حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل پتنت بهره‌گیری از فن‌آوری دو سیم کارت را تصویب کرد

چندی پیش شایعه‌هایی بر سر زبان‌ها افتاده بود که اپل خیال دارد تا بازار چین را در تسخیر نسخه دو سیم کارت گوشی آیفون ۸ خود درآورد.

چنین شایعه‌ای پیشتر نیز درباره آیفون ۷ درگرفته بود اما مقامات شرکت اپل تصریح کردند که دروغ محض است. به همین دلیل است که زیاد چنین خبرهایی که از قضا داغ و جدید هستند جدی گرفته نمی‌شوند چون در حد گمانه‌زنی تلقی می‌شوند.

خبر عرضه گوشی دو سیم کارت آیفون ۸ را در ابتدا با ترس و لرز پذیرفته‌اند چون تصور می‌شد که اشتباه باشد اما مرکز اطلاع‌رسانی دفتر ثبت اختراع و علایم تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) اعلام کرده که پتنتی را از تصویب گذرانده که شامل فن‌آوری دو سیم کارت با دو آنتن مجزا برای شرکت اپل است.

پتنت تصویب شده شامل جزییات فن‌آوری مورد استفاده برای گوشی دو سیم کارت است و این که مشخص کرده که اولویت با کدام سیم کارت باشد. براساس توضیح موجود، سیم‌ کارتی که عمدتا برای تماس گرفتن به کار می‌رود در اولویت است و سیم کارت دوم برای استفاده از اینترنت دیتا در نظر گرفته شده است. اپل گفته که با این اولویت‌بندی نمی‌خواهد اختلال در مکالمات بروز کند.

همچنین تصور بر این است که سیم کارت مخصوص اینترنت دیتا از شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند که همین مورد باعث پرچمدار شدن گوشی می‌شود. بنابراین دو سیم کارته شدن آیفون ۸ به هیچ وجه به معنای تایید همه موارد برقراری انواع ارتباط نیست.

نکته حایز اهمیت این است که در این جا صحبت صرفا از یک پتنت است و مهر تایید بر هیچ یک از شایعه‌های رایج درباره گوشی آیفون دو سیم کارته نیست. شرکت اپل ممکن در دستگاه‌های آینده خود از این فن‌آوری استفاده کنند و یا نکند اما یک چیز محرز است و آن این که از این به بعد باید همیشه گوشه چشمی به درز کردن اطلاعات بیشتر درباره آیفون دو سیم کارته داشت.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-granted-patent-for-dual-SIM-technology_id89004″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

هیچی دیگه.پس فردا میان میگن ما فناوری دو سیمکارت و ترکوندیم.ما به بلوغ رسوندیم
نمیدونیم ملت تا دیروز چطو با یه سیم کار میکردن
اصن ما خداییممم…. خخخخخ
اپل هم گند زده حسابی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار