حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمرات احتمالی چیپست Helio X30 در گیک‌بنچ رویت شد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، سخت‌افزار

تقریبا ۴ ماه پیش، مدیاتک نسل جدید چیپست‌های خود را معرفی کرد. از آن زمان اطلاعات زیادی از Helio X30 منتشر نشد اما اخیرا اطلاعاتی از یک دستگاه ناشناس مجهز به تراشه‌ای منتظر شده است که می‌توان حدس زد این تراشه همان Helio X30 باشد.

نام دیوایس اجرا کننده این تراشه alps k99v1 است که مجهز به ۶ گیگابایت رم بوده و تست نیز بر روی اندروید ۷ انجام شده است. نام مستعار Helio X30 در این تست MT6799 بوده که مشابه نام‌گذاری‌های قبلی چیپست‌های مدیاتک است. در این تست، CPU بر روی فرکانس ۱٫۶Ghz تنظیم شده است و مشاهده می‌کنید که هلیو ایکس ۳۰ در تست تک هسته‌ای نمره‌ی ۱۵۰۴ و در تست چندهسته‌ای نیز امتیاز ۴۶۶۶ کسب کرده است.

capture

چیپست Helio X30 مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFet شرکت tsmc ساخته شده است. در بخش CPU این تراشه شاهد ۳ خوشه پردازشی هستیم که در خوشه‌ای پرفورمنس ۴ هسته Artemis با فرکانس ۲٫۸Ghz، در خوشه دوم ۴ هسته A53 با فرکانس ۲٫۲Ghz و در خوشه‌ی دیگر ۲ هسته A35 کم مصرف با فرکانس ۲Ghz برای امور سبک در نظر گرفته شده است.

با این وجود باید برای مشاهده‌ی نمرات و بنچمارک‌های بیشتر از این چیپست منتظر بمانیم. انتظار می‌رود تراشه‌های ۱۰ نانومتری اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار راه پیدا کنند و باید منتظر گوشی‌های با این تراشه‌ها در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ باشیم.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gizmochina.com/2016/12/21/possible-helio-x30-benchmark-scores-spotted/”]Gizmochina[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

عجب چیز غولی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مازیار کیانی
An uncharted realm, with a lost gift soul deep down