حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل مصرف باتری در iOS 10.2: دردسر جدید کاربران آیفون

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | iOS، سیستم عامل

به نظر می‌رسد مشکلات اپل با مصرف باتری در محصولاتش تمام‌نشدنی است. این بار کاربران آیفون گرفتار مشکل مصرف باتری در iOS 10.2 شدند. اگرچه این نسخه از سیستم‌عامل iOS با تغییرات زیاد و بهبود بسیاری از مشکلات نسخه‌های پیشین همراه بوده اما همچنان کاربران آیفون با مشکل مصرف باتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همان‌طور که میدانید، iOS 10.2 با بهبود برخی از مشکلات نسخه‌های پیشین و ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی پا به عرصه نهاد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران در iOS 10.1.1 خاموش شدن ناگهانی دستگاه بود. اپل با انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل اختصاصی خود سعی داشت تا مشکلات نسخه‌های پیشین را بهبود بخشیده و تجربه‌ای نو برای کاربران خود ایجاد کند. گویا مشکل مصرف باتری در iOS 10.2 تلاش‌های اپل در زمینه بهبود عملکرد و عمر باتری را نافرجام گذاشته است.

طی چند روز گذشته گزارش‌های فراوانی از سوی کاربران اپل منتشرشده که هاکی از نارضایتی کاربران در مورد مشکل مصرف باتری در iOS 10.2 است. اپل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از وجود این مشکل در برخی از مدل‌های آیفون باخبر است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا هرچه سریع‌تر این مشکلات بهبود یابند. در ابتدا تصور می‌شود که تنها برخی مدل‌های iPhone 6s که بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر سال ۲۰۱۵ تولید شده‌اند، دچار مشکلات مصرف باتری و خاموشی ناگهانی می‌شوند، اما رفته‌رفته با اضافه شدن کاربران مدل‌های دیگر آیفون مشخص شد که مشکل مصرف باتری در iOS 10.2 تنها به آیفون ۶ اس محدود نمی‌شود و طیف وسیعی از کاربران را در بر می‌گیرد. کمپانی اپل در چند روز اخیر به‌سرعت دست‌به‌کار شده و با انتشار اعلامیه، از کاربرانی که با مشکل مصرف باتری در iOS 10.2 موجه هستند، خواست تا به مراکز تعمیر مجاز مراجعه کرده و به‌صورت رایگان باتری گوشی خود را تعویض نمایند. همچنین کارشناسان اپل علت بروز چنین مشکلاتی در عملکرد باتری را مجاورت بیش از قطعات آیفون هنگام ساخت با هوای آزاد دانستند.

مشکل مصرف باتری در iOS 10.2

همان‌طور که گفته شد، یکی از اهداف اپل از انتشار iOS 10.2 بهبود برخی از مشکلات مربوط به باتری بود. پیش از اینکه iOS 10.2 به‌صورت عموی عرضه شود، کاربران مشکلات زیادی را با عملکرد باتری در iOS 10.1.1 داشتند. یکی از شایع‌ترین این مشکلات خاموش شدن ناگهانی گوشی بود. بدین‌صورت که برخی از مدل‌های آیفون با رسیدن به درصد مشخصی از باتری به‌طور خودکار خاموش می‌شدند. انتشار iOS 10.2 امید کاربران برای برطرف شدن مشکلات مصرف باتری را زنده کرد اما متأسفانه آن دسته از کاربرانی که به دلیل مشکلات باتری به iOS 10.2 مهاجرت کرده بودند دچار دردسرهای بزرگ‌تری شدند. در ادامه بخشی از مشکلات باتری در iOS 10.2 که توسط یکی از کاربران اپل با نام RicardoJB منتشرشده است را مشاهده می‌کنید:

iOS 10.2 دقیقاً مشکلات مربوط به عملکرد و مصرف باتری را بدتر از قبل کرده است. بسیاری از مواقع، باتری گوشی در سطح مشخصی از شارژ باقی‌مانده و دیگر حرکتی در میزان درصد باتری مشاهده نمی‌شود. حتی هنگام اجرای برخی اپلیکیشن ها مانند Pokemon GO باتری گوشی درصدهای متفاوتی از میزان شارژ باقی‌مانده را به‌صورت تصادفی نمایش می‌دهد!

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که کاربران گوشی‌های آسیب‌دیده با به‌روزرسانی به iOS 10.2 با آن مواجه شدند، بسته شدن حفره‌های امنیتی این نسخه برای دانگرید به نسخه‌های پایین‌تر است. اپل، امکان ساین (Sign) کردن نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل iOS را متوقف کرده است. این بدان معنی است که آن دسته از کاربرانی که به iOS 10.2 به‌روزرسانی کرده‌اند نمی‌توانند به نسخه قبلی بازگردند و باید تا انتشار نسخه‌های جدید iOS، مشکلات موجود را تحمل کنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.redmondpie.com/ios-10.2-worsening-battery-life-problems-for-some-iphone-users/”]redmondpie[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد

این مشکل رو من تو گلکسی اس ۶ از زمانی که به اندروید ۶ آپدیت کردم دارم، حالا باز خوبه اپل پیگر رفع مشکل هست، سامسونگ که اصلا فکر نمیکنم خبر داشته باشه و ول معطلیم

Fouzhan

والا اولین نفری هستی که اینو میگه مصرف باتری بعد آپدیت بهترم شده
شما کلا با اس ۶ مشکل داری انگاری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید