حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام دسکتاپ به نسخه ۱٫۰ ارتقا پیدا کرد/اصرار تلگرام بر استفاده همه از نسخه جدید!

نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام به روزرسانی نسخه ۱٫۰ اپلیکیشن جهانی خود را برای کامپیوترهای دسکتاپ منتشر کرد. این نخستین بار است که تلگرام پس از مدت‌ها تغییرات محسوس و قابل ملاحظه‌ای در بخش رابط کاربری خود ایجاد کرده است.

تغییر عمده به وجود آمده هر سه نسخه دسکتاپ تلگرام شامل ویندوز، مک‌ او‌اس و لینوکس مربوط به استفاده از قابلیتی موسوم به Material Design می‌شود. این قابلیت اگرچه واقعا کارآیی خاصی ندارد اما زیبا و دلنشین است.

gsmarena_001

این نرم‌افزار همچنین از تم‌های جدید پشتیبانی می‌کند و در این صورت کاربر می‌تواند به بخش Theme Channel ملحق شود و تم‌های جایگزین دریافت کند. گذشته از این مورد، چنین عملکردی شامل همه دیگر نرم‌افزارهای تلگرام می‌شود و در بخش پیام‌ها، استیکرها، گیفت‌ها، روبوت‌ها و دیگر موارد قابل اعمال است. کاربر حتی می‌تواند در گوشی خود تایپ کند و ادامه همان متن را در کامپیوتر ادامه دهد چراکه میان دستگاه‌ها متعدد همگامسازی صورت گرفته است.

برای کاربران دستگاه‌های مک نیز نرم‌افزار رسمی تلگرام در Mac App Store موجود شده است که در حقیقت شامل طراحی و ویژگی‌های رابط کاربری macOS است. هنوز مشخص نیست که در این خصوص چه چیز تازه‌ای رخ می‌دهد اما تلگرام اعلام کرده که نسخه جدید نرم‌افزار او برای دستگاه‌های دسکتاپ را همه باید دریافت کنند. فعلا که همه نسخه‌های این اپلیکیشن به نظر می‌رسد که مثل همه باشند (البته به استثنای قابلیت تم‌ها در نسخه جدید).

کلام آخر این که تلگرام دیر یا زود نسخه جدید خود را به همه کاربرانش تحمیل می‌کند و هیچ معلوم نیست که کاربر طرفدار نسخه کنونی این نرم‌افزار پیام‌رسان تا چه زمانی می‌تواند از آن استفاده کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/telegram_desktop_reaches_version_10-blog-22719.php”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار