حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کورتانا با ظاهری ساده‌تر برای اندروید و آی‌اواس به‌روز شد

مایکروسافت دستیار دیجیتالی کورتانا (Cortana) را برای ۲ سیستم عامل اندروید و آی او اس با طراحی که به نظر می‌رسد ساده‌تر باشد، به روزرسانی کرده است.

نخستین چیزی که به روزرسانی تازه توجه کاربر را به خود جلب می‌کند تغییر رنگ کورتانا از آبی به ارغوانی است.

رابط کاربری جدید نیز شامل بیشتر قابلیت‌هایی مانند آب و هوا، یادآوری‌ها،و تقویم است. به لطف بهبودهای صورت گرفته کورتانا هم‌اکنون سریع‌تر شده و اطلاعات مورد نیاز کاربر را در مدت زمان کمتری در اختیار او قرار می‌دهد.

همچنین گزینه و قابلیت فرمان صوتی Hey Cortana (سلام کورتانا) زمانی که نرم‌افزار کورتانا در موبایل و تبلت نصب است در دسترس قرار دارد.

همه به‌ روزرسانی‌های جدید در حال حاضر فعلا فقط برای اندروید موجود است اما مایکروسافت گفته است که سیستم عامل آی او اس نیز تا چند وقت دیگر این به روزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد.

افزون بر تغییرات در طراحی، کورتانا اکنون در بریتانیای کبیر نیز موجود شده است چون تا پیش از این دستیار دیجیتالی فقط برای ایالات متحده آمریکا و چین عرضه شده بود.

کورتانا یک جور نرم‌افزار دستیار دیجیتالی شخصی است که شرکت مایکروسافت آن را برای رقابت با دو نرم‌افزار مشابه دیگر یعنی سیری (Siri) و اوکی گوگل (OK Google) ابداع کرده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206213/cortana-for-android-and-ios-revamped-with-simpler-look.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار