حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانن پتنت‌ حسگر منحنی تصویر خودکار را به ثبت رساند

دوربین‌ها روزبه‌روز تقریبا از هر جهت بهتر می‌شوند و در همان حال که حسگرها نیز رو به بهبودی گذاشته‌اند، از لحاظ ساختار پایه حسگرها در درازمدت چهش درخور ملاحظه‌ای نکرده‌اند.

حال چنان چه که طرح اولیه جدید ارایه شده باورپذیر باشد، می‌توان گفت که ظاهرا شرکت کانن (Canon) بنا دارد تا تغییری زیربنایی در این زمینه صورت دهد.

طرح اولیه یا همان پتنت کانن تصویری منحنی از حسگری نشان می‌دهد که توانایی انعطاف‌پذیر شدن را در هنگام راه‌اندازی با سیگنال الکتریکی دارد. تا این جای کار همه چیز جنبه سرگرمی و تفریح دارد اما خوب است بدانید که در این بین پرسشی پر و پیمان وجود دارد که چه بسا از شنیدنش سر آدم سوت بکشد و آن این که آیا چنین حسگر منحنی در مقایسه با حسگر‌های تخت رایج هیچ مزیت شایان توجهی دارد یا خیر!؟

canon_curved_sensor_patent

پاسخ مثبت است چون حسگر منحنی تصویر با کیفیت فوق‌العاده در اختیار می‌گذارد به ویژه تصاویری که از زوایا تهیه می‌شوند زیرا انحنای درست را اصلاح می‌کند تا آن جا که ضرورت اجتناب‌ناپذیر لنزهای سریع‌تر، کوچک و ساده‌تر برای گرفتن چنین تصاویری به شمار می‌آید.

اکنون، حسگر منحنی در راهی قرار گرفته که آخرش این است که سر از دوربین‌های پیشرفته و پرطرفدار درآورد پیش از آن که پایش به قلمرو گوشی‌های هوشمند باز شود. با این حال، با در نظر گرفتن ضرباهنگ گسترش فن‌آوری در این روزها پر پیدا است که نوآوری‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند زیاد منتظر چنین طرح‌ها و فکر‌های اولیه‌ای نخواهند ماند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206442/canon-patents-a-self-bending-curved-image-sensor.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Terry

ترنجی جان خیلی از اخبار هارو نمیذاری…
و خیلی ها رو هم دیر میذاری….
دیگه وبسایت مثل چند وقت پیش بهش رسیدگی نمیشه و روی دور نیست….

Terry

دوست عزیز همین خبرو پریروز یه سایت نام آشنای دیگه گذاشته بود!!!!
حتی خبری هست از دسته گلی که سامسونگ به آب داده
خبر از این قراره که سامسونگ و سونی و پاناسونیک و سانیو یه کارای مخفیانه میکردن! ولی سامسونگ بخاطر این ضرر نوت ۷ اش خودشو به آب و آتیش زده که از ضرر بیشتر جلو گیری کنه و سود بیشتر کنه
سونی و پاناسونیک و سانیو رو لو داده و خودش بخشیده شده
این خبر هم مال رویترز هست ولی……… نذاشتن!
البته هیچ کدوم از سایت ها نذاشتن!

Mortazavi

چرا اتفاقا سایت خوب اکسپرین این خبر رو روز اول گذاشت.
خیلی از دوستان بخاطر اسم این سایت فکر می کنند اخبارش جعلی هست ولی اتفاقا سایت اکسپرین بر خلاف سایت همسایه جزء معدود سایت هایی هست که اخبار رو جعل و عوض نمیکنه و معتبر ترین خبر های مربوط به سونی و شرکت های مرتبط رو ترجمه می کنه حتی اگه کاملاً به ضرر گوشی های اکسپریا و کلا کمپانی بزرگ سونی باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار