حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیگ ترنجی ۲۰۱۶: الجی وی ۲۰ یا گلکسی اس ۷ اج

نوشته

7 سال قبل | 64 دیدگاه | ToranjiSL2016

دومین رقابت از دور نیمه نهایی لیگ ترنجی ۲۰۱۶ را در حالی آغاز می کنیم که رقابت اول بین گوگل پیکسل و اچ تی سی ۱۰ بسیار نزدیک دنبال می شود و حتی نتیجه به صورت متوالی در حال تغییر است. آن سو رقابت بین دو موبایل در اندازه عادی جریان دارد و این سو بین دو فبلت. الجی وی ۲۰ و گلکسی اس ۷ اج برای راه یابی به فینال به میدان می روند، کدام یک برنده خواهد بود؟ نظر شما مشخص می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طراحی

toranjisl2015-33

شیشه در مقابل فلز، یا به عبارت بهتر در مقابل درب پشتی فلزی! الجی در وی ۲۰ سعی کرده تا در کنار حس لمس خود دستگاه بتواند کارایی را نیز حفظ کند و به شعار فعلی خود یعنی قابل تعویض بودن باتری توسط کاربر پایبند بماند. سامسونگ در ادامه پروژه طراحی شیشه و فلز خود که با ارایه گلکسی اس ۶ آغاز شد، گلکسی اس ۷ اج را به عنوان نقطه اوج مهندسی خود ارایه کرده است. وزن و ضخامت و البته حاشیه نمایشگر بسیار کم برای این فبلت ۵.۵ اینچی سبب می شود که حتی شما با در دست داشتن گلکسی اس ۷ اج، احساس در دست داشتن برادر کوچکتر وی ۲۰ یعنی جی ۵ را داشته باشید! باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری این دستگاه که ۴۰۰ میلی آمپر از الجی وی ۲۰ بیشتر است و وزن ۱۵ گرمی کمتر نمونه سامسونگی تاییداتی بر مهندسی بی نظیر حاکم بر طراحی اس ۷ اج است. همه این ها را در حالی مرور کنید که می دانید گلکسی اس ۷ اج گواهی IP68 را نیز دارد و تا عمق ۱٫۵ متری و مدت زمان نیم ساعت با شما زیر آب دوام می آورد.

وی ۲۰ نیز خیلی دست خالی به میدان نیامده است. باتری قابل تعویض و امکان استفاده از دو سیم کارت همزمان به همراه مموری کارت موضوعی است که برای خیلی از کاربران هنوز هم اهمیت دارد. الجی در طراحی وی ۲۰ تلاش زیادی داشته تا این فبلت تقریبا ۵٫۹ اینچی را خوشدست طراحی کند. گواهی مقاومت نظامی نیز در آن سبب می شود که خیالتان از بابت شوک وارد شده به دستگاه و دیگر موارد شامل چنین گواهینامه ای، راحت باشد.

[poll id=”82″]

نمایشگر

toranjisl2015-34

الجی وی ۲۰ با دو نمایشگر ۵.۷ و ۲.۱ اینچی ارایه می شود که نمایشگر دوم برای نمایش اطلاعات پر استفاده مورد کاربری دارد. رزلوشن QHD نه برای سامسونگ و نه برای الجی موضوع جدیدی نیست و هر دو فبلت با این رزلشون ارایه می شوند. نمونه سامسونگی از پنل AMOLED خمیده بهره می برد که زیبایی دو چندانی به دستگاه می بخشد استفاده می کند. از نظر کیفیت هر کدام باید گفت که هر دو از بهترین پنل های مورد استفاده خودشان بهره برده اند و بیشتر باید بین امولد و IPS انتخاب کنید. نظر شما چیست؟

[poll id=”83″]

دوربین

toranjisl2015-32

دوربین جایی است که هر دو مدعی بوده و هستند. گلکسی اس ۷ اج فوکوس دوال پیکسل دارد که سرعت بی نظیری در فوکوس را ارایه می دهد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۷ اج تصاویر خوبی را ثبت می کند و این ثبت در هر شرایط نوری، سرعت مناسبی هم دارد. الجی اما هنوز وارد باشگاه ۱۲ مگاپیکسلی ها نشده و سعی کرده است همان ۱۶ مگاپیکسل را ارتقا ببخشد. به لطف حسگر تصویر جدید، سرعت فوکوس بهتری در وی ۲۰ وجود دارد اما مسلما اس ۷ اج دستگاه سریع تری برای عکاسی است، به خصوص در شرایط نوری چالش برانگیز. الجی در فیلم برداری تنظیمات کامل دستی از جمله مانیتور کامل صدا را ارایه می دهد که گلکسی اس ۷ اج از آن ها محروم است. علاوه بر این الجی وی ۲۰ دو دوربین دارد و دوربین دوم وظیفه ثبت عکس هایی با زوایه دید ۱۳۵ درجه ای دارد که تجربه عکاسی جذابی را ارایه می دهد.

[poll id=”84″]

سخت افزار

toranjisl2015-31

می توان گفت در مجموع تفاوت زیادی را ایتجا شاهد نیستیم. چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ هر دو چیپست های قوی هستند که نمونه اگزینوس روی گلکسی اس ۷ اج عملکرد بهینه ای در مصرف انرژی دارد و البته عملکرد بسیار روان و خوبی را ارایه کرده است. به لطف پردازنده کم مصرف تر و باتری بزرگتر، عمر باتری اس ۷ اج به شکل محسوسی از وی ۲۰ بیشتر است.

اما نکته قابل ذکر دیگر این است که وی ۲۰ هم اکنون با اندروید ۷ به فروش می رسد و اساسا اولین موبایل ارایه شده با اندروید ۷ است اما گلکسی اس ۷ اج هنوز نسخه آزمایشی این سیستم عامل را دارد.

[poll id=”85″]

ارزش در برابر قیمت

toranjisl2015-35

گلکسی اس ۷ اج با حدود قیمت ۲٫۴ میلیون تومان در بازار موجود است و این در حالی است که نمونه الجی را با حدود قیمت ۲ میلیون تومان می توانید تهیه کنید. نظر شما چیست؟ کدام یک؟

[poll id=”86″]

به یاد داشته باشید که …

به یاد داشته باشید که این رای گیری همزمان در کانال تلگرام (@toranji) و صفحه اینستاگرام (Toranji) ترنجی نیز فعال بوده و مجموع آرا برای پیروزی هر دستگاه مد نظر است. مدت زمان رای گیری ۴۸ ساعت پس از انتشار مطلب خواهد بود. همچنین قابل ذکر است که در قرعه کشی هدیه ویژه لیگ ترنجی ۲۰۱۶ تنها کاربرانی که در بخش نظرات به بیان دیدگاه خود می پردازند، شرکت داده خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
64 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rwgni

اس۷ اج ی سرو گردن بالاتره از وی۲۰

ramin123

همه ی موارد بدون تردید با اختلاف s7 edge
وی ۲۰ فقط در قسمت ضبط صدا برتری داره

AHK79

S7 edge خیلی بهتره

sajjad1

سلام
تو تمامی موارد به s7 edge رای دادم
به نظرم اگه کسی بخواد بین این دو یکی رو بخره s7 edge بهتره
موفق باشید

lili2015

من همه موارد رو به s7 edge رای دادم اخه خیلی جلوتره از لحاظ تکنولوژی نسبت به مابقی
وی ۲۰ هم گوشی خوبیه ولی دوربین،طراحی،صفحه نمایش،باتری،قیمت کمتر و …. s7 edge واقعا از وی ۲۰ بهتره

jamal9

شاید عجیب باشه برا بعضیا اما اصلا طراحی سامسونگ اج به دلم نمیشینه ،نسخه معمولیشو بیشتر دوس دارم تا اج! یجور درازه و زشت از نظر من !
بقیه موارد هم مشخصه کدوم بهتره و نیازی به گفتن نیست ….

Milad.tech

همه ی موارد s7edge
البته v20 کلا در زمینه صدا برتری داره چه در اسپیکر و چه در هندزفری و خروجی و باتری قابل تعویض داره اما s7edge به جاش باتری با عمر دوبرابر داره و ضدآبه

AK_007

اس ۷ اج عالیه اصلا

sars

هر دو مورد گوشی های خوبی هستن تو زمینه سخت افزار و دوربین و ارزش قیمت وی ۲۰ بهتره به نظرم.

aghil

S7 edge برزیلته

Mmn

با این حال که طرفدار سامی نیستم ولی دربرابر الجی سره

Hesam

هر دو گوشی عالین ولی سامسونگ کارش شده اسکی رفتن و این حاله منو بهم میزنه….

HaDi

بدون هیچ شکی توی همه موارد به اس ۷ اج رای دادم

mohammad.amin

در کل از نظر زیبایی و ص نمایش و سخت افزار سامی بهتره، البته به نظر خودم.
و به همین دلیل به سامی رای میدم

Mosafer

کاش سامسونگ یه مقدار توی قیمت گذاری مثل الجی عمل می کرد. وی ۲۰ مثل جی ۵ از ۲ میلیون تومن شروع شد ولی اس ۷ اج وقتی رسماً وارد بازار شد، بیش از ۲ و ۵۰۰ بود. هنوز هم به لطف مرگ نوت ۷ قیمتش به اون شکلی که باید افت نکرده! البته سامسونگ از این جهت که افت قیمت رو کنترل میکنه واقعاً بهتر از الجیه. الجی در عرض مدت کوتاهی قیمتش میشکنه و خریدار اولیه به شدت متضرر میشه.

trojan

کلا گوشیای ال جی برام دلنشین نبود و نیست…..

Saeid62

من تو دوربین و قیمت ال جی رو بالاتر میدونم ولی بقیه موارد اس ۷ بالاتره

etemadian

سلام
من همیشه در این لیگ قیمت رو شدیدا در نظر می گیرم و معمولا گوشیهای ارزونتر به نسبت قیمت بهتر بودند اما اینجا جزء جاهایی است که بنظر شخصی من گوشی که قیمت بیشتری دارد به نسبت قیمت باز هم از گوشی ارزونتر بهتر است . من اس ۷ رو به وی ۲۰ ترجیح میدم .

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

جفتشون حرف ندارن هرکدوم رو برای خرید انتخاب کنیم عالین

طراحی اس ۷اج

صفحه نمایش اس ۷ اج

سخت افزار اس ۷ اج

دوربین با اختلاف کم وی ۲۰

ارزش خرید الجی وی ۲۰

sako

اونقدر به الجی شک دارم برای این سایه نمایشگر که تا شیش هفت ماه از ورود وی ۲۰ نگذره نمیتونم روش نظر بدم . به نظرم اس ۷ اج بهتره

siavash-t

سلام. طراحی اس ۷ اج فکر می کنم حتی طرفداران الجی هم طراحی اج رو بهتر بدونند.
صفحه نمایش اس ۷ اج (می دونم قضیه سلیقه ایه) به خاطر اینکه فکر می کنم AOD کاربردی تر از صفحه نمایش دومه.
سخت افزار اس۷ اج (مخصوصا از لحاظ باتری)
دوربین رو فقط به خاطر دو لنزی بودن وی ۲۰ بهش رای دادم. هر چند اس ۷ اج هم واقعا فوق العاده است.
ارزش در برابر قیمت هم با توجه به پرچمدار محسوب شدن ۷ اج و همین طور برتری هایی مثل صفحه امولد، باتری بهتر و ویژگی های بیشتر به ۷ اج رای دادم. (استثنائا تو این مورد تفاوت قیمت اس۷ اج ارزشش رو داره. وگرنه مثل بقیه به گوشی ارزان تر رای می دادم).

galaxy

جز سخت افزار اونم چون به تنهایی و جداست زدم وی بیست بقیه همه اس هفت اچ

ali

گلکسی صد در صد بهتره

MOAZEZ

این دوتارو مجانی بمن بدن برنمیدارم ولی اگه اسلحه رو سرم بذارن و ناچار باشم بین این دو یکیو انتخاب کنم v20انتخاب میکنم چون منفجر نمیشه

M.M

آقای معزز عزیز اون note 7 بو نه s7 edge .این اظهار نظر شما از بی اطلاعی یا دارید مغلطه میکنید؟

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

داری با یه ترول درجه یک که تو سایت شناخه شدس حرف میزنی این اگه ارزش بحث کردن داشت که الان اینجا نبود مهره سوختس کاری باهاش نداشته باش

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

در ضمن این حرفاش از روی سوزشش هست اگه یکی دوسال هم سن داشته باشه قشنگ از لحن کامنتش میفهمه من که اصلا به هیچیمم حسابش نمیکنم

MOAZEZ

یه سرچ کوچیک ازs7edgeهم بکنید تعداد خبرای انفجارش از نوت۷کم نمیاره

Milad.tech

آره جنس با کیفیت به دردت نمیخوره
دوربین بدون نویز و هندزفری خوب و بدنه ی باکیفیت برات ضرر داره

MOAZEZ

خخخخ دوربین بدون نویز؟ جوک نگو عزیزم ما با سونی بهترین دوربین جهانو داریم. اینو dxoهم تایید کرده. هندزفری هم که اگه از طلا باشه و مارکش سامسونگ باشه بدرد لای جرز دیوار نمیخوره. هندزفری خراب باشه مارکش سونی باشه میارزه به کل کارخونه سامسونگ

amir ho

سلام.به نظر من ازلحاظ طراحی وصفحه نمایش s7edgeباطراحی جمع وجور تر وصفحه خمیده وباکیفیت amoledبالاتر از v20قرار می گیرد.ازلحاظ سخت افزاری هم عملکرد نسخه اگزینوس s7edge بسیار عالیست.ازلحاظ نرم افزاری هم کارایی رابط کاربری s7edge بالاتر ازv20قرار می گیرد.ازنظر ارزش در برابر قیمت هم هردو قیمت نزدیک به هم دارندوبستگی به سلیقه ونیازفرد بر می گردد.ممنون

Fouzhan

کلا همه رو با خود s7 edge به s7 edge رای دادم ?✌?

M.M

v 20 اصلا قابل قیاس با s7 edge نیست خیلی راحت بگم اصلا عددی نیست در برابر s7 edge

m0rt3za

سلام

قطعا اس۷ اج:)

amirmohammad.mf

سلام
الجی وی ۲۰ گوشی خیلی عالی هست ولی نه در مقابل قهرمان این دوره از مسابقات!!!

CATer

سوای اینکه طرفدار سامسونگم، توی این لیگ وجداناً بدون تعصب رای دادم
الانم بی هیچ تعصبی توی همه زمینه ها به S7 رای دادم? خداوکیلی توی هیچ زمینه ای نمیشه V20 رو با S7 مقایسه کرد؛ من موندم اون شیش هفت نفری که توی طراحی به V20 رای دادن، دقیقاً از چه زاویه ای به V20 نگاه کردن که از S7 سر تر دیدنش؟ بگن ما هم از همون زاویه بنگریم بلکه بتونیم دلیل سر بودنش رو بفهمیم! حالا بقیه قسمت ها بماند…!!!

mohammad.h

اس۷ اج با اختلاف زیاد

Yas

من راى و ب اس٧اج دادم
چون شخصا اس٧اج رو ترجیح میدم ☺️

mostafa67

به غیراز طراحی و نمایشگر بقیه موارد v20

Farshid

در تمامی موارد s7edge

سجاد

عجیبه! وی ۲۰ هم از اس ۷ اج ارزون تره هم جدید تر، اونوقت تو ارزش خرید، گوشی سامسونگ بیشتر از گوشی الجی رای اورده!

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

ارزش خرید در برابر قیمت به هیچ کدوم از اینا که گفتی ربط نداره ارزش خرید در برابر قیمت یعنی وقتی ۲۴۰۰ پول اس ۷ اج میدی ارزش داشته باشه که داره

CATer

منظور از ارزش در برابر قیمت، ارزون تر بودن نیست دوست من؛ یعنی در برابر پولی که میدی بهای خوبی بگیری… S7 تقریباً سیصد تومن گرون تره، ولی خیلی بیش از این سیصد تومن نسبت به V20 برتری داره

Ghazalak

تو همه ی موارد اس۷اج حتی درمورد قیمتش

tohid mohammadi

همه جوره اس ۷ اج

Aref

قطـــعا اس ۷ اج بهتره

JAVAD

یدون تعصب گوشی سامسونگ یک سرو گردن بالاتره

Yahya61

S7 بهترین اندرویدی حال حاضر

Shayan68

قطعا اس ۷ اج از هر لحاظ به صرفه تر و بهتره

ca nemo

مشخصه دیگه قطعا اس ۷ اج …….

mega08

جز سیستم صوتی که وی ۲۰ محشره . بقیه موارد اس۷ اج.
جالبه فک میکردن تو بنچ مارک آنتوتو الجی v20 با پردازنده ۸۲۰ از s7 edge بالاتره ولی اشتباه فک کردم.
الجی حدودا ۱۲۸۰۰۰ و سامسونگ ۱۳۷۰۰۰

ed.reza

همه موارد s7 edge برتری داره

Hamzeh

سلام انتخاب منم اس ٧ اج

Tech love

تنها موردی که به نظرم اسمارتفون های ال جی به مراتب بهتر از سامسونگ بوده و هست رابط کاربریشه.
ال جی بعد از جی۲ درجا زد حتی تو بعضی از موارد افت هم کرد

hoshang

هردو عالین

Ahaniham

قیمت s7 edge الکی گرونه نوشتید

hesam30

هر دو فبلت های بی نظیری هستن ولی خب نظر بنده تماما روی اس ۷ اج هست

حبیب

فول رأی به s7 اج!

Reza b

به امید پیروزی s7 edge

BLACK.

همش تعصب کور کورانه.

max03

تو همه ی موارد اس۷ اج با اقتدار سرتره

ali

S7قطعا بهتره

AliGh3000

چی شد؟ چرا فینال رو برگزار نمیکنید؟ ! ؟!

Shervin.a

همه جور اس ۷ بهتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)