حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاخیر در ارائه AirPod؛ تاثیر منفی بر نام و عملکرد اپل !

نگاهی داشته باشیم به ماه اکتبر، اپل در این ماه اعلام کرد ارائه سیستم بیسیم بلوتوثی ear buds که به آن (AirPod) نیز می گویند، به تعویق خواهد افتاد. در واقع هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن این محصول در زمان مقرر ارائه آن وجود نداشت و تنها دلیل آن ارائه یک بیانه از سوی اپل مبنی بر ناکافی بودن زمان مورد نیاز جهت ارائه AirPod می باشد که در طی آن اعلام کرد “برای ارائه این محصول به بازار نیاز به زمان بیشتری خواهیم داشت”.

با این حال خیلی از کاربران اپل امیدوار هستند که این محصول در زمان مقر وعده داده شده، آماده ارائه باشد. اما در حال حاضر فقط یک هفته و نیم به ماه دسامبر باقی مانده است و هیچ گونه حرف و حدیثی در مورد تاریخ ارائه AirPod به گوش نمی خورد.

AirPod

در ماهی که گذشت، شرکت بانکداری بارکلیز (Barclays) اعلام کرد که اپل آماده برای تولید کردن این محصول در این ماه می باشد؛ اگرچه ممکن است تنها تعداد محدودی (۱۰ الی ۱۵ میلیون عدد) از این محصول ‌تولید شود. با توجه به اینکه دلیل اصلی شرکت اپل برای تولید AirPod، حذف کردن جک ۳٫۵mm در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بوده است، اما در حال حاضر این گونه برداشت می شود که در واقع اپل در تولید AirPod به نحوی فلج شده است. روی هم رفته اگر گفته‌های بارکلیز در این مورد صحت داشته باشد، اپل با ارائه لوازم جانبی فانتزی در محصولات خود (آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس)، با اختلاف ۵ به ۱ در بهترین جایگاه قرار دارد.

تاخیر در ارائه AirPod توسط اپل باعث شده است تا ضربه بزرگی به نام این برند وارد شود و در واقع موجب خشمگین شدن افرادی شده است که ترجیح می دادند به جای استفاده از لایتنینگ (Lightning) از این سیستم بیسیم استفاده کنند. در پی بررسی علت این موضوع، یکی از نظریات قوی این گونه بیان می کند که دلیل این تاخیر می تواند عملکرد ناصحیح هر دو گوشی چپ و راست باشد، به نحوی که هر دو آن‌ها به طور مستقل نمی توانند سیگنال صدا را از این دستگاه دریافت کند. در گوشی‌های سیمی متداول، این عمل به خوبی انجام می پذیرد اما در این مدل با طراحی بیسیم، مانع از به اشتراک گذاری سیگنال‌های صوتی از دستگاه به هر دو گوشی می باشد. یکی دیگر از مشکلاتی که امکان دارد درباره AirPod وجود داشته باشد، سر و کار داشتن با میکروفون بر روی این محصول می باشد که باعث ایجاد اختلال (به واسطه نویز مدار میکروفون) در پس زمینه این محصول خواهد شد و در کیفیت صدای کاربر نیز اثر خواهد گذاشت.

به گفته یک تحلیلگر مستقل، اپل پس از دریافت اجازه از کارشناسان جهت تست AirPod خود، شاهد شکست این محصول شد و مشخص شد مشکل عمده‌ای در ارائه آن وجود خواهد داشت. نیل سیبارت (Neil Cybart) یک تحلیلگر است که فکر می کند مشکل اصلی اپل در برقراری اتصال بین AirPod و دستگاه تلفن می باشد. او می گوید “اگر اپل محصولش را قبل از آماده شدن ارائه نماید، در معرض انتقاد شدید رسانه‌های فن آوری و کاربرانش قرار خواهد گرفت”. در عین حال نیز بیان می کند که هیچ کس اپل را به خاطره به تعویق انداختن ارائه محصولش، جهت تلاش برای به دست آوردن محصولی که قبل از ارائه به خوبی کار کند، سرزنش نخواهد کرد. این تحلیلگر اظهار داشت که اپل باید AirPod خود را تا قبل از فصل خرید تعطیلات و در عوض نقص حال حاضر محصول خود در سال ۲۰۱۷ ارائه نماید.

نیک هان (Nick Hunn) کارشناس بلوتوث و مشاوره بیسیم WiFore بیان کرد “مشکل اپل با ارائه AirPod، یک مشکل نسبتاً بزرگ می باشد؛ چرا که آن‌ها از قافله بازار کریسمس با پتانسیل بالایی که دارد، در جهت ارائه محصول جنجالی خود، جا مانده اند”.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/WSJ-AirPods-delay-is-negatively-impacting-Apples-name-and-is-hurting-holiday-revenue_id88873″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pm2me4love

من مطلبو نخوندم فقط اومدم یه چیزی بگم ، این ایرپادها۴ روز مونده به کریسمس آماده ارائه میشه و تو فروشگاه های سرتاسر دنیا آماده فروش میشه و بعد میگن ما تمام تلاشمون رو کردیم که کریسمس این این هدیه رو به طرفدارانمون بدیم و یک قیمت گزاف هم روش میزارن ، به راحتی با فروش این ایرپادها تو ۱ ماه کریسمس درآمد ۱ سال آینده فروشش رو بدست میارن
این کاریه که قراره اپل انجام بده و اپل خودش میدونه نو آوری برای اینکه فروش محصولاتش رو ببره بالا کم داره سعی میکنه با تشنه نگه داشتن مشتری و اینجور کارها فروشش رو ببره بالا ، کاری که با ارئه مک بوک ناقص که با نبود درگاههای رایج یو اس بی سعی در فروش هزاران قطعات جانبی درگاه های یو اس بیش به طرفداران کمپانیش کرد و باعث شد طرفداران مک بوک با هزاران نارضایتی مجبود به خرید محصول جدید بشن
چیزی که تمام کسانی که زمانی که مک بوک رو خریدن اعلام کردن و گفتن ما انتظار یه چیزی بهتر و کامل تر از اینو داشتیم و هر روز یک مشکل از سری محصولات مک بوک داره به بیرون درز میکنه و سیل اعتراضات هم بسیار بالا گرفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی