حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل  قابلیت تماس گروهی را در آی‌اواس ۱۱ به فیس ‌تایم اضافه می‌کند؟

برخی از کشورها صنعت فناوری پیشرفته رو به رشدی دارند به صورتی که بسیاری از شرکت‌هایی که در این کشورها قرار داشتند با خریداری شدن از سوی موسسات و شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده آمریکا به کار خود پایان دادند.

 به عنوان نمونه، گوگل نرم‌افزار Waze را خریداری کرد و خریداری LinX از سوی اپل به تنظیمات دوربین دوگانه در پشت آیفون ۷ Plus منتهی شد.

گروهی از مهندسان اپل در کشورهای دیگر فعالیت دارند؛ یعنی همان ‌جایی که منشا شایعات جدیدی درباره فیس‌ تایم است.

براساس این شایعات، قرار است فیس ‌تایم قابلیت جدیدی در iOS 11 دریافت کند که همان تماس گروهی است. این قابلیت به کاربران iOS  امکان می‌دهد تا علاوه بر ارتباط متداول یک به یک، تماس‌های گروهی مستقیم داشته باشند. از آن ‌جا که در حال حاضر نرم‌افزارهای پیام‌رسانی مانند اسکایپ و فیس‌بوک چنین امکانی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند، اپل باید قابلیت‌های فیس‌تایم را ارتقا بخشد تا از این قافله عقب نماند.

دوربین فیس‌تایم آخرین بار در سال ۲۰۱۵ و در گوشی‌های Apple iPhone 6s و Apple iPhone 6s Plus ارتقا یافت. این دوربین در مقایسه با نسخه ۱٫۲MP پیشین خود، در آخرین به روزرسانی‌اش به ۵MP افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر، اضافه شدن قابلیت تماس گروهی در حد گمانه‌زنی است و جای شگفتی نخواهد بود که ببینیم دوربین فیس‌تایم ارتقا پیدا کرده است. با توجه به این‌ که برخی از گوشی‌های پرفروش اندروید (مانند گوشی تازه رونمایی شده HTC U Ultra) سرگرم ارایه دوربین‌های سلفی۱۶MP هستند اما ما از این مساله شگفت‌زده نخواهیم شد که اپل سخت‌افزار فیس‌تایم را با دوربین ۸MP-12MP ارتقا بخشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-to-add-group-calling-for-FaceTime-in-iOS-11_id90236″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار