حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عاقبت iOS 10.3 «تم مشکی» را برای محصولات اپل به ارمغان می‌آورد؟

همین چند ماه پیش بود که شایعه‌ای درگرفت مبنی بر این که iOS 10 حالت dark یا همان مشکی را به سیستم عامل گوشی‌های آیفون اضافه خواهد کرد. چنین اتفاقی اگر رخ می‌داد و سیستم عامل آیفون مجهز به حالت یا تم مشکی می‌شد آن گاه در حالت‌های نور کم چشم‌های کم‌تر اذیت می‌شد اما iOS 10 از راه رسید و هیچ خبری از حالت نمایه مشکی با خود به همراه نیاورد.

اکنون برپایه مجموعه‌ای از توئیت‌های سونی دیکسن که پیشتر نیز اطلاعاتی دقیق از گوشی آیفون انتشار داده بود انتظار می‌رود که قابلیت حالت و نمایه مشکی با iOS 10.3 ارایه شود. دیکسن می‌نویسد که نسخه بتای ۱۰٫۳ قرار است تا دهم ماه ژانویه با هدف آمازیش شدن از سوی توسعه دهندگان در دسترس قرار بگیرد. نسخه بتا همچنین با خود حالت theater mode (حالت سینمایی برای تماشای فیلم) را به ارمغان می‌آورد که به شکل آیکن پاپ کورن (ذرت بو داده) در قسمت Control Center گوشی آیفون خودنمایی خواهد کرد.

دیکسن پیشتر نیز گفته بود که حالت theater mode با حالت Dark اپل هماهنگی و همنشینی خوب خواهد داشت و این که iOS 10.3 با نام کد Erie عرضه می‌شود. وی همچنین خاطرنشان کرد که منبع خبری او به او تضمین داده است که این بار همه این تغییرات اتفاق خواهند افتاد.

به هر تقدیر، اضافه شدن حالت مشکی به سیستم عامل iOS می‌تواند رخداد جالب توجهی برای کاربران و طرفداران محصولات شرکت اپل باشد. اگر وقوع این حالت قطعی شود، اپل به شکلی غافلگیرانه روی دست گوگل بلند شده و از او پیشی گرفته است چراکه گوگل در چند سال گذشته بارها بارها تلاش کرده تا حالت مشکی را به سیستم عامل اندروید اضافه کند و حتی اگر شده آن را به شکل نسخه بتا عرضه کند اما تا به حال هر چه کوفته بر در بسته بوده است!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/12/ios-10-3-introduce-dark-mode/”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار