حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال منحنی بودن صفحه نمایش OLED آیفون ۸ از همه جهت‌ها

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، برندهای مطرح فناوری

این که نسخه OLED آیفون ۸ از راه برسد نکته‌ای است که همچنان در پرده ابهام قرار دارد چون از سوی دیگر شایعه‌ای در جریان است که می‌گوید همین گوشی قرار است به شکل بدون لبه عرضه شود و این یعنی این که کناره‌ها و حواشی آیفون ۸ به حداقل ممکن می‌رسد یا آن گونه که این اواخر گفته‌اند کناره‌‌های این تلفن همراه به سمت عقب انحنا دارند و به این دلیل که آبشاری به نظر برسد.

اگر گزارش تازه رسانه‌های خبری کره درست و باورپذیر باشند، آیفون ۸ بعد از گوشی سامسونگ موجود می‌شود چون ظاهرا اپل در نظر دارد تا به عوض شیشه از OLED خمیده پلاستیکی استفاده کند و همین موضع کارش را به تعویض می‌اندازد. این در حالی است که سامسونگ اعلام کرده هم‌اکنون آماده است تا دست کم ۱۰۰ میلیون دستگاه از صفحه نمایش OLED خمیده در اختیار اپل بگذارد.

منبعی که موضوع استفاده از OLED خمیده پلاستیکی را فاش کرده منظورش این بوده صفحه نمایش‌های سفارشی اپل به جای شیشه از پلاستیک ساخته شده‌اند و به همین دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری دارند. از طرف دیگر، هنوز این اطمینان وجود ندارد که لبه‌های این صفحه نمایش خمیده و منحنی باشند. تازه صفحه نمایش‌های OLED انعطاف‌پذیر سامسونگ نیز برای Galaxy Round دارای لایه پلاستیکی هستند اما تا به حال فقط به شکل انحنا در طرفین گوشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و نمونه‌اش را قبلا در S7 edge دیده‌ایم.

با همه این تفاصیل، این شایعه نیز درگرفته که سامسونگ خیال دارد تا برای قسمت جلویی گوشی Galaxy S8 صفحه‌ نمایشی با انحنا در بخش بالا و پایین و بدون دکمه فیزیکی هوم در نظر بگیرد. در آیفون ۸ نیز ممکن است صفحه نمایش OLED پلاستیکی با چنین ویژگی‌هایی کارگذاری شود. منابع خبری همچنین نوشته‌اند که اپل استفاده از صفحه نمایش انعطاف‌پذیر و تاشو را جزو ارزش‌های گوشی تلقی نمی‌کنند و چندان اهمیت و تعصبی نسبت به آن ندارند اما گروهی که مشغول کار بر روی طرح مربوطه هستند در تلاش‌اند تا گزینه‌های لمسی جدیدی برای کناره‌های گوشی طراحی کنند.

یکی از رسانه‌های کره‌ای در بخشی از مطلب خود با همین موضوع نوشته است:

«آیفونی که قرار است از راه برسد احتمالا مجهز به فن‌آوری نوین حسگرها خواهد بود که در این صورت در این گوشی کاربر از هر طرف که عمل لمس را انجام دهد واکنش دریافت خواهد کرد.»

گروه کوپرتینو (منظور دست‌اندرکاران شرکت اپل در شهر کوپرتینوی آمریکا هستند) هنوز در حال انجام آزمون و خطا هستند تا دریابند که صفح نمایش OLED منحنی در عمل به چه شکل خواهد بود و صرفا به دنبال این نیستند تا مانند سامسونگ فقط بعد زیباشناختی آن را مد نظر داشته باشند.

شرکت اپل هنوز چند ماهی وقت اضافه برای آزمایش و طراحی OLED در آیفون ۸ دارد و در تلاش است تا گوشی با کیفیت بالا در این زمینه ارایه کند. بنابراین فروشندگان و توزیع کنندگان گوشی‌های تلفن همراه احتمالا مجبورند بهار و تابستان سال آینده میلادی را با حدس و گمان‌ها سر کنند و در فصل پاییز به تماشای آیین رونمایی ماحصل کوشش اپل بنشینند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/The-OLED-iPhone-8-may-be-curved-on-all-sides-Apple-claimed-to-test-new-touch-controls_id89168″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار