حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش زیرکانه مایکروسافت برای جا انداختن «کورتانا» در خانه‌های مردم!

در گذشته شایعه‌هایی درگرفته بود مبنی بر این که مایکروسافت پا جای پای آمازون و گوگل گذاشته تا دستگاه هاب خانگی عرضه کند به طوری که مجهز به دستیار صوتی کورتانا باشند.

شایعه تازه این است که مایکروسافت برنامه‌های بزرگ‌تری برای کورتانا در سر می‌پروراند زیرا از قرار اصرار دارد تا کورتانا در هر جایی که ویندوز ۱۰ هست حضور داشته باشد.

واکنش اولیه به اعلام مایکروسافت برای پشتیبانی کامل ویندوز از چیپست‌های ARM منجر به بروز ایده‌ای شد که مایکروسافت را به بازار کروم بوک کشاند و احتمالا در پی آن است تا پس از ناکامی در پروژه پیشین لومیا ویژگی دیگری برای تلفن همراه در نظر بگیرد.

با این همه، جنبه دیگر این پشتیبانی در برنامه‌هایی بود که مایکروسافت در همایش جامعه مهندسی ویندوز سخت‌افزار در چین (WinHEC) به نمایش گذاشت که حکایت از طرح‌هایی برای ویندوز ۱۰ در اینترنت اشیا داشت.

 مایکروسافت در حال آماده شدن برای انتشار ویندوز ۱۰ در هسته اینترنت اشیا است با این هدف که هر وسیله و دستگاهی برخوردار از صفحه نمایش باشد؛ از یخچال و دستگاه‌های تنظیم‌گر دما گرفته تا یک عالمه وسایل دیگر.

cortanadevices

نکته جالب قضیه این جا است که مایکروسافت تمرکز و اصرار اساسی بر حضور کورتانا در تمامی این دستگاه‌ها دارد و برای فعالسازی این طرح، به روزرسانی خالقان ویندوز ۱۰ را به پشتیبانی از ارتباطات گفتاری دورمیدان (far-field speech communications) و آغاز به کار صوتی (wake on voice) مجهز خواهد کرد.

جالب‌تر این که مایکروسافت می‌خواهد هر دستگاهی که به اینترنت اشیای دارای قابلیت کورتانا مجهز است صفحه نمایشی برای تجربه همه جانبه کورتانا داشته باشد.

این که کورتانا سر از خانه‌های مردم درآورد روش بسیار زیرکانه مایکروسافت برای جا انداختن این موضوع است که مردم فقط دستگاه‌های مجهز به سامانه هاب خانگی این شرکت را خریداری کنند اما درک و دریافت چنین ویژگی و قابلیتی برای کاربران که در دستگاه‌ها با کورتانا سروکار داشته باشند خیلی بیشتر از حد تصور و انتظار دشوار است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Microsoft-wants-Cortana-to-be-in-everything_id88964″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار