حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید مایکروسافت برای سرفیس فون لو رفت

امروز پتنتی جدید از طراحی مایکروسافت مربوط به جانشین ویندوزفون یعنی سرفیس فون به بیرون درز کرده است.

آن چه در تصویر لو رفته مشاهده می‌شود شباهت بسیار زیادی به لومیا ۹۵۰ دارد که در قسمت انتهایی آن مجهز به درگاه USB-C برای شارژ دستگاه و تبادل اطلاعات است و از دکمه فیزیکی هوم یا همان دکمه ویندوز خبری نیست که به این معنی است که مایکروسافت به طرح ویندوز ۱۰ خود ادامه خواهد داد تا تقریبا همه دستگاه‌های تولیدی این شرکت از طریق این نرم‌افزار کنترل و هدایت شوند.

در حالی که طرح سرفیس فون به شکلی بالقوه مشابهت‌هایی با آن چه که پیشتر منتشر شده بود دارد، تغییرات چشمگیری نیز در آن دیده می‌شود. بازرترین تغییر شامل شکافی است که برای سرفیس پن در نظر گرفته شده است و تقریبا تایید آن چیزی است که مدتی بسیاری حدس می‌زدند.

سرفیس فون از نظر قابلیت، صفحه نمایش و شیوه استفاده از قلم شبیه به سرفیس، سرفیس پرو و سرفیس بوک است. در این جا نیز می‌توان دریافت که سرفیس پن دوباره طراحی شده است ولی این بار باریک‌تر اما هیچ راهی وجود ندارد تا سرفیس فون کنونی را بتوان با گوشی هوشمند برابر دانست. این نکته را می‌توان از طراحی دوباره و ضروری آن فهمید.

surfacephonepatent

دیگر تفاوت آشکار عبارت از نبود دکمه دوربین در کناره سرفیس فون است. مایکروسافت احتمالا در حال بازگشت به دکمه نرم‌افزاری دوربین است اما این احتمال هم قوت دارد که قلم سرفیس فون بخشی از کار دوربین را بر عهده داشته باشد البته به این شرط که دکمه‌ای مانند مدل‌های رایج برایش در نظر گرفته شود.

همچنین در طراحی‌های این پتنت می‌توان دید که از جک هدفون مرسوم و خروجی بلندگو خبری نیست و این به معنای این است که مایکروسافت روش آیفون را در پیش گرفته است و خیال دارد تا از هدفون بی‌سیم یا تجهیزاتی مانند دانگل برای پایان دادن به ارتباط با سیم استفاده کند.

نبود بلندگو هم تا حدودی جالب توجه است و می‌توان از این ابتکار دریافت که صدای گوشی یا از داخل گوشی و یا از صفحه نمایش خارج خواهد شد. این احتمال هم هست که بلندگوهای خارجی حالا یا در پتنت بعدی اضافه شوند. هر چه که هست این پتنت کامل می‌شود و محصول نهایی می‌تواند با پاره‌ای از تغییرات عرضه شود که دور از انتظار هم نیست.

شما درباره طراحی این چنینی سرفیس فون چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصول می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؟ شما دوست دارید که چه چیزهایی در سرفیس فون باشد یا نباشد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.onmsft.com/news/new-patent-discovery-reveals-microsofts-surface-phone”]onmsft[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CATer

بیاد ببینیم منظورشون از انقلاب چیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار