حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انجمن جهانی واقعیت مجازی تشکیل می‌شود

چند شرکت‌ مطرح در زمینه تولیدات فن‌آوری مانند گوگل، اچ‌تی‌سی، آکیلس، سامسونگ و سونی انجمن جهانی واقعیت مجازی را پایه‌گذاری می‌کنند.

فن‌آوری واقعیت مجازی هنوز در اول راه است اما چند شرکت‌ مطرح فن‌آوری مانند گوگل، اچ‌تی‌سی، آکیلس، سامسونگ و سونی با هم دست به یکی کرده‌اند تا انجمن جهانی واقعیت مجازی را راه‌اندازی کنند.

این انجمن که با عبارت و نام اختصاری Global Virtual Reality Association (GVRA) شناخته می‌شود به منظور رشد صنعت جهانی واقعیت مجازی شکل خواهد گرفت.

انجمن جهانی واقعیت مجازی تلاش و کمک خواهد کرد تا صنعت واقعیت مجازی با انجام پژوهش و شناسایی بهترین‌ کارهای انجام شده در این زمینه گسترده شود و البته ثبت توسعه استانداردهای واقعیت مجازی در راس همه این اهداف گذاشته شده است.

نکته جالب این جا است که شرکت والو (Valve) که شرکت مهم و برجسته‌ تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای و توزیع دیجیتال در آمریکا است در گروه تشکیل دهندگان انجمن جهانی واقعیت مجازی حضور ندارد.

در بخشی از اساسنامه انجمن جهانی واقعیت مجازی آمده است:

«هدف از تشکیل انجمن جهانی واقعیت مجازی عبارت از ارتقای توسعه این صنعت است. اعضای انجمن در راه گسترش و به اشتراک‌گذاری بهترین فعالیت‌های خود از قبیل پژوهش و همگرایی جامعه بین‌المللی واقعیت مجازی به مثابه پیشرفت فن‌آورانه کمک و تلاش خواهند کرد. این گروه همچنین به عنوان منبعی برای کاربران، سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران صنعتی فعالیت خواهد کرد.»

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/32194/google-htc-oculus-samsung-and-sony-create-global-virtual-reality-association/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار