حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انقلاب واقعی در لپ‌تاپ‌‌های ThinkPad لنوو!

نمایشگاه بین‌المللی سی‌یی‌اس در پیش است و لنوو امروز از تغییرات عمده‌ای که قرار است در مجموعه لپ تاپ‌های ThinkPad و کامپیوترهای خود ایجاد کند خبر داد. بیشتر این تغییرات، تغییرات خوب و به جایی است و بدون شک کاربران محصولات این شرکت از دیدن چنین بهبودها و اصلاحاتی خشنود خواهند شد.

قبل از هر چیز، لنوو تصمیم گرفته است تا در سال ۲۰۱۷ مدل‌های ThinkPad را با ویندوز ۱۰ نسخه Signature روانه بازارهای جهانی کند. از این رو، کاربران دیگر نیازی نیست تا از بابت bloatware (نرم‌افزارهای ناخواسته) نگرانی به خود راه دهند چون کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ Signature Edition پاکیزه، سریع و محافظت شده هستند.

دومین مورد این است که لنوو هم‌اکنون درایوهای Intel Optane 3D را به شکل اختیاری در برخی از مدل‌های ThinkPad ارایه کرده است. همچنین به دلیل حافظه کم، درایوهای ابتدایی نوع Optane M.2 به عنوان حافظه کش در  ThinkPad مدل‌های T470p، L470، L570، T470 و T570 به کار برده شده‌اند.

نکته سوم آن که لنوو در حال به کارگیری درایورهای Microsoft Precision TouchPad (صفحه لمسی دقیق مایکروسافت) است تا دستگاه‌های ThinkPad دارای تجربه متفاوتی از تاچ‌پد شوند. درایورهای Microsoft Precision TouchPad کارکردی بالا و دقیق به هنگام کار دارند و کاربر به راحتی می‌تواند نشانگر تاچ‌پد را بر روی هر موردی متمرکز کند.

چهارم این که سوای از آن که ریدرهای حسگر اثر انگشت در لپ تاپ‌های  ThinkPadsمتدوال هستند، لنوو همچنین در حال ارایه گزینه اختیاری دوربین Windows Hello در مدل‌های T470 و T570 برای تشخیص چهره است.

پنجمین مورد مربوط می‌شود به این که لنوو تصمیم دارد تا مدل‌های ThinkPad را در سال ۲۰۱۷ در دو رنگ عرضه کند. یعنی علاوخ بر رنگ کلاسیک مشکی، کاربران شاهد لپ‌تاپ‌های ThinkPad جدید به رنگ نقره‌ای نیز خواهند بود.

ششمین و آخرین نکته به درگاه یو اس بی ربط دارد و خبرش این است که لنوو درگاه‌های یو اس بی نوع Type-C را در بسیاری از سیستم‌های خود از جمله ThunderBolt 3 با مدار محافظتی جدید برای حافظت از دستگاه در برابر نوسان‌های برق‌ به کار گرفته است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://mspoweruser.com/lenovo-switches-windows-10-signature-edition-image-future-thinkpad-laptops/”]mspoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sars

چه خبر از لیگ ترنجی؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار