حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش؛ طراحی و جاسازی نامناسب باتری عامل انفجار گلکسی نوت ۷ بوده است

شیوه‌ای که باتری بر مبنای آن طراحی می‌شود عبارت از یک جفت لایه پلیمر قرار گرفته در الکترولیت‌ها است تا لایه مثبت را که از لیتیوم اکسید کبالت ساخته شده از لایه منفی که از گرافیت تشکیل شده جدا کند چون اگر این دو لایه با یکدیگر اتصال پیدا کنند الکترولیت‌ها داغ می‌شوند و عمل انفجار اتفاق می‌افتد.

برپایه گزارش جدید، عاملی که باعث وقوع چند انفجار در گوشی گلکسی نوت ۷ شد و موجب گردید تا این فبلت از بازارهای جهانی جمع‌آوری شود اشتباه سامسونگ در طراحی باتری اعلام شده است.

در طراحی باتری گوشی گلکسی نوت ۷ تحت فشار قرار دادن باتری سبب شده تا به لایه‌های مثبت و منفی نیرو وارد شود و در نتیجه عمل شارت الکتریکی اتفاق بیفتد. سامسونگ خود گفته است که در طراحی باتری تناسب را رعایت نکرده است. افزون بر این، قدری باد کردگی هم در باتری رخ می‌دهد که بخشی از آن ناشی از تحت فشار بودن باتری است یعنی در پشت درِ گوشی زیر فشار قرار دارد. برای مثال، کاربر گوشی را در جیب پشتی شلوار خود بگذارد و روی صندلی بنشیند.

bum

سازندگان موبایل برای این که گوشی موبایل را باریک بسازند، معمولا باتری‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که آن جا که جا دارد گنجایش داشته باشد و در عین حال باریکی آن هم حفظ شود. گزارش منتشر شد خاطرنشان کرده است که اگر فبلت گلکسی نوت ۷ مرجوع نمی‌شود، احتماالا در انفاجار بعدی بدنه دستگاه به طور کامل متلاشی می‌شد.

سامسونگ با استفاده از باتری در فضای تنگ و باریک که مشکلات زیادی را به دنبال می‌آورد ریسک بزرگی کرد. صد البته چنین مواردی باید در آزمایش‌های متعدد لحاظ و پیش‌بینی می‌شد. با این حال، با انجام ندادن آزمایش‌های مربوط به باتری در واقع پروتکل مربوطه را نقض کرده است.

کار سامسونگ در زمینه باتری گلکسی نوت ۷ شلیک گلوله به پای خودش بود! با حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که این شرکت در مجموع بیش از پنج میلیارد دلار در ردیف درآمد از دست خواهد داد و تازه باید هزینه‌های مرجوع ساختن این گوشی را هم به جمع ضررهایش اضافه کرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Report-Samsungs-aggressive-battery-design-led-to-the-Galaxy-Note-7-explosions_id88617″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mosafer

هر دسته گلی که به باد داد مهم نیست. فقط تنها نوت سال رو به فنا داد تا مصرف کننده رو بذاره توی آمپاس. امیدوارم نوت بعدی رو زودتر و با قیمت بهتر عرضه کنه

MOAZEZ

قبل از اینکه سامسونگ اعلام کنه من همین دلایل بالارو گفتم باعث ایراد پیدا کردنشه. فشرده بودن باتری دلیل اصلیش بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار