حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپدهای جدید اپل به موقع می‌رسند!؟

حوالی شهریور ماه بود که شنیدیم شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان که به اختصار TSMC نامیده می‌شود از شرکت اپل سفارش گرفته است تا برای گوشی‌های آیفون سال ۲۰۱۷ چیپ‌های ۱۰nm تولید کند.

کمی بعد گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که شرکت TSMC قرار است تولید کننده انحصاری و اختصاصی اپل برای تولید پردازنده‌های A10 و A11 باشد. این امر شرکت TSMC را به مهمترین سازنده چیپ‌ گوشی‌های موبایل اپل تبدیل کرد و به اپل متعهد شد که طبق برنامه زمان‌بندی شده سفارش‌ها را به موقع تحویل دهد.

حالا آن طور که روزنامه DigiTimes گزارش داده شرکت TSMC تصمیم دارد تا تولید انبوه پردازنده‌های A10X را برای نمونه‌های جدید و در راه آیپد از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی نیز در دست بگیرد. اما ظاهرا بازده اولیه این شرکت چنگی به دل نزده است و همین مساله می‌تواند در برنامه‌های اپل اختلال و به هم خوردگی ایجاد کند.

هنوز معلوم نیست که چرا تولید کنند آیفون و آیپد یعنی شرکت معتبری مثل اپل بنا را بر این گذاشته تا از پردازنده ۱۰ نانومتری A10X در محصولات خود بهره بگیرد چون نتیجه این کار عرضه استفاده از چیپی است که اگرچه قدرت کافی دارد منتها در ابعادی کوچک‌تر شکل می‌گیرد.

آن گونه که از شایعه‌ها برمی‌آید، اپل مصمم است تا سال آینده میلادی سه آیپد جدید را معرفی و در همین زمینه به روزرسانی‌هایی برای مدل‌های ۹٫۷ و ۱۲٫۹ اینچی و نیز نسخه کاملا جدید ۱۰٫۵ اینچی ارایه کند. مدل ۱۰٫۵ اینچی که در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد مجهز به امکاناتی است که در دیگر مدل‌ها شاهد آنها نخواهیم بود. همچنین اپل با این بهانه که مدل ۹٫۷ اینچی خیلی کوچک است، آیپد ۱۲٫۹ مد نظر دارد که خیلی بزرگ اما گران هم هست. نسخه‌های ۱۰٫۵ و ۱۲٫۹ اینچی از قرار مجهز به پردازنده جدید A10X خواهند بود و در همین حال مدل ۹٫۷ اینچی حکم دروازه ورودی به دنیای تبلت‌های اپل را دارد.

هیچ مشخص نیست که مشکلات به وجود آمده بر سر راه شرکت TSMC ممکن است چه بازتابی در برنامه‌های معرفی محصولات اپل داشته باشد. از سوی دیگر، خوشبختانه TSMC گفته که هر طوری شده از پس مشکلاتش برمی‌آید و طبق تعهدی که دارد تا ماه مارس سفارش‌ها را تحویل خواهد داد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Processor-production-troubles-could-delay-new-iPads-scheduled-for-March_id89366″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ss

امتیاز ۸۷ xz درDxo یعنی باز زیر اس۷ اج که مال یک سال پیشه سونی اب قطعه خخخخخخخخخخخ
اونایی که میگفتن امتیاز ۹۰ میگیره کجان باز ه زیر سامسونگه خخخخخخخخخخخخ
https://www.dxomark.com/Mobiles/Sony-Xperia-XZ-Premium-camera-for-smartphone-photography-enthusiasts
۱

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار