حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی‌های آینده آیفون مجهز به فن‌آوری رابط کاربری لمسی جدید می‌شوند

مینگ ـ چی کو، تحلیل‌گر سرشناس فعالیت‌های شرکت اپل، در تازه‌ترین مطلب خود جزییات جالبی درباره گوشی‌های آیفون در آینده گفته است و نوشته که شرکت اپل در حال کار بر روی نسل آینده فن‌آوری رابط کاربری لمسی (Touch ID) است که در قسمت پایین صفحه نمایش قرار می‌گیرد و دیگر زیر شیشه صفحه نمایش نیست.

این فن‌آوری هنوز در مراحل اولیه است اما اپل به کمک آن آیفون‌های بدون حاشیه صفحه نمایش را طراحی خواهد کرد. در کنار فن‌آوری رابط کاربری، اپل همچنین مصمم به توسعه و گسترش فن‌آوری شناسایی بیومتریک است که جایگزین سیستم تشخیص اثر انگشت در آینده خواهد شد.

از سوی دیگر، اپل ممکن است رویکردی به استفاده از حسگر فیلم که بخشی از حسگر FPCB موجود است داشته باشد و تجربه لمس سه بعدی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد چراکه حسگر فیلم حساسیت بالاتری را ارایه می‌دهد.

همچنین انتظار می‌رود که اپل آیفون با اولد جدید را به همراه پنل انعطاف‌پذیر اولد معرفی کند. به منظور جلوگیری از شکا افتادن پنل انعطاف‌پذیر اولد در اثر فشار ناشی از لمس صفحه نمایش، یک قطعه فلزی زیر حسگر فیلم جاسازی می‌شود تا دارای ساختار قوی شود.

با توجه به پتنت‌های ارایه شده از سوی اپل در خصوص فن‌آوری شناسایی بیومتریک، باور بر این است که این شرکت فن‌آوری شناسایی چهره را جایگزین تشخیص عنبیه چشم کند. با این همه، باید گفت که چالش‌های فنی در فن‌آوری شناسایی چهره وجود دارند که عباتند از:

۱ ـ الگوریتم‌ها

۲ـ طراحی سخت‌افزار

۳ـ ساخت یک پایگاه داده برای تأیید و احراز هویت

که هر یک از این موارد چالش برانگیز زمان زیادی را به خود اختصاص خواهند داد.

نتیجه آن که پیش از این که اپل بتواند فن‌آوری شناسایی چهره را جایگزین حس‌گر اثر انگشت کند، ترکیبی از دو مرحله‌ای کردن فن‌آوری شناسایی بیومتریک شاید بتواند راه حلی قطعی برای افزایش امنیت تراکنش‌ها باشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/33287/future-iphones-to-have-new-touch-id-tech/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار