حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جدید ویندوز ۱۰؛ قفل شدن خودکار ویندوز زمانی که کاربر حضور ندارد

مایکروسافت با انتشار بیلد شماره ۱۵۰۰۲ ویندوز ۱۰ شمار زیادی قابلیت جدید برای ویندوز ۱۰ کامپیوتر و تبلت ارایه کرده است که سوای از نرم‌افزارهایی نظیر Settings ، Windows Defender، Cortana و بسیاری دیگر این شرکت همچنین قابلیت تازه‌ایی را روانه کرده با نام «Dynamic Lock» (قفل پویا) که در قالب بیلد ویندوز ۱۰ در دسترس قرار گرفته است.

قابلیت Dynamic Lock اساسا کارش این است تا ویندوز کامپیوتر شما را زمانی که شما کاری با آن ندارید به منظور ایجاد امنیت بیشتر قفل کند. ویژگی Dynamic Lock در بالای گزینه Windows Hello که با استفاده از دوربین سیستم چهره کاربر را برای ورود به سیستم تایید می‌کند، قرار می‌گیرد.

۱

گزارش‌ها در این خصوص تایید کرده‌اندکه قابلیت Dynamic Lock در حقیقت از نظر مایکروسافت نقطه مقابل Windows Hello است و به معنی Windows Goodbye می‌باشد که بعدها امکان استفاده از دوربین را نیز پیدا می‌کند.

این قابلیت برای کاربران نسخه Enterprise ویندوز سودمند واقع می‌شود چراکه به طور کلی دارای اطلاعات حساس در کامپیوتر خود هستند و ممکن است مجبور شوند تا دفعات متعدد کامپیوتر خود را به قصد انجام کار ترک کنند. هنوز مشخص نیست که شرکت مایکروسافت چه توضیحی برای این مورد دارد که سیستم از کجا می‌فهمد کاربر دیگر در برابر کامپیوتر حضور ندارد.

۲

قابلیت Dynamic Lock در قسمت گزینه Sign in که در صفحه Settings واقع شده قرار دارد و در شرح آن نوشته شده که کاربر به ویندوز اجازه می‌دهد تا زمانی که جلوی کامپیوتر ننشسته است به طور خودکار سیستم را قفل کند. چنین قابلیتی از نظر ایمن‌سازی کامپیوتر و سیستم عامل کاملا مورد به جا و خوبی است اما نکته عذاب‌آورش این است که اگر قرار باشد هر بار که در جلوی کامپیوتر حضور ندارید خود به خود قفل شود و باز شما مجبور به تایید هویت خود شوید ممکن است از کوره در بروید!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2017/01/10/new-windows-10-feature-dynamic-lock-will-lock-pc-automatically/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار