حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتایج بنچمارک‌های GFX و Antutu اسنپدراگون ۸۳۵: صدر نشینی در لیست Antutu

نمرات تست Antutu پرچمدار بعدی کوالکام در دیتابیس Antutu مشاهده شد. در ادامه با ما همراه باشید.

در روزهای قبل خبرهایی مبنی بر گوشی‌های برتر ماه نوامبر از دید Antutu را مشاهده کردید که در آن آیفون ۷ پلاس و آیفون با نمرات ۱۷۲ و ۱۷۰ هزار قوی‌ترین گوشی‌ها شناسایی شدند و قدرت پردازنده‌ی A10 Fusion را به رخ کشیدند. بعد از A10 Fusion چیپست Snapdragon 821 کوالکام چند گزینه از لیست را در اختیار خود قرار داد و با گوشی‌های Leeco Le Pro 3 و شیائومی Mi5s Plus قدرت خود را به نمایش گذاشت.

۰۶۱۳۱۶۲۴-content

اما همه منتظر اسنپدراگون ۸۳۵ بودیم! چیپستی که دل همه را با مشخصات رده بالای خود برده بود. مبتنی بودن بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFet، استفاده از ۸ هسته Kryo 200 و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 540، پشتیبانی از Quick Charge 4 و … گوشه‌ای از مشخصات این چیپست بود. باید به شما بگویم که اسنپدراگون ۸۳۵ صدر جدول Antutu را تصاحب کرده است و قدرت پرچمداران کوالکام را بار دیگر به رخ رقبا خصوصا چیپست‌‌های اپل کشید! در عکس مشاهده می‌کنید که این عدد از نمرات تراشه‌ی A10 Fusion، چیپست تازه معرفی شده‌ی هواوی، Exynos 8890 و همچنین SD 821 بیشتر است!

snapdragon-835-antutu

اگر نمرات اسنپدراگون ۸۲۱ گوشی Le Pro 3 را با نمرات جدید مقایسه کنیم، واضح است که SD 821 در بخش CPU  و در جمع ریز نمراتی شبیه تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نمره‌ی ۳۵۵۵۰ کسب کرده است، در حالی که در نمرات SD 835 بخش Cpu این چیپست نمره‌ی ۳۷۸۵۹ کسب کرده است. در بخش Gpu  نیز مشاهده می‌کنید که اسنپدراگون ۸۲۱ در مجموع تست‌های ۳D Marooned  و ۳D Garden نمره‌ی ۶۳۳۳۲ را به خود اختصاص داده است، در حالی که جنگجوی تازه وارد ما در این بخش، به‌لطف بهره‌مندی از Adreno 540، نمره‌ی فوق‌العاده‌ی ۷۴۸۲۹ را کسب کرده است!

snapdragon-821-antutu

کمی قبل‌تر مشخصات بیشتری از SD 835 و Adreno 540  در سایت GFXBench مشاهده کردیم. اکنون قصد داریم نگاهی بر مقایسه‌ی Adreno 540 با پردازنده‌‌های گرافیکی Mali G71 MP8 گوشی هواوی میت ۹، همچنین اسنپدراگون ۸۲۱ گوشی Oneplus 3T و پردازنده‌ی گرافیکی چیپست A10 اپل بیندازیم!

snapdragon-835-gfx1

بخش‌هایی که در آن‌ها همه‌ی GPU ها نمرات ثبت نکرده‌اند را فاکتورگرفته و به نمرات موجود می‌رویم، هر چند از بقیه‌ی نمرات نیز می‌توان نتایج ثبت نشده را حدس زد و برتری تراشه‌های را مشخص کرد.

در تست Manhattan 3.1 بخش Offscreen مشاهده می‌کنید که Adreno 540 تعداد ۲۵۶۷ فریم پردازش کرده و رکورد ۶۱٫۸ فریم بر ثانیه را ثبت کرده است، در حالی که این نمرات برای Adreno 530 و mali G71 به‌ترتیب مقادیر ۲۰۴۰ با تقریبا ۳۳ فریم بر ثانیه پردازش و ۱۴۹۷ با ۲۴٫۱ فریم بر ثانیه بوده‌اند، که انتظارات ما از Mali G71 بیشتر بوده و این نتایج سطح این انتظارات را پایین آورده است!

capture1

در بخش Offscreen تست Manhattan نیز می‌بینید که Adreno 540  با تقریبا ۶۲ فریم بر ثانیه پردازش، اول، Adreno 530 با ۴۹ فریم بر ثانیه پردازش دوم، پردازنده‌ی گرافیکی اپل سوم و در نهایت Mali G71 با ۳۳٫۲ فریم بر ثانیه پردازش آخر است!

capture

در بخش Offscreen  تست T-Rex نیز مشاهده می کنید اسنپدراگون ۸۳۵ و A10 با پردازش ۶۴۳۴ و ۵۹۰۴ بهترین نتایج را داشته‌اند. با فاصله‌ی کمی SD 821 سوم و با فاصله‌ی بیشتر Kirin 960 آخر است!

capture3

به Tessllation می‌رسیم و جایی که نتایجی On-Screen از Adreno 540 وجود دارد! در حالی که A10 در این تست غایب است نتایج On-Screen سه تراشه‌ی دیگر نزدیک به‌هم است ولی در نتایج Off-Screen برتری SD 835 و SD 821 واضح است.

capture4

در تست ALU 2 بخش On-Screen نتایج نزدیک به هم بوده، در حالی که بهترین نمره مربوط به A10 و Adreno 530 است و Adreno 540 با ثبت ۱۱۷۶ فریم کمترین فریم پردازشی را بین دیگر رقبا دارد. اما در بخش Off-Screen، Adreno 530 جای خود را به Adreno 540 داده و G71 آخر است.

capture5

در تست Driver Overhead 2 نیز در هر دو بخش برترین نمرات به A10  و اسنپدراگون ۸۳۵ میرسد و کمترین نمرات نیز به G71 تعلق دارد.

capture6

در بخش Texturing نیز مانند تست قبل، A10 و اسنپدراگون ۸۳۵ با ثبت ۹۷۸۴ و ۹۷۳۴ مگاتکسل بر ثانیه بیشترین نمرات و G71 با ۵۲۶۲ مگاتکسل بر ثانیه رتبه چهارم است. اما در بخش OffScreen چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ اول و A10 دوم است.

capture7

با توجه به این نمرات‌، به نظر می‌رسد پرچمدار بعدی کوالکام، چیپستی قدرتمند و با مشخصاتی سطح بالاست. صدر نشینی در لیست Antutu که در آینده شاهد آن خواهیم بود و نمرات بسیار خوب گرافیکی، موید حضور قدرتمند این تراشه در بازار خواهد بود.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CATer

راستش من خودم هیچوقت روی اعداد و ارقام محاسباتی و نتایج بنچمارکا حساس نمیشدم و بهشون اعتقادی نداشتم
ولی روی SD835 بدجوری تیز شدم
اسنپ ۸۳۵ روی S8… چه چیزی بشه!!!

Yas

بنظرم پردازنده ى اگزینوس سام روى اس٨ بهتر از اسنپ ٨٣۵ باشه
شاید مثل همیشه تو بخش گرافیک اسنپ یخورده برترى داشته باشه که تو عمل چندان تفاوتى نخواهد داشت?

Saman

به نظرم تو ترولی،یادمی یکی از دوستامن قبلا میگفت mali g71 ادرنو ۵۴۰ رو میخوره،اما الان اون شخص پیداش نیست،
بعضی ها از تعصب حرف هایی میزنن،که از دهن بومی های آمازون هم بیرون نمیاد
سنپ ۸۳۵ تو گرافیک از آیفون ۷ پلاسم بهتر بود

mega08

g71 ب اندازه کافی قدرتمند هست . همه جور بازی و نرم افزارو ب راحتی حداقل تا ۲ سال میشه اجرا کرد. چ خبره دیگه انقد قدرت . ۷۵ تا ۸۰ درصد کسانی گوشی اندرویدی میگیرن تنها استفادشون تماس پیامک و شبکه های اجتماعی و عکاسی هستش. طرف اس۷ اج گرفته اومده پیشم میگه مگه با اینم میشه بازی کرد !! بازی هاش مسخره نیستن ب اپل (منظورش آیفون بود) میرسه !!
اون عده ایم که بازی میکنن چند دسته اند: دوس دارن بازی کنن ولی بلد نیستن نصب کنن (بازی های دیتا دار) دسته دوم حوصله دانلودو نصب ندارن . به همین بازی های عامه پستند با گرافیک و حجم پایین بسنده میکنن. دسته سوم خوره گیمن و نصب و بازی میکنن (که تعدادشون نسبت بقیه کمتره) اینو از رو آماری که مردم موقع خرید گوشی یا نصب نرم افزار که برام پیش میاد میگم . شاید اینجوری نباشه

milad.danesh

همه پردازنده ها به حد کافی قدرتمند هستن حتی کایرین و مدیاتک ولی الان دیگه بحث بهینه بودن پردازنده هست در کنار قدرت . که در ضمینه بهینه بودن فعلا پردازنده های ایفون و اگزینوس برتر از بقیه هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مازیار کیانی
An uncharted realm, with a lost gift soul deep down