حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جایزه‌ی تعمیرپذیرترین گوشی سال ۲۰۱۶ از نظر iFixit می‌رسد به…

 متخصصان وب‌سایت iFixit هرسال محصولات زیادی را تکه‌تکه می‌کنند تا به ما بگویند که تعمیر آن‌ها تا چه اندازه مشکل و یا آسان خواهد بود؛ حالا در انتهای سال ۲۰۱۶ این گروه رده‌بندی تعمیرپذیری محصولات امسال را منتشر کرده‌اند و هرچند که احتمالاً از این نتایج شگفت‌زده نخواهید شد اما در ادامه با ترنجی همراه باشید…

تعمیرپذیرترین گوشی سال ۲۰۱۶ از نظر iFixit پرچم‌دار ماژولار ال‌جی یعنی LG G5 انتخاب شده است. همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید طراحی ماژولار و باتری قابل جدا شدن در این دستگاه نقش پررنگی در تعمیر پذیر بودن آن ایفا کرده‌اند.

درمجموع LG G5 امتیاز ۸ از ۱۰ را به دست آورده و این امتیاز بدین معنی است که نه‌تنها باز کردن قطعات این محصول کار ساده‌ای است بلکه تعویض اجزای داخلی این دستگاه نیز کاملاً برای خود شما هم ممکن خواهد بود.

جالب اینجاست که پرچم‌دار نه‌چندان موفق ال‌جی به جایگاه اول این رده‌بندی دست پیدا کرده درحالی‌که پرچم‌دار بسیار محبوب سامسونگ یعنی گلکسی S7 با امتیاز ۳ از ۱۰ در جایگاه آخر این جدول جای گرفته است. اجزای هر دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 edge طبق بررسی‌های iFixit با مقدار زیادی چسب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که با توجه به طراحی بسیار باریک آن‌ها این بدون پیچ بودن منطقی به نظر می‌رسد، باز کردن و تعمیر چنین محصولاتی بسیار دشوار است.

در رتبه‌های بین G5 تا S7 تعدادی از گجت های دوست‌داشتنی سال قرار دارند، پیکسل‌های گوگل با کسب امتیاز ۷ از ۱۰ درست پشت سر G5 در مقام دو جای گرفته‌اند؛ هرچند که iFixit اعلام کرده باز کردن گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل بدون شکستن نمایشگر آن‌ها کار بسیار دشواری است. در رتبه‌ی سوم پرچم‌داران اپل یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ Plus قرار دارند، تعمیر باتری و صفحه‌نمایش این دو محصول شرکت اپل کار دشواری نیست اما برای باز کردن این گوشی‌ها به چهار نوع پیچ‌گوشتی مختلف نیاز خواهید داشت.

یک نکته‌ی جالب دیگر از این لیست حضور پرچم‌دار مرحوم سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ در جایگاه ماقبل آخر است و با امتیاز ۴ از ۱۰ تنها کمی تعمیرپذیرتر از گلکسی S7 به‌حساب می‌آید. هرچند که این محصول از بازار جمع آوری شده و به‌هیچ‌وجه نیازی نیست خودتان آن را باز کنید.

آیا تعمیرپذیر بودن گوشی هوشمندتان برای شما اهمیت دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.androidauthority.com/ifixits-repairable-phone-2016-737778/”]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed Mohammadipoya

خخخ اس۷ ۳
نوت۷ ۴
ترولای سامسونگ محض اطلاع هنوز مون ه گوشی ضد اب بزنید عین سونیم راحت تعمیر شه هر چی باشه سونی استاده

Shayan68

دلیلش اینه که گوشی های سامی نیاز ب تعمیر ندارن چون خراب نمیشه نمونش گوشی خودمه که سه سال نوت ۳ دارم مث روز اولش کار میکنه باطریش با وجودی ۲۴ ساعته باهاش کار میکنم هیچ خرابی تو کارش نبوده مث روز اولشه

Saeed Mohammadipoya

اتفاقا سونیم نداره خرابی یسال و نیم زد۳ داشتم عین روز اول بود مخصوصا باتریش
همچنین زد۲

mega08

اولا گوشی زد آب نیس ، مقاوم در برابر آبه . دوما گوشی هایی که مقاوم در برابر آبن با ی بار باز شدن یا خاصیت مقامت در برابر آبو ب طور کامل از دست میدن. یا اگه خوب عایق کاری شه نصفه و نیمه مقاومه .بازم اعتمادی نیس بهش. این مشکل بیشتر در گوشی های سامسونگ اس۵ ، سونی zو ۱z به شدت آشکار بود. بیشترین سونی زد بعد تعمیر که با آب گرم ریختن روش ب کل مرخص میشد. سامسونگ یا برندای دیگه .مثه ثونی انبوهی از گوشی های مقاوم آب ندارن. برا همین نمیشه بعد تعمیر گوشی هارو مقایسه کرد. چون هرچی گوشی برای خاموش شدن بر اثر آب میاد سونیه . اونم چون گوشی مقاوم در برابر آب تقریبا تو هر سال چند تایی داره

Saeed Mohammadipoya

الان میخای بگی ضد اب سونی الکیه؟ بنده خودم زد ۳ رو انداختم اب محض اطلاعت

mega08

نگفتم الکیه . ب شخصه با زد ۱ کامپکت کلی فیلم زیر آب گرفتم. همچنین s5 .میگم چون سونی گوشی های مقاوم در برابر آب بیشتری تولید کرده برا همون که زیاده برا این مشکل .
تو ایران اینجوریه که خوب آیق کاری نمیشه .نمیدونن چسب وکیومو چقد و چه قسمت هایی بزنن. کمو بیش پیدا نمیشه . برا همین بعد باز شدن این نوع گوشی ها .۹۰% اون کارایی قبلو ندارن.

Saeed Mohammadipoya

ولی متاسفانه از اس۳ تا اس۵ کارم فقط تعویض باتری بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش