حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران iPhone SE شانس خود را برای جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS امتحان می کنند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، سیستم عامل

این بار، کاربران iPhone SE شانس خود را برای جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS امتحان می کنند! اگرچه پیش‌ازاین شاهد انتشار خبرهایی مبنی بر سازگاری آیفون ۶s و ۶s پلاس با جیلبریک iOS ۱۰ بودیم اما در میان این اخبار اپلیکیشن Yalu به کمک کاربران آیفون SE آمده تا بتوانند دستگاه خود را بر روی نسخه ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ از سیستم‌عامل iOS جیلبریک نمایند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کاربران زیادی منتظر عرضه جیلبریک iOS ۱۰ بودند که طبق آخرین اخبار منتشرشده از جیلبریک این نسخه، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به همراه آیفون ۷ و ۷ پلاس به‌طور کامل با این جیلبریک سازگاری دارند. تست‌های صورت گرفته بر روی آیفون SE نشان می‌دهد که این دستگاه نیز همانند سایر محصولات اپل به‌خوبی با جیلبریک iOS ۱۰ و iOS ۱۰٫۱٫۱ سازگار است. گزارش‌های منتشرشده از برخی کاربران و توسعه‌دهندگانی که موفق به جیلبریک دستگاه خود بر روی نسخه ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ از سیستم‌عامل iOS شده‌اند نشان می‌دهد که این جیلبریک به‌خوبی بر روی سیستم‌عامل بارگذاری شده و با آن به‌طور هماهنگ کار می‌کند.

بسیاری از کاربران اپل معتقدند که آیفون SE برای کمپانی اپل به‌منظور یک‌قدم هوشمندانه رو به عقب است چراکه این دستگاه با ابعاد صفحه‌نمایش ۴ اینچی خود خاطرات خوب کاربران از iPhone 5s را بار دیگر تداعی کرده و از طرف دیگر با قدرت سخت‌افزاری خود می‌تواند پا به پای iPhone 6s قدم بردارد. این دستگاه برای دسته از کاربران که نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی را برای خرید یک آیفون با ابعاد بزرگ‌تر مانند آیفون ۶ اس بپردازند یک انتخاب ایده آل و کاملاً اقتصادی خواهد بود.

جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS

ازآنجایی‌که سخت‌افزار و کالبد درونی آیفون SE کاملاً مشابه iPhone 6s است، تمامی المان‌ها و نرم‌افزارهای آیفون ۶ اس نیز به‌طور کامل با معماری چیپست ها و سخت‌افزار iPhone SE سازگار است. از همین رابطه می‌توان نتیجه گرفت که جیلبریک iOS ۱۰ و  ۱۰٫۱٫۱ iOS که برای آیفون ۶ اس عرضه‌شده، به‌طور کامل می‌تواند با سخت‌افزار آیفون SE سازگار باشد. اگرچه عرضه جیلبریک iOS ۱۰ هنوز به‌صورت رسمی برای iPhone SE منتشرشده است اما تیم Yalu به کمک اپلیکیشن خود به کاربران، جیلبریک iPhone SE بر روی دهمین نسخه از سیستم‌عامل iOS را نوید می‌دهد.

اگرچه در انتشار اخبار مربوط به جیلبریک iOS ۱۰ و  ۱۰٫۱٫۱ iOS نام آیفون SE به‌عنوان یکی از دستگاه‌های سازگار با این جیلبریک دیده نمی‌شد اما نقاط مشترک سخت‌افزاری آیفون SE با iPhone 6s نشان می‌دهد که کاربران آیفون SE نیز می‌توانند به‌خوبی دستگاه خود را جیلبریک نمایند. سازگاری جیلبریک iOS ۱۰ با آیفون SE می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کاربران باشد اما باید توجه داشت که این جیلبریک در حال حاضر در نسخه بتا به سر می‌برد و هنوز به‌صورت رسمی برای آیفون SE منتشرنشده است اما همان‌طور که گفته شد، طبق شواهد سخت‌افزاری و گزارش‌های منتشرشده از سوی کاربران امکان جیلبریک iPhone SE وجود دارد.

اگر شما نیز مشتاق جیلبریک iOS ۱۰ و  ۱۰٫۱٫۱ iOS بر روی دستگاه خود هستید، می‌توانید آموزش زیر را پی گرفته و در نهایت دستگاه اپلی خود را بر روی دهمین نسخه از سیستم‌عامل iOS جیلبریک کنید. برای شروع کار لازم است تا ابزار موردنیاز جیلبریک را فراهم کنیم. در ادامه فهرستی قرارگرفته که تمام اپلیکیشن ها و ابزار موردنیاز برای شروع فرایند جیلبریک iOS ۱۰ را نشان می‌دهد.

دستگاه‌های پشتیبانی شده: iPhone 7/7 Plus با سیستم‌عامل iOS 10.1 یا iOS 10.1.1، آیفون ۶s و ۶s پلاس با   سیستم‌عامل iOS 10.0.1/10.1.1 و iPad Pro با سیستم‌عامل iOS 10.0.1/10.1.1

دریافت فایل Yalu با پسوند IPA که توسط Luca Todesco منتشر شده است. دانلود فایل Yalu

دانلود Cydia Impacto از طریق این لینک

اپل آیدی دولوپری یا اپل آیدی معمولی

آخرین نسخه اپلیکیشن iTunes

رایانه شخصی با سیستم‌عامل ویندوز یا مک


آموزش جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS

۱- آیفون یا آیپد خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید.

۲- با استفاده از اپلیکیشن iTunes  اقدام به تهیه بکاپ از تمامی فایل‌ها و اسناد موجود در گوشی کنید.

۳- رمز عبور (Passcode) و اثر انگشت (Touch ID) خود را از مسیر Settings > Touch ID & Passcode غیرفعال نمایید.

جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS

۴- گزینه Find My iPhone را با پیمودن مسیر Settings > iCloud > Find My iPhone غیرفعال کنید.

جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS

۵- اپلیکیشن Cydia Impactor را اجرا نموده، سپس فایل Yalu با پسوند IPA را کشیده و در محیط اپلیکیشن Cydia Impactor رها کنید(Drag and drop).

جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS

۶- اپل آیدی خود را در محل مشخص‌شده، وارد اپلیکیشن Cydia Impactor کنید.

جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS

۷- اکنون لازم است تا پایان نصب جیلبریک بر روی دستگاه خود، کمی صبر کنید.

۸- پس از نصب جیلبریک، دستگاه خود را از کامپیوتر جدا کرده و با پیمودن مسیر  Settings >  General > Profile & Device Management به دستگاه اجازه نصب پروفایل مربوط به جیلبریک را دهید. می‌توانید با انتخاب گزینه Trust به‌سادگی پروفایل‌های مربوط به جیلبریک را بر روی دستگاه خود نصب نمایید.

۹- هم‌اکنون اپلیکیشن mach_portal را بر روی گوشی اجرا نموده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه منتظر بارگذاری آن باشید. هنگام بارگذاری احتمالاً با صفحه‌ای سفید مواجه خواهید شد. پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی، اپلیکیشن به‌صورت خودکار متوقف‌شده و Cydia بر روی گوشی اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر طی مرحله بالا، برنامه Cydia بر روی گوشی اجرا نشد لازم است تا یک‌بار دستگاه را ریبوت (Reboot) کرده تا Cydia به‌طور کامل بارگذاری شود.

جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS

در پایان این نکته لازم به ذکر است که این جیلبریک به‌صورت نسخه بتا عرضه‌شده و هنوز نسخه نهایی آن منتشرنشده است. جیلبریک iOS ۱۰ و ۱۰٫۱٫۱ iOS به‌صورت semi-untethered منتشرشده است. این موضوع سبب شده تا پس از هر بار ریبوت کردن دستگاه، لازم باشد تا مجدداً گوشی را با استفاده از مرحله ۹ در حالت جیلبریک قرار دهیم. اگر از اپل آیدی های رایگان و معمولی استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که این جیلبریک پس از گذشت ۷ روز منقضی شده و لازم است تا با پیمودن مراحل ۵ به بعد، مجدداً دستگاه خود را جیلبریک نمایید. توجه داشته باشید که هنگام جیلبریک مجدد، هیچ‌یک از داده‌ها و توییک های نصب‌شده شما از بین نخواهد رفت.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.redmondpie.com/you-can-jailbreak-iphone-se-on-ios-10-10.1.1-with-yalu/”]redmondpie[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید