حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ضرر ۲۲۴ میلیون دلاری ال‌جی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ عمدتا به واسطه بخش موبایل

در حالی که سامسونگ اعلام کرده که یکی از بهترین سال‌های فروش خود را سپری کرده از سوی دیگر ال جی را داریم که می‌گوید ۲۲۴ میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی ضرر داده است.

این نخستین بار است که ال جی در طی شش سال گذشته چنین صریح و بی‌پرده از ضرر مالی خود سخن می‌گوید و عمده تقصیر را در این زمینه بر گردن بخش تلفن همراه می‌اندازد.

ال جی در عین حال اظهار می‌کند که ۱۲٫۷۹ میلیارد دلار سود کرده اما در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ افت درآمد داشته است.

ال جی همچنین می‌گوید که بخش موبایل او هر ساله کاهش ۲۳ درصدی در زمینه سودآوری داشته و مبلغ آن تاکنون به ۲٫۵۱ میلیارد دلار رسیده است. عمده ضربه این شرکت در بخش تلفن همراه بیشتر متوجه شکست گوشی G5 در بازارهای جهانی بوده است.

این شرکت کره‌ای در بخشی از بیانیه خود با موضوع ضرر مالی در بخش تلفن همراه آورده است:

«سودآوری شرکت ما بیشتر از سوی فروش ناموفق گوشی هوشمند G5 و پس از آن سرمایه‌گذاری گسترده در بازارهای جهانی دچار اختلال شده است.»

درست است که گوشی هوشمند G5 و دیگر تلفن‌های ال جی در چنین ضرر و زیانی مقصرند اما ال جی از اعلام تعداد فروش دستگاه‌های تلفن همراه خود اجتناب کرده است.

همه اینها در حالی است که نقش  بخش قطعات خودرو این شرکت نیز کم رنگ شده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/33368/lg-reports-usd-224-million-quarterly-loss-phones-largely-to-blame/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pey_nik

اگه V20 باطریه بالای ۴۰۰۰داشت فروشش بسیار زیاد میشد من و دوستم که قرار بود هر دو یه مدل بخریم فقط برای باطری ضعیف از خرید V20منصرف شدیم.تو این چند سال عمر باطری پاشنه آشیل LGبوده و البته صفحه نمایشش که با اون پیکسل زیاد تاریک وتفاوتی با فول اچ دی نمیکنه من خودم جی فلکس داشتم با صفحه نمایش فول اچ دی که عالی بود چون ال سی دی نبود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار