حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرورگر گوگل کروم به قابلیت هشداردهنده سایت “ناامن” مجهز می‌شود

مرورگر گوگل کروم در حال اضافه کردن قابلیت هشداردهنده Not Secure  (ناامن) برای برخی از سایت‌ها است.

مرورگر Google Chrome در حال بسط و گسترش هشداردهنده‌ها در سایت‌های HTTP است و برای شروع کار تصمیم دارد تا برچسب جدید not secure (ناامن) را در نوار URL سایت‌هایی که کلمه‌های عبور و شمار‌ه‌ کارت‌های اعتباری را ذخیره‌سازی می‌کنند، اجرا کند.

 این برچسب فعلا برای Chrome 56 beta ارایه می‌شود و در نهایت به این شکل می‌شود که به کاربر هشدار می‌دهد سایتی که اکنون در آن است مجهز به سیستم ذخیره‌سازی HTTPS است.

۳۲۱۹۲-۳۳۳۶۶۱۹a_633_400

هشدار دادن به کاربران این پیامد را به دنبال خواهد داشت که مدیران سایت را ملزم به قبول سیاست HTTPS می‌کند. گوگل می‌گوید هم‌اکنون شمار زیادی به استفاده از HTTPS رو آورده‌اند.

به روزرسانی کنونی Chrome شامل حمایت از فرمان CSS است که بخش‌هایی از برخی صفحات را به نحوی فعال می‌کند تا همیشه در بالای صفحه نمایش ظاهر شوند. مثال گوگل برای این قابلیت عبارت از مطلبی است که عنوان برچسبی دارند.

کاربران Beta می‌توانند به این نسخه در سیستم‌های عامل ویندوز، مک و اندروید دسترسی پیدا کنند. چنین قابلیتی از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ برای همه فعال خواهد شد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/32192/google-chrome-adding-clearer-not-secure-warning-for-certain-sites/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار