حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

«می‌بریم» اپلیکیشن به اشتراک گذاری خودروهای شخصی و هم‌مسیری

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

صندلی هر خودرو یک سرمایه ارزشمند است. در حالی که بلا استفاده بودن آن بخشی از فضای خیابان را پر می‌کند، استفاده بهینه از آن می‌تواند مسافری را به مقصدش برساند. به اشتراک گذاری صندلی خالی خودروها، علاوه بر اینکه می‌تواند هزینه‌های نگهداری خودرو را برای راننده تامین کند، هزینه کسانی که روزانه در ساعات مشخصی در شهر رفت و آمد می‌کنند را نیز به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد. در کنار این مزایای اقتصادی، استفاده بهینه از ماشین‌های هم دیگر با کاهش آلاینده‌ها، هوای صاف و آسمان آبی را برای ما به ارمغان خواهد آورد. «می‌بریم» با نگاهی نو به مفهومی قدیمی اپلیکیشنی در حوزه به اشتراک‌گذاری خودرو شخصی (Carpooling) است و سفر اشتراکی (RideSharing) است.

اشتراک چند صندلی

طبق آمار منتشر شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیش از ۴۸ درصد سهم آلاینده‌های هوا به خودروهای شخصی اختصاص دارد. کافی است در یک روز پر ترافیک نگاهی به خیابان بیندازید تا متوجه شوید که درصد قابل توجهی از این خودروهای شخصی، یک سرنشین دارند.

«می‌بریم» اپلیکیشنی است که به شما اجازه می‌دهد صندلی‌های خالی خودروی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در ازای دریافت هزینه، راهی که هر روز آن را برای رسیدن به سرکار یا دانشگاه طی می‌کنید را با مسافران «‌می‌بریم» به اشتراک بگذارید.

اگر با ماشین شخصی خود در این شهر پر ترافیک رفت و آمد نمی‌کنید، «می‌بریم» به شما کمک می‌کند در زمان کوتاهی راننده هم‌مسیر خود را پیدا کنید و با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از تاکسی – ۳۰ درصد کمتر از تاکسی – به مقصد خود برسید.

چرا «می‌بریم» گزینه مناسب‌تری است؟

اپلیکیشن «می‌بریم»‌ برای پلتفرم اندروید توسعه داده شده است و میلیون‌ها کاربر ایرانی این سیستم عامل با دانلود این اپ می‌توانند از سرویس اشتراک‌گذاری خودروشخصی و هم‌ مسیری استفاده کنند.

یکی از برتری‌های این اپلیکیشن نسبت به گزینه‌های مشابه این است که شما تنها یک بار لازم است مسیر خود را تعیین کنید و احتیاجی نیست این کار را برای هر سفر انجام دهید. به این ترتیب استفاده از اپ راحت‌تر شده و زمان شما را نمی‌گیرد.

screen-shot-2016-12-08-at-12-29-44-pm

هزینه هر سفر نیز هنگام تعیین مبدا و مقصد به صورت آنلاین با استفاده از الگوریتم شرکت تاکسیرانی محاسبه و در لحظه به کاربران نمایش داده می‌شوند.

در کنار این موارد افراد می‌توانند روی نقشه وضعیت ماشین‌ها و مسافرها و برنامه هفتگی آن‌ها را مشاهده کنند و به راحتی برای مسیرهای مختلف هم مسیر پیدا کنند. فقدان این ویژگی نقطه کور بسیاری از اپلیکیشن‌های کارپول است.

در آینده‌ای نزدیک نسخه آی‌او‌اس این اپلیکیشن نیز در اپ‌استور عرضه می‌شود تا همه کاربران گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از این سرویس را داشته باشند.

موقعیت برد برد

در «می‌بریم» مناسب با مسیری که ثبت کرده‌اید می‌توانید راننده یا مسافر باشید برای همین می‌توانید با توجه به زوج و فرد بودن پلاک ماشین خود تصمیم بگیرید.

اگر به عنوان راننده در «می‌بریم» ثبت‌نام کنید به شما هم‌مسیرانی معرفی می‌شود و به این ترتیب در مسیر هر روزه‌تان می‌توانید درآمدی کسب کنید و از طرفی با اشتراک صندلی ماشین خود در کاهش آلودگی هوا قدمی موثر بردارید. چرا که صندلی‌های خالی ماشین شما می‌تواند با حداکثر چهار شخص که با ماشین شخصی‌شان رفت و آمد می‌کنند، پر شود و به این ترتیب به‌جای چهار اگزوز که دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند، یک اگزوز این کار را انجام دهد.

اگر به عنوان مسافر در «می‌بریم» ثبت‌نام کنید، سیستم به صورت خودکار راننده‌های هم‌مسیرتان را به شما نمایش می‌دهد که با بررسی زمان حرکتشان و موقعیت مقصدشان می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در صورت قبولی طرف مقابل، با او زمان قطعی را از طریق چت تعیین می‌کنید.

کرایه‌ها در می‌بریم ۳۰ درصد ارزان‌تر از نرخ مصوب تاکسی در شهر تهران است و همین موضوع سرویس را برای استفاده روزانه به یک گزینه قابل قبول تبدیل کرده است.

برای دانلود و نصب «می‌بریم» به یکی از دو بازار اندرویدی بزرگ ایران یعنی مایکت و کافه‌بازار مراجعه کنید و بدون هیچ‌ هزینه‌ای اپلیکیشن «می‌بریم» را نصب و از آن استفاده کنید. در حال حاضر بیش از هزار کاربر شامل راننده و مسافر در می‌بریم ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۴ هزار مسیر ثبت شده‌است.

برای آشنایی بیشتر به سایت http://mibarim.com مراجعه کنید. در ضمن «می‌بریم» بیست و دومین نمایشگاه الکامپ غرفه دارد. اگر می‌خواهید از تخفیف‌های ما بهره ببرید ۲۵ تا ۲۸ آذر ماه به سالن ۱۸ نمایشگاه بین المللی سر بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....