حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای ساخت آیفون ۸ از فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند

مینگ ـ چی کو، استاد بزرگ تجزیه و تحلیل اپل، پیش‌بینی کرده است که شرکت اپل از ماه سپتامبر سال جاری میلادی دوباره به استفاده از قاب‌های فولادی ضد زنگ رو می‌آورد و به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی ریشه و اساس بسیاری از شایعاتی است که در این باره شکل گرفته است.

برپایه نوشته روزنامه Digitimes، شرکت اپل با شرکت آمریکایی Jabil وارد مذاکره برای سفارش ساخت قاب‌های فولادی ضد زنگ به منظور استفاده در گوشی‌های موبایل سال ۲۰۱۷ شده است. آخرین گوشی آیفون که در آن از قاب‌های فولادی ضد زنگ استفاده شد گوشی iPhone 4s بود اما به شکلی کاملا متفاوت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قاب گوشی iPhone 4s با دستگاه برش و خم کاری فلزات CNC تهیه و تولید می‌شد که اساسا دست هیچ گونه دخالتی در آن نداشت و همه چیز با کامپیوتر صورت می‌گرفت اما ظاهرا این بار قرار است تا قاب‌های جدید فولادی ضد زنگ با شیوه ذوب فلزات و قالب‌ریزی انجام شود و پس از این مرحله وارد مرحله پرس کاری و انجماد فلز شود.

انتظار می‌رود تا در داخل این نوع قاب‌های فلزی از پوشش‌های شیشه‌ای پرس شده استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی دارد. از سوی دیگر، این احتمال بسیار قوت دارد تا اپل از فولاد ضد زنگ به جای آلومینیوم در ساخت نسل جدید گوشی‌های آیفون استفاده کند ولی به نظر می‌آید که با این کار قدری گوشی سنگین شود و حالت زمختی برای کاربر ایجاد کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-turning-to-stainless-steel-for-the-iPhone-8-report-says_id89825″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

منظور از فولاد ضدزنگ استیل باید باشه دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار