حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرخ رشد مالی هووآوی در مقایسه با سال گذشته کُند شده است

هووآوی در سال ۲۰۱۶ میلادی پیشرفت چشمگیری در زمینه ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند در جهان به دست آورده است اما برخلاف بخت و اقبالی که در فروش گوشی‌های موبایل نصیب‌اش شد این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۵ رشد مالی کمتری داشته است.

هووآوی در سال ۲۰۱۵ شاهد ۳۵ درصد رشد مالی بود و این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ این رقم به ۳۲ درصد رسیده است. البته این موضوع به معنای آن نیست که قاطعانه حکم صادر کنیم که سال ۲۰۱۶ سالی بهتر یا بدتر برای این شرکت بوده است چراکه عوامل فراوانی در احتساب درآمدزایی یک شرکت نقش بازی می‌کنند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید اریک شو، مدیر اجرایی چرخشی هووآوی، در ایمیلی خطاب به مستخدمان و کارکنان در خصوص وضعیت این شرکت در سال ۲۰۱۶ نوشته است:

«سال ۲۰۱۶ از نظر سیاست کاری و مالی سالی پر افت و خیزی برای شرکت هووآوی در سرتاسر دنیا بود. با این حال، ما بر روی راهکارهای خودمان ثابت قدم ماندیم و صبورانه کنار آمدیم تا راه پیشرفت را پیدا کنیم و در نهایت بتوانیم به سطحی از ارزش برسیم که مطلوب و خواسته مخاطب ما است.»

وی افزوده است:

«شرکت هووآوی این آمادگی را دارد تا با ناملایمات سیاسی و اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۷ رویارو شود.»

این صحبت اریک شو اشاره به انتخاب دانلد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا دارد که هنوز مشخص نیست انتخاب او چه تاثیری بر شرکت‌هایی همچون هووآوی خواهد گذاشت.

هووآوی در بحث گوشی‌های هوشمند چشم به افزایش سهم خود در بازارهای جهانی دوخته است اما لازمه این کار رقابت و در افتادن با شرکت قدرتمندی مانند اپل در آمریکا است. در این عرصه برگ برنده دست شرکت اپل است چون هر چه باشد شرکتی خانگی از نظر ترامپ تلقی می‌شود ولی هووآوی در این میان بیگانه به حساب می‌آید چون از چین آمده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Huaweis-revenue-growth-slowed-down-compared-to-last-year_id89502″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

اینم نابودیش نزدیکه.

Mosafer

هوآوی نسبت به شیائومی هیچ امکان مثبتی نداره مگر توان تولید قطعات سخت افزاری. اونم که با این رویه که اصرار داره هرسال چیپ‌های نیمه قوی و گرافیک متوسط رو روی پنل فول اچ دی به کار بگیره ، به هیچ جا نمیرسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار