حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پژوهشگران دریافتند مغز انسان می‌تواند خاطرات از دست رفته را بازیابی کند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پزشکی و سلامت، سبک زندگی

درست است که بعضی از ما فراموشکاریم ولی برخی دیگر به دلیل ابتلا به بیماری مانند آلزایمر به بیماری فراموشی دچار هستند.

این نکته به معنای آن است که مبتلایان به آلزایمر خیلی راحت بسیاری از چیزها را فراموش می‌کنند حتی مسایلی که مربوط به این اواخر می‌شود اما خبر خوب این است که خاطرات برای همیشه نابود نمی‌شوند چون پژوهشگران دریافته‌اند مغز انسان می‌تواند خاطره‌ها را بازیابی کند.

در تحقیقی که در نشریه ساینس (Science) منتشر شده دانشمندان علوم اعصاب موسسه ناتان رز وابسته به دانشگاه نتردام پی برده‌اند که وقتی مغز در معرض تکانه‌های الکتریکی قرار می‌گیرد مستعد بازیابی و یادآوری خاطره‌های اخیر می‌شود.

دانشمندان توضیح می‌دهند که این پدیده به دلیل فراموش نشدن خاطرات ما برای همیشه اتفاق می‌افتد زیرا به علت بروز تکانه‌های عصبی خاطره‌ها در محلی از مغز قرار می‌گیرند که به نظر می‌رسد فراموش شده باشند.

این پژوهش چه می‌خواهد بگوید و نکته‌اش کجا است؟ چنین تحقیقی از اساس برای دانشمندان فاش کرده است که حافظه کوتاه مدت دارای لایه‌ها و پویایی بیشتر از آن مقداری است که تا پیش از این تصور می‌شد و این که این یافته علمی می‌تواند راهی برای درک و فهم بهتر قدرت تشخیص و شناخت انسان باشد.

همچنین این امکان هست که روشی برای بازگرداند حافظه از دست رفته وجود داشته باشد یا شاید راهی پیدا شود تا کیفیت زندگی کسانی را که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده‌اند ارتقا دهد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/12/brain-can-rediscover-lost-memories/”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار