حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسکوتر برقی شیائومی با جنس بدنه هواپیما از راه می‌رسد

شرکت شیائومی همچنانی که چند ماه پیش در مراسم معرفی دوچرخه برقی تاشوی خود با نام QiCycle وعده داده بود از اسکوتر برقی با طراحی تاشو با نام Mi electric scooter رونمایی کرد.

این اسکوتر تحت عنوان نام تجاری جدید Mi Ecosystem که با نام MIJIA هم شناخته می‌شود ساخته شده است. اسکوتر برقی شیائومی تنها ۱۲٫۵ کیلوگرم وزن دارد و برخورداری از طراحی تاشو این امکان را فراهم می‌کند تا با فشار دکمه‌ای در مدت زمان ۳ ثانیه باز و یا بسته شود.

همچنین مجهز به موتور تولید برق از نوع دی سی در بدنه یکپارچه قالب‌ریزی شده و سازه ریخته‌گری است. حداکثر گشتاور موتور این اسکوتر ۱۶N·m است که با جریان برق ۲۵۰W کار می‌کند و در حالت فوری و اضطرار به ۵۰۰W می‌رسد.

حداکثر سرعت اسکوتر برقی شیائومی ۲۵ کیلومتر در ساعت است. دو چرخ جلو و عقب آن از نوع لاستیک بادی بوده که باعث ایجاد حالت ثبات فوق‌العاده در مواقع پیش آمدن دست‌انداز می‌شود. همچنین مجهز به سامانه بازیابی انرژی است. هنگامی که این اسکوتر در حال حرکت است، برای راه‌اندازی سامانه بازیابی انرژی نیاز است تا کاربر دسته ترمز را فشار دهد و به این شکل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود که در نهایت طول عمر بیشتر باتری را به دنبال دارد.

xiaomi-electric-scooter

کاربر همچنین می‌تواند این اسکوتر را به گوشی هوشمند خود از طریق بلوتوث متصل کند تا در جریان مواردی از قبیل طرز صحیح رانندگی، سرعت، نیروی برق باقی مانده و نیز شدت سامانه بازیابی انرژی قرار گیرد.

قابلیت‌ دیگر اسکوتر برقی شیائومی عبارت از عملکرد پیمایش در سرعت ثابت است که از الگوریتمی مشخص برای خواندن سیگنال حسگر سرعت بهره می‌گیرد تا تنظیمات مربوط به سرعت را انجام دهد. بنابراین این وسیله نقلیه دارای حالت دوچرخه‌سواری هوشمند است که در زمان خستگی کاربر به کمک او می‌آید و هدایت اسکوتر را بر عهده می‌گیرد.

این اسکوتر مجهز به ترمزهای عقب و جلو است که چرخ جلو آن دارای سامانه ترمز ضد قفل E-ABS است ولی چرخ عقب از صفحه ترمز مکانیکی برای کاهش سرعت کمک می‌گیرد.

xiaomi-electric-scooter-2

از نکات برجسته اسکوتر برقی شیائومی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

بدنه آلومینیوم از جنس بدنه هواپیما.

طراحی تاشوی قابل حمل.

حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت.

چراغ ال یی دی ۱٫۱W برای جلو که تا ۶ متر جلوتر را روشن می‌کند و چراغ خطر قرمز برای عقب.

چهار چراغ راهنمای ال یی دی.

ترمز ضد قفل E-ABS به علاوه دیسک دوتایی ترمز برای واکنش سریع در زمان سرعت بالا.

باتری لیتیومی از نوع LG 18650 280Wh که تا ۳۰ کیلومتر با احتساب وزن ۷۵ کیلوگرمی جواب می‌دهد.

سامانه مدیریت باتری BMS که می‌تواند حالت سلامت باتری‌ها را نشان دهد.

اسکوتر برقی شیائومی در دو رنگ سیاه و سفید و با قیمت ۲۸۹ دلار آمریکا روانه بازارها می‌شود و قرار است عرضه آن از ۱۵ دسامبر آغاز شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206338/xiaomi-mi-electric-scooter-with-folding-design-dual-brake-system-announced.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار