حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت نوعی کفش ورزشی هوشمند که راه رفتن صحیح را آموزش می‌دهد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | CES، اخبار، پزشکی و سلامت، تناسب اندام، هوش مصنوعی

در نمایشگاه بین‌المللی سی‌یی‌اس واقع در لاس وگاس آمریکا از نوعی کفش هوشمند ورزشی رونمایی شد که نه تنها می‌توانند فشار و شتاب هر گام و موقعیت مکانی کاربر بلکه ضرباهنگ قدم‌ها و روش گام برداشتن او را نیز تعیین کند.

این کفش مجهز به دو تراشه قابل تعویض و چهار حسگر فشارسنج در قسمت پاشنه پا است. دو شرکت Sensoria و Vivobarefoot که سازندگان این نوع کفش هستند می‌گویند در نظر دارند گونه‌ای از کفش‌ها را تولید کنند که به وسیله فن‌آوری به کاربران کمک کند تا سریع‌تر، هوشیارانه‌تر و ایمن‌تر گام بردارند.

حال سوال این جا است اطلاعاتی که این نوع کفش در اختیار صاحب خود می‌گذارد به چه کاری می‌آید؟ در این زمینه سایت اینترنتی و نرم‌افزارهای موبایلی طراحی و ساخته شده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی برنامه‌‌های آموزشی طراحی می‌کنند تا کاربر این کفش‌ها از وضعیت کلی و جزیی راه رفتن خود اطلاع کامل داشته باشد.

mg-9954-1

چنین برنامه‌هایی به کاربر آموزش می‌دهند که راه رفتن اصولی چه گونه است و شاید مهمتر از همه این باشد که بداند به گونه‌ای راه برود که کمترین آسیب به او وارد شود. آن چه که ایده طراحی و ساخت چنین کفشی را جالب توجه می‌کند این است که دو شرکت Sensoria و Vivobarefoot در نظر دارند تا کفش‌هایی تولید کنند که در مصارف ورزشی، خانگی و غیره کاربرد داشته باشند.

کفش هوشمند حاضر فعلا در حد نمونه اولیه است و هنوز مشخص نیست که بتواند از عهده وظایفی که برای آن تعیین شده به خوبی برآید اما باید دید که این کفش‌ها که در حقیقت کفش ورزشی به حساب می‌آیند تا چه اندازه می‌تواند اطلاعات سودمند و دقیق در اختیار کاربر خود قرار دهد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2017/01/07/sensoria-vivobarefoot-smart-running-shoes/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار