حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانلود فیلم ۵۰ گیگابایتی در ۸۰ ثانیه!

در حالی که هنوز بسیاری از مناطق جهان همچنان درگیر راه‌اندازی زیرساخت‌های استفاده از اینترنت ۴G هستند، شرکت اینتل اعلام کرد که موفق به ساخت مودم اینترنت ۵G شده است و تصمیم دارد تا آن را در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه کند.

این مودم قادر به دریافت داده با سرعت ۵Gbps است که به معنای حقیقی کلمه سریع است و برای مثال می‌توان یک فیلم ۵۰GB را در عرض ۸۰ ثانیه دانلود کرد!

اینتل برای این که این مودم هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد آن را به انواع و اقسام فن‌آوری‌ها مجهز کرده است و از جمله آنها باید از پهنای باند، فرکانس‌های تاخیری فوق‌العاده کم، فن‌آوری موسوم به چند ورودی ـ چند خروجی یا همان MIMO، برنامه‌نویسی کانال پیشرفته و رجوع به اینترنت ۴G نام برد.

نوع پهنای باند و فرکانس‌های تاخیری فوق‌العاده کم در اینترنت نسل ۵G امکان انتقال داده‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن و با کیفیت عالی فراهم می‌کند همچنین این اجازه راه به دستگاه‌های هوشمند می‌دهد تا در هنگام اجرای بازی‌های آنلاین با مشکلی مواجه نشوند.

شبکه‌های اینترنت نسل ۵G هم‌اکنون به دست اپراتورهای آمریکایی ساخته شده‌اند و معروف‌ترین آنها یعنی ورایزون تجهیزات اینترنت ۵G را در ۱۰ شهر آمریکا راه‌اندازی کرده است. در همین حال دیگر اپراتور آمریکایی یعنی AT&T از سیگنال ۵G برای راه‌اندازی خدمات موسوم به DirecTV Now بهره گرفته است. شرکت T-Mobile هم در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۰ به بازی‌های مبتنی بر ۵G بپردازد که در این حالت امکان دانلود آزمایشی تا ۱۲Gbps می‌رسد.

در دیگر مناطق جهان نیز شرکت سامسونگ و Korea Telecom که هر دو در کره جنوبی هستند برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ از اینترنت نسل ۵G استفاده کنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Intel-has-nearly-completed-a-5G-modem-with-5Gbps-download-speeds_id89727″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JAVAD

ینی با سرعت ۶۲۵ مگابایت در ثانیه دانلود میکنه ????

blade

خدایا ما چه گناهی کردیم که تو این خراب شده به دنیا اومدیم .
یه کشور کمونیستی که فقط بلدیم بگیم مرگ بر آمریکا غافل از اینکه همین شعار های مسخره باعث محدودیت مون شده این آقازاده هایی که میگن آمریکا و بقیه کشورها فلان اند و غیره برن ببینن که مردمشون تو چه رفاهی زندگی می کنن به خدا اگه وضع مالیم خوب بود یه لحظه تو این کشور زندگی نمی کردم

SAWAN

آخه حرام است.

Note_kayhan

ب اینترنت مخابرات من نمیرسه

mohamadmgm74

جایزه لیگ چی شد !!!
کسی خبر داره نه پستی نه چیزی
این همه وقت سر کار بودیم ایاااا ؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار