حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Mi 5C شیائومی ماه آینده معرفی می‌شود

چندی است که شایعه گوشی Mi 5C شیائومی همه جا پیچیده اما تازه‌ترین شایعه فاش می‌گوید که شیائومی در نظر دارد تا این گوشی را در ماه آینده میلادی معرفی کند.

جالب‌ترین خبر درباره گوشی هوشمند جدید شیائومی به چیپست آن بازمی‌گردد زیرا گفته شده است که گوشی Mi 5C شیائومی مجهز به چیپستی موسوم به Pinecone (مخروط آناناس) می‌شود.

چیپست Pinecone شیائومی از نوع هشت هسته‌ای ۲٫۲ گیگاهرتزی است و با استفاده از فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری ساخته می‌شود. آن گونه که AnTuTu امتیاز داده این چیپست عملکردی مشابه به اسنپدراگون ۶۲۵ دارد ولی در حال حاضر باید صبر کرد تا دید که بنچمارک‌های رسمی در این خصوص چه خواهند گفت.

با این که موعد دقیق انتشار و نیز قیمت این گوشی نامعلوم است اما خوب است بدانید که این گوشی مجوز ۳C را که شامل بررسی و آزمایش میزان آسیب یا خطرهای دستگاه است را از کشور چین دریافت کرده است.

۳۳۳۸۲-۹۸e1bd03

مشخصات گوشی Mi 5c شیائومی به این شرح است:

صفحه نمایش منحنی ۵٫۵ اینچی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۲٫۵D فول اچ دی

پردازشگر هشت هسته‌ای اسنپدارگون ۶۲۵ با فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری ۲ گیگاهرتزی به همراه کارت گرافیک Adreno 506 و یا احتمالا پردازشگر هشت هسته‌ای Xiaomi Pine core با فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری ۲٫۲ گیگاهرتزی به همراه کارت گرافیک Mali-T860 MP4

۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

سیستم عامل ۶٫۰ مارشمالود به همراه فرمور MIUI 8 (که مخصوص تلفن‌های همراهی است که توسط شرکت شیائومی بر پایه سیستم‌ عامل منبع‌باز اندروید توسعه داده شده است)

دو سیم کارت

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فلش دوگانه و ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی

حسگر اثر انگشت

حسگر مادون قرمز

قابلیت اتصال به اینترنت ۴G VoLTE و WiFi 802.11 ac dual-band

قابلیت اتصال به بلوتوث نسخه ۴٫۱

درگاه USB Type-C

سامانه موقعیت‌یابی جهانی یا جی‌پی‌اس (GPS)

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/33382/xiaomi-mi-5c-to-launch-next-month-with-xiaomis-own-pinecone-chipset/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار