حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیگ ترنجی ۲۰۱۶: جمع بندی دور مقدماتی

نوشته

7 سال قبل | 43 دیدگاه | ToranjiSL2016، حتما بخوانید

لیگ ترنجی با انتخاب ۱۶ دستگاه و برگزاری ۸ مسابقه به سوی ۴ مسابقه دور نیمه نهایی می رود و در این بین رای شماست که همه چیز را تعیین می کند. با تمام شدن رای گیری هشتمین مسابقه دور اول در تاریخ ۱۳ آذر هر هشت دستگاه رای یافته به دور بعدی مشخص شدند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نتایج و رقابت های این دور، با ترنجی همراه باشید.

ابتدا باید بگوییم که انتخاب رقابت ها کاملا اتفاقی بوده و سعی کردیم تا سلیقه و نظر شخصی ما برای رویارویی این رقبا دخیل نباشد. به هر صورت ۱۶ عدد از بهترین دستگاه های روز بازار را جمع کرده ایم تا یکی از بهترین ها بر اساس نظر شما برنده سومین لیگ ترنجی باشد. اینکه با برنامه ریزی قبلی سعی کنیم دورهای بعدی را جذاب نماییم خب مسلما نیازمند رودررو کردن گزینه های مدعی با دستگاه های ضعیف تر و حذف ساده دستگاه های ضعیف تر شود، ما در ToranjiSL2016 تصمیم گرفتیم چنین موضوعی رخ ندهد. اجازه بدهید در یک نگاه، جدول مسابقات لیگ ترنجی را پس از پایان دور مقدماتی مرور کنیم:

jadval-2

رای گیری رقابت ها همزمان با آغاز در سایت، در کانال تگرام و صفحه اینستاگرام ترنجی نیز آغاز می شد و سپس مجموع آرا با توجه به اکوسیستم های مختلف کاربران جمع آوری شد. از همین بابت اعلام نتایج نیازمند زمان بیشتری بود اما از نظر مشخص شدن دید قشر ویژه کاربران که از راه های مختلف رای خود را ثبت کرده اند کاملا ارزشمند بود. از طرف دیگر می توان صحت رای گیری و یکسان بودن نظر کاربران مختلف را نیز از آن استنتاج کرد. در جدولی که مشاهده خواهیم کرد @toranji نماد رای های کانال تلگرام ترنجی، toranji.ir رای های ثبت شده در سایت و Toranji رای های ثبت شده در اینستاگرام ترنجی است. شایان ذکر است که رای گیری در اینستاگرام به دلیل ضعف این شبکه اجتماعی در برگزاری نظر سنجی (که اساسا برای این کار هم ساخته نشده است) فقط رای کلی را داشته و در جدول جداگانه مشخص کرده ایم.

خوشبختانه با ابتکار ترنجی در ارایه سیستم جدید رای گیری “بخش به بخش” برای هر رقابت سبب شده است تا هر دستگاه بر اساس لیاقت خود برنده میدان باشد. شایان ذکر است که اعلام برنده در هر رقابت فارغ از مجموع آرا در ۵ بخش طراحی، نمایشگر، دوربین، سخت افزار و ارزش در برابر خرید بوده و برای پیروزی در هر رقابت باید حداقل در تعداد ۲+۱ این ۵ بخش بتواند پیروزی را کسب کند.

بسیار خوب، به اعلام نتایج مسابقه های مختلف و برنده آن ها می پردازیم:

مسابقه اول

گلکسی اس ۷ یا آیفون ۷

۴-۱ به سود گلکسی اس ۷

untitled-design

تقریبا می توان گفت انتظار چنین نتیجه را داشتیم، چیز دور از ذهنی نبود و دقیقا همان مواردی است که در تصور اکثر کاربران از رویارویی این دو دستگاه وجود دارد. در بخش سخت افزار می بینیم که آیفون با قاطعیت پیروز میدان است و در واقعیت نیز همین طور است. در بخش های دیگر مثل طراحی می بینیم که رقابت نزدیک تر است اما کار برای نماینده سامسونگ در بخش نمایشگر و دوربین خیلی راحت تر بوده است.

s7

مسابقه دوم

موتو زد یا می میکس

۴-۱ به نفع می میکس

moto-z-vs-mi-mix

موتو زد در مقابل می میکس رقابت نازک نارنجی ها بود! دو نازک نارنجی در دو ابعاد کاملا متفاوت که در نهایت به پیروزی مقتدرانه می میکس منجر شد. جالب اینکه کاربران سایت و تلگرام در دو زمینه ارزش در برابر خرید و نمایشگر نظرات مخالف یک دیگر داشته اند. در حقیقت اگر فقط رای گیری سایت مد نظر بود، نمونه موتورولا برنده بود اما در مجموع باید گفت می میکس به دور بعدی راه پیدا می کند.

mi-mix

مسابقه سوم

اچ تی سی ۱۰ یا می نوت ۲

۴-۱ به نفس اچ تی سی ۱۰

mi-note-2-vs-htc-10

رقابت بین اچ تی سی ۱۰ و می نوت ۲ به ویژه در سایت بسیار نزدیک و اصطلاحا میلی متری (!)‌ بود. فکر نمی کردیم رقابت چنین نفس گیری باشد. در این رقابت نیز نظر کاربران سایت با کاربران تلگرام در بخش های سخت افزار و ارزش در برابر قیمت متفاوت بوده است اما در مجموع پرچمدار ۲۰۱۶ اچ تی سی پیروز میدان است.

htc10jpg

مسابقه چهارم

گلکسی اس ۷ یا آیفون ۷ پلاس

۴-۱ به سود گلکسی اس ۷ اج

galaxy-s7-edge-vs-iphone-7-plus

رقابت بین گلکسی اس ۷ اج و آیفون ۷ پلاس به تعبیر یکی از کاربران همان نتیجه رقابت گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ را در پی داشت اما به دلیل عدم دخالت ما در مشخص شدن رقابت های دور مقدماتی، باید این مسابقه نیز برگزار می شد. متاسفانه در این مسابقه آخرین امید اپل از دور رقابت ها حذف شد و گلکسی اس ۷ اج به عنوان دومین نماینده این شرکت در لیگ ترنجی به دور بعدی راه پیدا کرد.

s7-edge

مسابقه پنجم

پیکسل ایکس ال یا اکسپریا ایکس زد

۵ هیچ به نفع گوگل

xperia-xz-vs-pixel-xl

در این رقابت نماینده گوگل بسیار شایسته عمل کرد و نماینده سونی را تمام قد از میدان به در کرد. هر چند از نظر کاربران سایت این نتیجه ۳ به ۲ بود اما در مجموع می توان گفت ۵ هیچ برنده گوگل است. در ضمن این اولین مسابقه ای بود که نگاه کاربران اینستاگرام با نتیجه نهایی متفاوت بود.

pixel-xl

مسابقه ششم

الجی جی ۵ یا هواوی پی ۹

۳-۲ به نفعه الجی جی ۵

g5-or-p9

از آن دسته مسابقات بود که می توان گفت رقابت نزدیکی در جریان بود. برنده شدن ۳ به ۲ در مقابل هواوی نشان می دهد که این شرکت چینی حرف های زیادی برای گفتن دارد، به خصوص در زمینه طراحی و ارزش در برابر قیمت.

lg-g5

مسابقه هفتم

الجی وی ۲۰ یا هواوی میت ۹ پرو

۴-۱ به نفع الجی وی ۲۰

mate-9-pro-vs-v20

اینجاست که الجی دوباره نماینده دوم خود را با قدرت بیشتری راهی میدان می کند تا در برابر نماینده وسوسه کننده هواوی نتیجه را در همه موارد به جز طراحی به نفع خود به پایان برساند. اینجا نیز کاربران اینستاگرام با دیگر کاربران نظری متفاوت داشتند.

lg-v20

مسابقه هشتم

پیکسل یا اکسپریا ایکس کامپکت

۵ هیچ به نفع گوگل

xperia-x-comact-vs-google-pixel

نتیجه رویارویی دوباره گوگل و سونی نیز همانند همان رویارویی پیشین است. نتیجه ۵ هیچ به نفع گوگ در کل که کاربران سایت معتقدند این پیروزی ۳ بر ۲ باید باشد! نقطه اختلاف نظر آن ها در زمینه سخت افزار و ارزش در برابر قیمت بوده است. بدین تریبت گوگل نیز همانند سامسونگ و الجی هر دو نماینده خود را در دور بعدی خواهد دید.

pixel

نظر شما درباره لیگ ترنیج ۲۰۱۶ و مسابقات دور مقدماتی چیست؟ اولین مسابقه دور دوم لیگ ترنجی از فردا ۱۶ آذر روی ترنجی قرار خواهد گرفت و سیستم رای گیری نیز همانند دور پیشین است.

اشتراک در
اطلاع از
43 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

ولا آیفون و سامی رو همون اول انداختین با هم عجیب بود….
خودم شیاومی دارم….
اما جالب نبودش…
طرفدارای سامی این سایت بیشتر هستن و معلومه رای میاورد…..
مث اینه رعال بارسا بازی اول جام حذفی به هم بخورن…..

CATer

فارغ از هر نتیجه باید خدا قوت بگم به بچه های ترنجی
هم سطح اطلاعات کاربرا بالاتر میره، هم یه تفریح بی هزینست?من که زورم نمیرسه واسه تهیه این گوشیا، حداقل اطلاعاتم کامل میشه?
دمتون گرم

etemadian

دیدگاه شما رو پسندیدم هم سطح اطلاعات کاربرا بالاتر میره، هم یه تفریح بی هزینست
درود بر شما

CATer

به امید قهرمانی مقتدرانه S7 edge
تو بی نظیری پسررررر

saeed

من واقعا تعجب میکنم به اونایی که به شیا رای دادن

JAVAD

کجاش تعجب داره ؟؟ یه جوری میگی انگار داری پراید رو با لامبورگینی مقایسه میکنی … شیائومی واقعا باید به احترامش دست زد با توجه به تجربه کمتر نسبت به رقبا واقعا خووب پیشرفت کرده

trojan

شیاومی مگه چشه ؟؟؟؟ من خودم می۵ دارم… دوتا هم ردمی پرو واس خونواده گرفتم…هیچ کمبودی هم ندیدم

pm2me4love

دوست عزیز دلیل انتخاب شیاعومی نو آوری هاش بوده و چیزایی که داره نسبت به قیمتش خیلی ارزش داره ، میتونی در مورد نو آوری هاش یه تحقیقی کنی و ببینی واقعا گوشی لایقی هست ، فقط تنها عیبی که داره تو بدنست که در مقابل ضربه خیلی آسیب پذیره و اونم دلیلش واضح و مشخصه : استفاده از سرامیک ، مطمئنا اگر از فلز استفاده میکرد خیلی عالی میشد

رقیب روبروش هم گوشی هست که تو بازار ایران هیچ وقت بهش بها داده نشده و مدل های مختلفش در بازار موجود نیست ولی شیاعومی چند وقته مدل های مختلفش تو بازار هست و مثل وان پلاس کسانی که خریداری کردن خیلی ازش راضی هستن

pm2me4love

من فقط یه مقدار در مورد رقابت ال جی وی ۲۰ و میت ۹ پرو ناراحت شدم ، در شایستگی وی ۲۰ شکی نیست که یکی از گوشی های عالی بازار هست ولی میت ۹ پرو هنوز هیچگونه بررسی و تستی و مقایسه ایی روش انجام نشده و دوستان و کاربران ترنجی هنوز چیز خاصی ازش ندیدن و اگر یه رقیب دیگه جاش میزاشتن خیلی بهتر میشد

ولی این سری خیلی عالی رقابت برگزار شده و گزینه هایی که برای رای به گوشی مورد نظر انتخاب شدند عالی و حساب شده هستن

Saeid62

کلا کار جالب و قشنگی است. من که خوشم اومد از این لیگ

sajjad1

سلام
دور اول به نظرم خوب بود
فقط ای کاش s7 edge و iphone 7 plus دور اول به هم نمیخوردن
موفق باشید

Yas

سلام

یا خدا پیکسلها با قاطعیت تمام رقیبهاشونو کنار زدن
شاید ایکس زد فکرشو نمیکرد ۵هیچ بخوره ?
انشالله هر اسمارتفونى که حقشه اولشه و تو این رقابت تعصب جایى نداشته باشه
دور بعدى واقعا انتخابها سختر میشه

sars

خسته نباشید به همه عوامل ترنجی واقعا کار قشنگی هستش که این لیگ رو راه انداختید.
منتظرم تا دور دوم لیگ شروع بشه.

Max.oz

اینجا هم مثل جامعه مشت نمونه خروار میشه وقتی طرفدار که نه خریداران سامسونگ بیشتره تو جامعه پس بی شک طرفدارای سامسونگ تو سایتم بیشتره نتیجش هم مطمئنا میشه اس ۷ اج فقط و فقط به خاطر اینکه هر کس از برندی که داره طرفداری میکنه
در حالی که با تجربه شخصی خودم بهتر از اس ۷ تو این لیست هست.

hesam30

به نظر بنده تمامی نتایج عادلانه س…پیش به سوی دور بعد

lili2015

فینالیست بین s7 و v20 و یکی از پیکسل هاست،چون واقعا از هر جهت بهشون نگاه کنی نسبت به سایر رقبا برتری دارن و مخصوصا s7 که یه تنه میتازه و شک نکنید یه پای فیناله چون واقعا حقشه و هنوزم که هنوزه یکی از بهتریناست

Mosafer

فینال بین s7 و s7ege برگزار میشه. با این شرایط…

jamal9

انداختن سامسونگ و ایفون ،و سونی و پیکسل تو مرحله اول بنظرم خیلی بد بود …گزینه های دیگه ای مثل الجی و اچ تی سی و هواوی و گوشی های دیگه که بودن میتونستن حریف این گوشیا باشن تو این مرحله …

Hesam

همه چیز عالی بود…..منتظر مرحله ی بعدم….
خسته نباشید….

aghil

میبینم که سونی نماینده ایی نداره تو مسابقه

Milad.tech

۵هیچ???

saeidkhy

من ک طرف برند خاصی نیستم
ولی یجور میگی ۵ هیچ و میخندی انگار بزرگترین کارشناسان بین المللی رای دادن >> ۵ هیچ? ?
از گوشیا گوگل خوشم میاد ولی چیزی ک امروز تو نتایج دیدم اینه ک کاربراییک رای میدن یا تعصبین یا بیشتر به عدد و رقم بسنده میکنن و رای میدن
وگرنه اصلا xz لایق باخت نبود
اینو تو عملکرد گوشی نسبت ب رقبای اندرویدیش میشه راحت دید

AK_007

تستتون عالیه

amir44ho

سونی و اپل حذف شدن دیگه چه فایده

REZA

پیکلس اینقد خوب بود یا سونی اینقد بد بود؟!!

با رای دوستان هم نظر بودم تقریبا تو رای گیری ها،ببینیم بعدش چی میشه.

Mosafer

شرکت ها از سامسونگ عقب افتادند. این خوب نیست. من به شخصه خیلی از اچ تی سی ۱۰ خوشم میاد ولی کو باتری و صفحه نمایش عالی؟ خیلی از وی ۲۰ خوشم میاد ولی کو نرم افزار و باتری؟ خیلی از شیائومی می میکس خوشم میاد ولی کو دوربین و استحکام؟
انتخاب کسی که دنبال یه گوشی همه چیز تمامه به سامسونگ محدود میشه حتی حالا بعد از نزدیک یکسال!!
خدا رحمت کنه نوت ۷ رو …!!!

Max.oz

داداش ۱۰ از لحاظ باتری هیچی از اس هفت کم نداره که هیچ بهتر هم هست دوما صفحه نمایشش از صفحه نمایش اس ۷ که تو رنگا خیلی اغراق میکنه خیلی طبیعی تره

micro0o

من به تازگی نکسوس ۶پی خریدم، اما دلم هنوز با نوت ۵مه! قلم تعیین کننده ترین چیزه! همه چیز باهاش یه رنگ و بوی دیگه ای داشت!
تو این نظرسنجی ها هم بهتر از اس ۷ اج مگه میشه داشته باشیم؟

hoshang

داره هیجان‌انگیز میشه

ali

پیکسل ایکس ال برنده میشه یا s7 edge

CATer

اسم جام رو باید میذاشتین جامِ ترنجی،یادبود مرحوم نت ۷
خودش نیست ولی یادش تا همیشه با ماست…

amir ho

باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت تمام کسانی که این مسابقه سرگرم کننده رو به وجودآوردند.نظرسنجی هابه خوبی انجام شده.انتظار نداشتم بعضی ازگوشی هابرنده شوندولی برنده شدند.همه چیز فوق العاده است.منتظرگوشی برنده ی این لیگ هستم.ممنون

tohid mohammadi

امیدوارم دور جدید شاهد رقابت جذابتری باشیم

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

خخخ بنجل ساز رو اینجا هم کسی قبول نداره ۵ هیچ اس ۷ اج با اقتدار پیروز میدان ???

mega08

جز mi mix بقیه رو میشد پیشبینی کرد. الجی v20 با طراحی داغونش نباید با این اختلاف می برد.

saeidkhy

لیگ اصلا جالبی نیست اینو از استارت کار و حریف شناسی فهمیدم و مشخصه با برنامه درستی چیده نشده

مثلا یه بخش خیلی مهم گوشی بخش نرم افزار وسیستم عامله اصلا اشاره نشده و رای گیری هم نشده در حالی مثلا تو این بخش نمایده های اپل صاحب امتیاز میشدن
حداقل یه نماینده از ایفون باید با غیر سامسونگی میخورد
همین اتفاق در مورد گوگل و سونی هم افتاده تو دو مرحله دوتا نمایندشون خوردن به هم

وجالبه تو اول لیگ ۳تا از بهترین ها حذف شدن و انگیزه ای برا ادامش نیست و قاعدتا یه عده انگیزه ای برا دنبال کردن ادامه کار ندارن

مث این میمونه بارسا و رعال اول حذفی بخورن به هم

mostafa67

تا اینجا عادلانه بوده نتایج ممنون از دوستان ترنجی بابت لیگ جذاب.امیدوارم v20 رو تو فینال ببینم انصافا گوشیه بی نظیریه.

etemadian

سلام
منهم به نوبه خودم ابتدای امر تشکر میکنم از جناب مخملی عزیز ، آقا سینا عطایی و سایر نویسندگان دوست داشتنی تیم ترنجی
و بعد هم دستمریزاد به کاربران فهیم ترنجی که در اکثر مواقع سعی بر آرامش و رعایت ادب در دیدگاههای خود داشتندکه نسبت به لیگ سال گذشته یک کلاس بالاتر ادب و فرهنگ به نمایش گذاشتند که قدر مسلم در ادامه لیگ نیز شاهد این رفتار خواهیم بود ، این موضوع برای شخص من خیلی ارزشمند و قابل تقدیر بود .
از همه شما سپاسگزارم ، درود بر همتتان
یک نکته تا یادم نرفته عرض کنم : نتیجه نهایی بیانگر این خواهد بود گوشی برنده بیشترین خواستار را در بین کاربران ترنجی دارد وگرچه دوستان اشراف کامل به مشخصات گوشی دارند و تقریبا عادلانه هم رای میدادند ولی چون این یک رقابت تک حذفی است و طیف رای دهندگان هم محدود به کاربران سایت میباشد نهایتا نتیجه نهایی الزاما بمعنی بهترین گوشی جهان نیست ولی میتوان بعنوان یک گوشی پرطرفدار از آن نام برد.
برای تک تک شما عزیران تندرستی و شادمانی آرزومندم

rezakhann

یعنی واقعا خنده داره .
ترنجی جان از همون اول به نظرت سامسونگ رو به عنوان برنده معرفی میکردی بهتر نبود ؟
من نمیدونم ملت ایران چرا انقدر نسبت به برند اپل تعصب دارن .
آیفون ۷ با s7 . برای من سواله خب حالا مدل اج اس ۷ رو به طراحی بیشتر رای دادید یه چیزی ولی خدایی مدل معمولی اس ۷ چی داره که به طراحیش بیشتر رای دادید ؟
s7 اج با ۷ + هم همینطور شما فقط اون لبه های خمیده که هیچ کاربردی نداره رو میبیند ؟ در عوض قابلیت لمس سه بعدی و همینطور دکمه هوم لمسی ( با سنجش میزان لمس واسه کاربرد های مختلف رو ) در نظر نمی گیرید ؟
تو بخش سخت افزار که چیزی نگم خیلی بهتره نمیدونم s7 اج تو اون دو قسمت کیا بهش رای دادن که گفتن قوی تره .
صفحه نمایشم که حالا خوبه برترین صفحه نمایش صفحه نمایش آیفون ۷ معرفی شد بازم شما تعصب دارید ؟
دوربینم جوری رای دادید انگار که اس ۷ رو دارید با ایفون ۵s مقایسه میکنید
برادران من یه سری به نمونه عکس های گرفته شده با این دو گوشی بندازید بد نیستا !!
حالا آیفون ۷ به کنار ولی مدل + خدایی از لحاظ دوربین چی کم داره ؟
قیمت توی ایران اینه . مگرنه توی خارج از ایران تفاوت آنچنانی ندارن .
بازم در آخر واقعا این لیگ مزخرف بود
از اول مشخصه که با اپل دشمنی دارید .
همینطور در حق میت ۹ پرو و حتی اکسپریا xz که از پیکسل سرعت بالاتری داره ( در تست ها ملاحظه کنید ) عدالتی بر قرار نشده .
من نمیدونم دوستان عزیزمون کی تجربه کار با آیفون ۷ پلاس ۴ میلیونی یا همینطور میت ۹ پرو رو داشتن که اومدن اینجا قاطعانه نظر دادن .

etemadian

عزیزم مشکل اپل رو خودت داری میگی :آیفون ۷ پلاس ۴ میلیونی
قیمت بالا یک حسن نیست یک ضعف محسوب میشه اونی که شما باید بگی ارزش و کارایی در برابر قیمته
ضمن اینکه دوستان نظر شخصی خودشون رو دادن اینکه بعضی ها سامسونگ رو بیشتر از اپل قبول دارند که نباید برای شما مشکلی ایجاد کنه منهم به سونی خیلی علاقه دارم ولی هر دو نماینده سونی حذف شدن این نتیجه بدین معنی نیست که سونی بدرد نمیخوره به این معنیه که کاربران ترنجی اکثرا برای خرید یک گوشی با توجه به قیمتش سامسونگها رو انتخاب میکنند …. همین … دیگه زجمات دوستان رو زیر سوال بردن و از کلمات مثل لیگ مزخرف و دشمنی با اپل اینجا موضوعیت نداره

etemadian

سلام
چرا دیدگاه من از دیشب در انتظار بررسی مونده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)