حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به دنبال کم حجم‌سازی بیشتر به‌ روزرسانی‌ اپلیکیشن‌های اندروید است

اگر بخواهیم از کاری که به طور منظم در گوشی‌ها اندرویدی انجام می‌شود نام ببریم بدون شک آن کار جریان بی‌پایان به روزرسانی اپلیکیشن‌ها است.

این به‌ روزرسانی‌ها اگرچه کم حجم‌تر از همه دانلودها هستند؛ با این همه حامل داده‌های زیادی می‌باشند. کافی است تا در این باره از کسی که گوشی اندرویدی دارد بپرسید که چه مقدار از حافظه گوشی او به به روزرسانی‌های جدید اختصاص یافته است. حال در این میان مهندسان شرکت گوگل راه حل بهتری پیدا کرده‌اند.

این مهندسان روشی را برای به روزرسانی اپلیکیشن‌ها معرفی می‌کنند که از اساس با استفاده از پچ فایل به فایل حجم به روزرسانی‌ها را کاهش می‌دهد. پچ‌های حاصله از این کار در حدود ۶۵ درصد کوچک‌تر از خود اپلیکیشن هستند و گاهی این مقدار به ۹۰ درصد هم می‌رسد. شرایط بهترش این است که بین به روزرسانی با اینترنت سیم کارت تا زمانی که گوشی کاربر به اینترنت وای فای متصل می‌شود تفاوت‌هایی وجود دارد.

این روش حول محور یافتن جا و مکان در بین فایل‌های غیرفشرده می‌چرخد (که مربوط به زمانی است که به شکل بسته اپلیکیشن خاص بسته‌بندی نشده‌اند). گوگل در ابتدا نسخه‌های قدیمی و جدید را از حالت فشرده خارج می‌کند تا متوجه تغییرات میان فایل‌ها و ساخت پچ شود. پس از این کار، به روزرسانی حکم کاری را پیدا می‌کند که عبارت از باز کردن بسته‌بندی اپلیکیشن در گوشی و اعمال تغییرات و فشرده‌سازی دوباره آن است.

قاعدتا کاربر نباید انتظار داشته باشد که به هنگام زدن دکمه به روزرسانی شاهد این اتفاقات باشد یا دست کم فعلا زود است! گوگل اکنون در حال محدود کردن روش پچ جدید به به روزرسانی‌های خودکار است زیرا این کار به قدرت فوق‌العاده پردازش نیاز دارد و ممکن است در سخت‌افزارهای قدیمی بیش از حد معمول زمان ببرد. اما اگر کاربر گوشی پیکسل ایکس ال داشته باشد، از این روش بهره‌مند است منتها کسی که گوشی موتو جی دارد باید قدری بیشتر انتظار بکشد.

اجرای کم حجم‌سازی به روزرسانی‌ها به مرور زمان انجام خواهد شد و زمانی که این روش مشمول همه به روزرسانی‌ها شد نوبت شما هم فرامی‌رسد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/12/06/google-further-shrinks-android-app-updates/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار