حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیزهایی که کوالکام باید درباره تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ بگوید!

شرکت کوالکام تصمیم دارد تا ماه آینده در نمایشگاه بین‌المللی سی‌یی‌اس اطلاعات بیشتری درباره تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ منتشر کند.

کوالکام ماه گذشته تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۳۵ را معرفی کرد و دیروز با انتشار تیزری در توئیتر گفت که بنا دارد تا در نمایشگاه بین‌المللی سی‌یی‌اس ۲۰۱۷ که در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود جزییات بیشتری از این چیپست در اختیار عموم قرار دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این چیپ را قرار است تا سامسونگ با استفاده از فرآینده ۱۰nm بسازد و در فن‌آوری شارژ سریع موسوم به Quick Charge 4 مورد استفاده قرار دهد. بعدها نیز شارژ سریع پنج دقیقه‌ای باتری در دستور کار قرار می‌گیرد.

امید است تا در لاس وگاس شرکت کوالکام جاهای خالی اطلاعات موجود در خصوص اسنپدراگون ۸۳۵ را پر کند. برای مثال به این پرسش پاسخ دهد که آیا این چیپ همانند اسنپدراگون ۸۵۰ حامل سی‌پی‌یو چهار هسته‌ای است یا مانند اسنپدراگون ۸۱۰ SoC مجهز به هشت هسته است؟ کوالکام همچنین باید از قابلیت‌های اسنپدراگون ۸۳۵ برای ما بگوید. ما به لطف آزمایش بنچمارک GFXBench تا اندازه‌ای می‌دانیم که این چیپ واجد سی‌پی‌یو هشت هسته‌ای است و با سرعت ۲٫۲GHz کار می‌کند. این در حالی است که کارت گرافیک Adreno 540 تا ۳۰ درصد سریع‌تر از Adreno 530 در حالت استفاده در اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ کار می‌کند.

در حال حاضر به نظر می‌آید که گوشی‌های LG G6 و Samsung Galaxy S8 در صف ایستاده‌اند تا جزو نخستین گوشی‌هایی باشند که اسنپدراگون ۸۳۵ را به خدمت می‌گیرند. در همین حال پرچمدار جدید سامسونگ بر اساس شایعه‌ای بنا است تا قبل از همایش جهانی موبایل که در اسپانیا برگزار خواهد شد روز ۲۶ فوریه رونمایی شود. شایعه دیگری هم می‌گوید که این رونمایی در ماه آوریل اتفاق می‌افتد. در همین ضمن، صحبت‌هایی هم درگرفته که ال‌جی تمام تلاش خود را به کار بسته تا جلوتر از  Galaxy S8 گوشی LG G6 را در بازارهای جهانی آفتابی کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Qualcomm-to-release-more-information-about-the-Snapdragon-835-chipset-at-next-months-CES_id89438″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار