حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چراغ‌های چشمک‌زن ال‌یی‌دی می‌تواند در درمان آلزایمر مؤثر باشد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پزشکی و سلامت، حتما بخوانید، سبک زندگی

درست است که چراغ‌های چشمک‌زن به قول امروزی‌ها روی اعصاب است اما وقتی به فرکانس مشخصی برسند می‌توانند مفید باشند و حتی بیماری آلزایمر را درمان کنند!

گروهی از پژوهشگران با آزمایش تاثیر چراغ‌های چشمک‌زن ال‌یی‌دی در فرکانس ۴۰ هرتز بر روی مهندسی ژن موش‌ها دریافتند که می‌شود از آنها برای درمان بیمار آلزایمر کمک گرفت. محققان متوجه شده‌اند که موش‌های مبتلا به مراحل اولیه آلزایمر وقتی به مدت یک ساعت در معرض نور چراغ‌های چشمک‌زن ال‌یی‌دی قرار گرفتند سطوح پروتئین بتا آمیلوئید در مغز آنها کاهش می‌یابد.

بتا آمیلوئید باعث تجمع پلاک‌هایی می‌شود که در کارکرد طبیعی و معمولی مغز اختلال ایجاد می‌کند. افزون بر این، هنگامی که محققان همین روش را در مورد موش‌های مبتلا به مراحل پیشرفته آلزایمر به مدت هفت روز به کار بردند، دریافتند که این روش به طور قابل ملاحظه‌ای موجب کاهش پلاک‌های ایجاد شده در مغز می‌شود.

نورهای چشمک‌زن به وسیله نوسان گاما تحریک کننده ایجاد می‌شوند که باور بر این است باعث رنجش خاطر افراد بیمار می‌شود. نوسان گاما باعث تغییر شکل سلول‌های ایمنی موسوم به میکروگلیا می‌شود که در نتیجه التهاب و ترشح مواد شیمیایی سمی را در مبتلایان به آلزایمر به دنبال دارد. از آن جا که میکروگلیا وظیفه پاکسازی آمیلوئیدها را بر عهده دارد، تبدیل آنها به سلول‌های ایمنی فعال از شکل‌گیری پلاک‌ها جلوگیری می‌کند.

برخلاف این یافته‌ها، گروه پژوهشگران همچنان باید اطمینان حاصل کنند که روش ابداعی بر روی بیماران آلزایمری جواب می‌دهد. محققان باید آزمایش‌های تکمیلی دیگری انجام دهند تا مشاهده کنند که این اثرگذاری تا چه مدت زمان دوام می‌آورد چون استفاده از این روش در مراحل اولیه آلزایمر موش‌ها تنها موجب کاهش سطوح آمیلوئیدها به مدت ۲۴ ساعت شده است.

دانشمندان همچنین باید بررسی کنند که به کارگیری چنین شیوه‌ای به از بین رفتن پلاک‌هایی منجر می‌شود که تغییر رفتار را در بیمار ایجاد کرده است. خلاصه کلام این که مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا این اطمینان به دست آید که چنین روشی به درمان آلزایمر می‌انجامد اما از آن نظر که این بیماری عصبی هنوز درمانی ندارد، چشم انتظار یافته‌های آینده ماندن به طور قطع ارزشش را دارد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/12/09/flickering-led-lights-alzheimers/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار