حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه طور بدون «دستمال توالت مخصوص گوشی‌ هوشمند» زندگی می‌کنید!؟

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، موبایل

ژاپنی‌ها معمولا وقت دست به طراحی چیزی می‌زنند نتیجه و ماحصل کار جالب توجه از آب درمی‌آید. این چشم بادامی‌ها حتی یک وقت‌هایی کارهایی می‌کنند و چیزهایی ابداع می‌کنند که آدم با دیدن آن‌ها پیش خودش فکر می‌کنند من تا به امروز بدون این مورد چه طوری زندگی می‌کردم!؟

چنین اتفاقی حالا در فرودگاه ناریتا در توکیو پایتخت ژاپن رخ داد است و یک اپراتور تلفن همراه با نام NTT DoCoMo در اقدامی عجیب و شگفت‌انگیز “دستمال توالت مخصوص گوشی‌های هوشمند” در دستشویی‌های عمومی نصب کرده است.

چه شده؟ دست نگه‌ دارید! اگر بلیت هواپیما برای سفر در دست‌تان است و قرار است در فرودگاه ناریتا فرود بیایید، به چشم خودتان خواهید دید که دستمال‌های رول مخصوص گوشی‌ها هوشمند در توالت‌های آن جا نصب شده است.

این دستمال‌ها کارکردها و ویژگی‌ها متفاوت و متعددی دارند که یکی از آنها این است که با آن‌ها می‌شود گوشی هوشمند را تمیز کرد. دیگر این که سفر شما را به ژاپن خوش آمد می‌‌گوید و اطلاعاتی درباره چه گونه متصل شدن به اینترنت وای فای، اطلاعات سفر و خدمات ترجمه در اختیارتان می‌گذارد.

دید حرف ما درست از آب درآمد؟ هیچ فکرش را می‌کردید که روزی به چنین دستمالی نیاز پیدا کنید اما حالا دیگر نیاز دارید به ویژ این که بدانید حاوی اطلاعاتی درباره پروازها نیز هست. واقعا که فکر بکری است! به نظر می‌‌رسد که دست‌اندرکاران اپراتور تلفن همراه NTT DoCoMo دست روی نیازی گذاشته‌اند که اگرچه به نظر می‌رسد کاذب باشد اما به محض عملی شدن تبدیل به نیازی حقیقی می‌شود. به نظر شما این کار اشکالی دارد؟

متاسفانه طرح نصب “دستمال توالت مخصوص گوشی‌های هوشمند” در فرودگاه ناریتا همیشگی نیست و تا ۱۵ ماه مارس ۲۰۱۷ بیشتر زمان ندارد. راستی شنیده‌ایم که گوگل خیال دارد تا برای گوشی‌های هوشمند کوچک ژاکت ببافد! شما چیزی در این مورد شنیده‌اید؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/12/tokyo-narita-airport-toilet-paper-smartphone/”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AK_007

عجب!

etemadian

عجب فکر بکری
از یک موقعیت ناب که در طول روز برای هر بشری دو سه دفعه تکرار میشه و معمولا در دستشویی ضمن بیکار بودن یک فکر آرام هم دارد حداکثر استفاده رو کردن . از یک دستمال توالت چند کاربرد کشیدن بیرون : اول مثل یک بروشور ضمن خوش آمدگویی یکسری اطلاعات از کشور ژاپن بهت میدن بعد با همان بروشور میتونی گوشی یا شایدم عینک خودتو تمیز کنی و احتمالا برای تکمیل پروسه نهایتا اگه استفاده نابجایی ازش نکردی ، با ارائه همان بروشور از چند فروشگاه معتبر تخفیف هم بگیری ………….
این ژاپنیها از حداقل زمان و مکان حداکثر استفاده رو میکنند که کشورشون ژاپن شده . این فرهنگ چشم بادامیها رو دوست دارم .

Saeed Mohammadipoya

ژاپن است دیگر مهد تکنولوژی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار