حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستیار دیجیتالی گوگل به تلویزیون‌های اندرویدی می‌آید

گوگل، این غول جست‌وجوی جهان، در تلاش است تا همان گونه که قبلا وعده داده بود دستیار دیجیتالی سیری و آلکسا را به دستگاه‌های تلویزیون و سخت‌افزارهای متعدد دیگر بیاورد.

تازه چند ماه است که کاربران با مفهوم و کاربرد دستیار دیجیتالی گوگل در گوشی پیکسل این شرکت آشنا شده‌اند و اکنون گوگل اعلام کرده است که دستیار دیجیتالی خود را به گونه‌ای آماده کرد که در تلویزیون مجهز به سیستم عامل اندروید نیز کار بدهد.

در صورت وقوع چنین اتفاقی، کاربر می‌تواند با فرمان صوتی از تلویزیون خود بخواهد تا در سایت گوگل جست‌وجو انجام دهد. دستیار دیجیتالی گوگل همچنین می‌تواندحساب کاربری گوگل کاربر را سینک و امکان دسترسی به تقویم، وضعیت هوا و دیگر اطلاعات عمومی را برای او فراهم کند.

البته باید این نوید را هم داد که دستیار دیجیتالی گوگل قادر به هماهنگ شدن با سیستم عامل‌های ۶٫۰ مارشمالو و اندرید ۷ نوقا نیز هست. در  همین خصوص، گوگل فهرستی از دستگاه‌هایی که به زودی دستیار دیجیتالی این شرکت قابل کاردهی بر روی آنها است را به شرح زیر معرفی کرده است:

AirTV Player

(شامل همه تلویزیون‌های اندرویدی در آمریکا که مجزه به اندروید ۶٫۰ یا ۷٫۰ هستند از قبیل Sony Bravia  و مجموعه تلویزیون‌های Sharp Aquos.)

Nvidia Shield

Xiaomi Mi Box

چنان چه در حال حاضر از طریق Chromecast توانایی دسترسی به Google Home را دارید، در حقیقت می‌توانید دستیار دیجیتالی گوگل را در دستگاه‌های هوشمند خود به کار بگیرید. با این حال، با ادغام دستیار دیجیتالی با تلویزیون اندرویدی، گوگل درصدد تا از همه نرم‌افزارها و گجت‌های موجود در دستگاه‌های مختلف استفاده کرد.

با این همه، متاسفانه زمانی رسمی برای انتشار و عرضه به روزرسانی انجام دهنده چنین قابلیتی اعلام نشده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.neowin.net/news/google-assistant-is-coming-to-android-tv”]neowin[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار