حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی آیفون ۷ پس از انجماد ۱۳ ساعته همچنان کار می‌‌کند!

یکی از گوشی‌های آیفون ۷ شرکت اپل به تازگی مورد آزمایش تحت شرایط زندگی واقعی قرار گرفت تا توانایی مقاومت آن در برابر شدت دما سنجیده شود.

مالک این دستگاه تلفن در دریاچه یخ‌زده لنای سیبری ماهی‌گیری می‌کرد. دمای آن منطقه از جهان عموما استخوان‌سوز است و این ماهی‌گیر می‌بایست دمای انجماد ۳۶- درجه سانتی‌گرادی را تحمل می‌کرد. مهم نیست که این میزان دما را چه گونه محاسبه کنید، فقط بدانید که به شدت سرد است. این ماهی‌گیر که در تلاش بود تا از شدت قرار گرفتن در معرض هوا کم‌ کند، کنار کلبه‌‌ای نشسته بود که با سه لایه چوب ساخته شده و حفره‌ای یخی درون آن برش داده شده بود.

این مرد ماهی‌گیر به چنین دماهایی عادت داشت. هر چه باشد او ساکن یاکوتسک است که به سردترین منطقه در جهان مشهور است. به رغم آشنایی ماهی‌گیر با چنین سرمایی، گوشی آیفون ۷ او از دستش سر خورده و در حفره یخی افتاد. این گوشی که گواهینامه ثبت توان IP67 دارد باید بتواند در صورت قرار گرفتن در عمق ۵ فوتی آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام آورد. خود ماهی‌گیر نتوانست گوشی‌اش را از عمق آن حفره یخی بیرون بکشد. بنابراین روز بعد با یک غواص به همان جا برگشت.

او روز بعد گوشی‌اش را در وضعیتی پیدا کرد که در عمق ۴ فوتی آب یخ‌زده قرار داشت، البته گوشی‌اش توانسته بود آن شرایط جوی را ۱۳ ساعت پس از فرو افتادن در حفره، تاب آورد. گوشی هنوز کار می‌کرد!؟ غواص در حالی از حفره یخی بیرون آمد که گوشی را در دست داشت و در پاسخ به ماهی‌گیر گفت: «یک تماس از دست رفته دارید!» باتری این گوشی در این مدت از ۳۵ درصد به ۱۹ درصد رسیده بود.

ما نمی‌دانیم که این ماهیگیر چه گونه ماهی می‌گرفت اما آن‌ چه می‌دانیم این است که به خاطر ویژگی ضد آب بودن آیفون ۷ و به لطف خداوند این ماهی‌گیر این غصه را نداشت که بگوید: «گوشی‌ام از دست رفت!»

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-7-still-works-after-spending-13-hours-in-a-frozen-lake_id90330″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار