حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت در حال ایجاد تجربه جدید نصب ویندوز ۱۰ مبتنی بر کورتانا است

مایکروسافت در حال توسعه تجربه کاملا جدیدی از نصب ویندوز ۱۰ است که مبتنی بر دستیار دیجیتالی کورتانا کار می‌کند و می‌توان این ویندوز را با دستور صوتی هدایت کرد.

تازه‌ترین بیلد‌های داخلی ویندوز ۱۰ دارای OOBE جدیدی (تجربه برای نخستین بار) است که به طور پیش فرض به حرف کاربر گوش می‌دهد و منتظر است تا دستورات صوتی او را دریافت و اجرا کند.

شاید این مورد که مایکروسافت به عنوان هدف جدید برای کورتانا در نظر گرفته در مقایسه با موارد مشابهی مانند Amazon Echo و Google Home زیاد جالب و شگفت‌انگیز نباشد اما خوب است بدانید که ساختن دستگاهی که با ویندوز ۱۰ کار می‌کند بدون صفحه نمایش به اندازه کافی مشکل هست چه برسد به این که قرار باشد تا تجربه‌ای مبتنی بر صوت و صدا نیز به آن افزوده شود.

oobecortana1

مایکروسافت همچنین سرگرم کار برای ایجاد رابط کاربری جدید مخصوص دستگاه‌های دارای صفحه نمایش است و می‌خواهد تا گزینه فعال‌سازی صوتی از قبیل خاموش و روشن کردن دستگاه و یا کم و زیاد کردن صدای آن را نیز به این دستگاه‌ها اضافه کند.

هنوز آن قدر اطمینان وجود ندارد که با قاطعیت بتوان گفت مایکروسافت همه این بهبودها و ابداعات را در بیلد اینسایدر بعدی به منصه ظهور برساند اما چنان به نظر می‌آید که آن را کنار گذاشته تا در قالب به روزرسانی خالقان ویندوز ۱۰ عرضه کند.

البته هم‌اکنون اگر کاربر نخواهد تا کورتانا را در دستگاه خود مورد استفاده قرار دهد اجبار و الزامی در کار نیست و می‌تواند به شکل معمول از حالت لمسی یا موس و صفحه کلید استفاده کند چراکه کورتانا رابط کاربری خاص خود را دارد.

oobecortana2

برنامه ویندوز اینسایدر در حال حاضر به دلیل پیش آمدن روزهای تعطیل سال نو میلادی در حالت غیر فعال قرار گرفته است. بنابراین اگر قرار باشد تغییر عمده و بزرگی رخ دهد، برای بعد از تعطیلات برنامه‌ریزی شده است. در همین ضمن، دارندگان دستگاه‌های ویندوزی برای این که از تازه‌ترین تحولات درونی مایکروسافت با خبر شوند بهتر است تا از طریق Windows Central در ارتباط باشند.

oobecortana3

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowscentral.com/microsoft-working-windows-10-set-experience-powered-cortana”]windowscentral[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار