حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل شروع به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور کرد!

در اقدامی عجیب و سوال برانگیز شرکت اپل شروع به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور کرده است و در اولین اقدام اپلیکیشن سایت معروف دیجی‌کالا را از اپ استور حذف کرده است!

در همین ضمن وقتی که برنامه‌نویسان ایرانی قصد آپلود اپلیکیشن دارند با پیامی مواجه می‌شوند که به آنها می‌گوید دیگر قادر به بارگذاری محتوا و اپلیکیشن نیستند و در ادامه علت آن را توضیح می‌دهد.

بخشی از این پیام به شرح زیر است:

«متاسفانه اپ استور برای کشور ایران در دسترس نیست و به همین دلیل ما در حال حاضر قادر به پذیرش اپلیکیشن شما نیستیم. به شما توصیه می‌کنیم تا اپلیکیشن خود را یک بار دیگر با در نظر گرفتن قوانین تجارت بین‌المللی دوباره بارگذاری کنید.»

در حالی که اپ استور در ایران نمایندگی و دفتری ندارد،برنامه‌نویسان ایرانی اغلب برای رجیستر کردن  اپلیکیشن‌های آی او اس خود از طریق ثبت نام و دریافت اپل آی دی با نام دیگر کشورها اقدام می‌کنند. اکنون به نظر می‌رسد شرکت اپل با هدف رعایت قوانین تجارت بین‌المللی شروع به مسدود کردن این گونه آی دی‌ها کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا همه اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور برداشته می‌شوند و یا شرکت اپل تنها به دنبال دسته‌ای خاص از اپلیکیشن‌های ایرانی است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/33475/apple-removes-apps-from-iranian-developers/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.tech

بازم این مردم برن ۳ تومن تا ۴ تومن بدن آیفون بخرن

pm2me4love

خخخخخ الان دلم میخوات قیافه فن های تعصبی اپل رو ببینیم ، این شرکت وقتی نمایندگی به ایران نمیده و حتی اپل آیدی رو میرین با فیلترشکن میسازین و …………………. و اینم که جدیدترینش که حتی اپلیکیشن رو تو استورش پاک میکنه ، اینا همش یه چیزی رو داره نشونتون میده : ایرانی ها و طرفدارامون تو کشور ایران برامون ذره ایی ارزش ندارن

ولی بازم فن های تعصبی اپل میان میگن اپل یه شرکتی هست که مشتری و مردم ایران براش خیلی مهمن ،آدم میمونه به همچین فن های تعصبی اپل چی بگه

اچ تی سی ، هوواوی ، سامسونگ ، سونی ، ال جی و …………… تو ایران نمایندگی زدن و برای رونمایی هر محصول مدیران منطقه اییشون به ایران میان ، اینا شرکت هایی هستن که ارزش احترام و فن بودنشون هست نه شرکتی مثل اپل

اپلی که وقتی محصولش دچار مشکل میشه هیچ گارانتی و نمایندگی تعمیر و تعویضی تو ایران نداره ، شرکتی که وقتی باتری محصولاتش دچار مشکل میشه ازت در ازای مشکلی که مقصر خود کمپانی هست پول میگیره و …………. خخخخخخخخخ

MH_R O Y A L

این که چیز جدیدی نیست از مدتها پیش برنامه های با پرداخت درون برنامه ای که شماره حسابهای نامشخص دارند و قوانین اپل را دور میزنند از اپ استور برداشته شده اند نمونه اش برنامه longMan که مدتی در اپ استور نبود ولی با تغییر اپلیکیشن و اصلاح روش پرداخت دوباره در اپ استور وارد شد . این قانون برای تمام تولیدکننده های اپلیکیشنه و در صورت مغایرت بدون تعارف از اپ استور برداشته خواهد شد .هیچ اپلیکیشن استاندارد خارجی و ایرانی در صورت رعایت کردن قوانین پرداخت درون برنامه ای حذف نخواهد شد.
این خبرها هم همش جو دادنه و ربطی به تحریمها نداره .وقتی دولوپر آدرس فیک و اطلاعات غلط در حساب کاربریش وارد کنه باید فکر اینجاهاش هم بکنه اپل شماره حساب و اطلاعات فرد رو بررسی میکنه و بر طبق قوانین میتونه در صورت مغایرت حساب دولوپری فرد رو ببنده ولی برای کاربر عادی آدرس فیک مشکلی پیش نمیاره خیلی ها که به دبی رفت و آمد دارند در دبی حساب بانکی دارند و براحتی میتوانند اپلیکیشنها را بدون درد سر در اپ استور یا جای دیگر عرضه کنند.
اپلیکیشن دیجی کالا هم اگر حساب دولوپریش بخاطر آدرس و اطلاعات فیک و قوانین امریکا و اپل بسته نشده باشه میتونه با اصلاح اپلیکیش و شیوه پرداخت آن دوباره در اپ استور عرضه بشه.
این پیغام بالا هم چندین ساله برای کاربران ارسال میشه چون اپل در ایران نماینده رسمی نداره ولی با اینحال به کاربران ایرانی هم خدمات میده و پشتیبانی انجام میشه ولی برای پیگیری حسابهای بانکی و غیره مسئولیتی ندارند .مگر اینکه کاربر ساکن امریکا یا کشوری باشه که اپل در آن کشور نمایندگی رسمی داشته باشه…قسمت دوم پیام هم که همه چی رو شفاف توضیح داده رعایت قوانین تجارت بین المللی یعنی اصلاح شیوه پرداخت درون برنامه ای ….

Mo.Ja

من طرفدار اپل نیستم و شیائومی دارم
ولی مثل اینکه اپ های ایرانی هدف نیست
بلکه تمام اپ هایی که پرداخت درون برنامه ای خارج از تایید اپل دارند ویا از ای دی غیر از کشور مبدا برای ثبت اپلیکیشن داخل استور استفاده کردن دارن حذف میشن
لطفا برای جذب دوتا مخاطب بیشتر تیتر های کذب و جنجالی نزنید
ارزش نداره
الان چند وقته این تیتر ها که امرسکا فلان کرد و اینا رو بورس افتاده برای جذب بازدید
کار کثیفیه

mega08

نمونه ی بارز دیکتاتوری . ب نظر من هرکی آیفون میگیره . باید برا گوشیش کار کنه تا یه چیزاییو بشه انجام بده . متنفرم از این. اندروید برای خودت کار میکنه آزادی عمل میزاره برات تا کاری که دوس داری انجام بدی.
۸۵% کسانی که میان پیش ما برای نرم افزار و خرید آیفون. فقط اون سیب گاز زدشو میدونن چیه . مدام میگن اپل . هر چی میگی آیفون نمیفهمن. مشتری اومده اپل طلایی چنده ؟!!!! میخواستم سرمو بزنم ب دیوار.
چی داره این انحصار طلب که پشیزی برای مشتری ارزش قائل نیست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار