حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موضوع باتری جایگزین آیفون‌ منتفی است! اپل جا زد؟

اگرچه مجموع خبرها حاکی از این است که شرکت اپل در ازای باتری خراب گوشی‌های آیفون خود و به ویژه آیفون ۶ یک باتری جایگزین به کاربران خود تقدیم می‌کند اما از قرار معلوم به قول خود عمل نکرده و به صراحت می‌توان فریاد زد که اپل جا زده است!

اپل نه تنها زیر بار چنین وعده و وعیدی نرفته بلکه گفته همه این حرف‌ها، خبرها و گزارش‌ها شایعه بوده است و جامعه رسانه‌ای و خبری ایالات متحده به آن دامن زده است.

موضوع باتری جایگزین اپل اول بار از سوی سایت ژاپنی مک اوتاکارا (Mac Otakara) به شکل شایعه مطرح شده و تحلیل‌ها این است که هدف تخریب آیفون ۶ بوده ولی هنوز علت یا علت‌های آن روشن و واضح نیست. البته مشکل باتری گوشی‌های آیفون همانند گلکسی نوت ۷ سامسونگ نیست که منفجر شود و یا آتش بگیرد بلکه به این صورت است که یک دفعه و ناگهانی شارژ خالی می‌کند.

اگر هم بنا را بر این بگذاریم که بحث تعویض باتری از سوی اپل شایعه محض بوده است باز دلیل نمی‌شود که اپل مساله مشکل باتری گوشی‌های خود را نادیده بگیرد و جوابی در این خصوص ندهد و یا تلاشی برای رفع مشکل آن نکند.

شرکت اپل در بخشی از بیانیه خود در خصوص شایعه بودن موضوع تعویض باتری مشکل‌دار گوشی‌های آیفون نوشته است:

«ما پیوسته در حال تجزیه و تحلیل و ارزشیابی آمار و ارقام کار خود هستیم و تا آن جا که به یاد داریم هیچ برنامه و شرایطی برای تعویض باتری گوشی‌های آیفون ۶ تبیین و تعیین نشده است.»

بخشی از این شایعه ظاهرا به فروشندگان موبایل آمریکا نیز بازمی‌گردد زیرا به کاربرانی که برای رفع مشکل باتری گوشی خود به آنها مراجعه می‌کردند گفته بودند که شرکت اپل مسؤول رسیدگی به مورد آنها است و این در حالی بود که اپل می‌گوید از قبل اطلاع داده که در این خصوص تعهدی متوجه او نیست.

با همه این تفاصیل، شایان ذکر است که شانه خالی کردن اپل از این موضوع و کوچک انگاشتن مساله باتری برای این شرکت در آینده هزینه دارد و سوای از این که سال گذشته مشکل باتری برای آیفون ۶ پیش آمد اپل باید به یاد داشته باشد که از قبل هم با موضوع باتری گوشی‌های خود کلنجار رفته است.

اگر یادشان رفته خوب است بدانند که در سال ۲۰۱۴ گوشی آیفون ۵ مشکل باتری پیدا کرد و طرح باتری جایگزین عنوان شد ولی فقط مشمول کاربرانی شد که در برهه زمانی خاصی آیفون ۵ خریداری کرده بودند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.digitaltrends.com/mobile/apple-recall-rumor-iphone6-battery/”]digitaltrends[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

سلام آقای جعفری. ببخشید. یه سوالی همیشه برام پیش آمده. خواستم از شما بپرسم. برای باتری گوشی های موبایل این یه چیز رایجه که بعد یه مدت خراب بشوند یا حتی به اصطلاح باد کنند و امکان منفجر شدن داشته باشند. خواستم ببینم برای گوشی های موبایلی که قابلیت در آوردن باتری ندارند، این وضعیت وجود داره؟ یا اینکه باتری این گوشی ها بهتره؟ یا نوعش فرق می کنه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار