حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نخستین گوشی هوشمند مقرون به صرفه نوکیا با نام «نوکیا هارت» از راه می‌رسد

گفته می‌شود قرار است گوشی مقرون به صرفه موسوم به “نوکیا هارت” (Nokia Heart) نخستین گوشی هوشمندی باشد که با قیمتی زیر قیمت گوشی هوشمند Nokia 6 عرضه شود.

این گوشی جدید در فهرست بنچمارک به ثبت رسیده و در رویداد همایش جهانی موبایل در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. این گوشی همچنین از نظر مشخصات فنی یک پله از تازه‌ترین گوشی نوکیا یعنی Nokia 6 پایین‌تر است.

گوشی Nokia Heart به یک صفحه نمایش اچ دی ۵٫۲ اینچی مجهز می‌شود و موتور پردازنده آن اسنپدراگون ۴۳۰ خواهد بود. رم ۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات این گوشی مقرون به صرفه ساخت نوکیا است. این گوشی از لحاظ دوربین به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی که به نظر می‌آید برای شیفتگان و دوستداران گرفتن عکس سلفی مناسب باشد تجهیز خواهد شد.

نرم‌افزار گوشی Nokia Heart عبارت از اندورید ۷٫۰ نوقا خواهد بود اما این احتمال هست که نسخه ویندوز ۱۰ آن نیز ساخته و عرضه شود.

نوکیا تصمیم دارد تا این گوشی را در همایش جهانی موبایل در سال ۲۰۱۷ رونمایی کند و قیمتی زیر قیمت گوشی Nokia 6 برای آن در نظر گرفته است. با توجه به نوع مشخصات فنی این گوشی می‌توان قیمتی در حول و حوض ۲۰۰ دلار برای آن تخمین زد.

امتیاز گوشی‌های نوکیا تا چندی پیش در اختیار شرکت مایکروسافت بود و آن را با قیمت ۷٫۲ میلیارد دلار آمریکا خریداری کرده بود. مایکروسافت در این مدت گوشی‌هایی با نام لومیا که حامل سیستم عامل ویندوزفون بودند را به بازارهای جهانی عرضه می‌کرد اما لومیا نتوانست توجه کاربران گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کند. مایکروسافت عاقبت مجبور شد تا نوکیا را با قیمت ۳۵۰ میلیون دلار آمریکا به شرکت HMD Global و سازنده موبایل با نام Foxconn واگذار کند.

گوشی مقرون به صرفه نوکیا به طور حتم چالش جدیدی در بازارهای موجود گوشی‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد چراکه این روزها تقریبا همه به دنبال خرید و تصاحب گوشی‌های ارزان قیمت با طرح و شکل خلاقانه و نو هستند. این شرکت انتظار دارد تا بار دیگر دست کم بازار کشوری مثل هند را از آن خود کند و در نهایت با ارایه گوشی‌های مقرون به صرفه و ارزان بر بازارهای آسیا مسلط شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2017/01/25/nokia-heart-companys-first-affordable-smartphone/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار