حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحلیل‌گران معتقدند اپل بیش از اندازه به آیفون وابسته است

گوشی تلفن همراه آیفون اگر موفق‌ترین نباشد اما احتمالا یکی از محصولات موفق‌ شرکت اپل است.

با این حال، در چند ساله اخیر فروش آیفون رو به کاهش گذاشته است که می‌تواند به معنای اشباع شدن بازارهای جهانی از این محصول باشد. به علاوه این که مشتریان از نبود ابداع و نوآوری در گوشی‌های آیفون به ستوه آمده‌اند.

در حقیقت تحلیل‌گران موسسه تحلیل داده اوپنهایمر معتقدند که اپل در زمینه درآمدزایی بیش از آن چه که باید به تلفن هوشمند آیفون وابسته شده‌ است. اندرو اورکویتز، کارشناس بخش مالی موسسه تحلیل داده اوپنهایمر، در یادداشتی نوشته است:

«به اعتقاد ما شرکت اپل فاقد شهامت کافی و لازم برای دستیابی به نسل آینده ابداع و نوآوری از قبیل هوش مصنوعی، خدمات مبتنی بر فضای ابری و پیام‌رسانی است و به جای آن بیشترین تکیه خود را به فروش گوشی‌های آیفون داده است.»

وی همچنین افزوده است:

«ما بر این باوریم که اپل یک دوره دهه افت و رکود در پیش رو دارد چون این شرکت هیچ گاه در زمینه ریسک کردن کارهای بزرگی نکرده است.»

اگر پیگیر اخبار فن‌آوری در این اواخر بوده باشید، پی خواهید برد که احتمالا برخی از ادعاهای این کارشناس عین واقعیت است. افراد متخصص بسیاری اظهار نظر کرده‌اند که شرکت اپل از دیگر محصولات خود از قبیل کامپیوترهای مک و دیگر تولیداتی که برای نخستین بار اپل را به شهرت و جایگاه کنونی رساند غافل شده است.

برای مثال، به رغم رونمایی از مک پرو در چند سال پیش، اپل از همان زمان بی‌خیال این محصول شده است. کاربران مک بوک پرو جدید نیز بیان می‌کنند که این لپ تاپ با همه قابلیت‌هایی که دارد به طور قطع در مقایسه با پرو گذشته ویژگی‌های به روز کمتری دارد.

آیا حق با تحلیل‌گران است؟ گذشت زمان پاسخ این پرسش را خواهد داد. تا نظر شما چه باشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/12/analysts-think-apple-reliant-iphone/”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار