حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی نزدیک‌تر به ساعت هوشمند Samsung Gear S3 !

بهتر است در ابتدا راجع به این ساعت هوشمند به نکات مثبت ارائه شده در این نسخه یک اشاره کوچکی داشته باشیم “شامل امکانات جدیدی که به آن اضافه شده است مثل باتری بزرگ تر برای کاربری بیشتر، سیستم بلندگو با کیفیت بالا و اختصاص GPS برای بهبود ردیابی محل”.

محتویات داخل کارتن

ساعت هوشمند Samsung Gear S3

محل قرار گیری (جایگاه) شارژ بیسیم مغناطیسی

شارژر سیمی (قابل اتصال به جایگاه شارژ از طریق microUSB)

بند لاستیکی (دور مچی) در سایز متوسط و کوچک

راهنمای راه اندازی (شروع) سریع

طراحی

ساعت

به طور حتم می توان گفت بر خلاف ساعت هوشمند Samsung Gear S2 که سال گذشته ارائه شد، این ساعت برای بچه‌ها نیست و همین طور مناسب دست یک بانوی شیک پوش هم به نظر نمی رسد. این یک ساعت ساخته شده از استیل ضد زنگ است که باعث شده است تا مدل Samsung Gear S3 بزرگ تر و سنگین تر به نظر برسد و در کل به طور محسوسی با یک نگاه می توان دریافت که یک ساعت مردانه می باشد. این ساعت دور مچ دست شما را به وسیله یک بند لاستیکی ضخیم و همچنین گیره فلزی خود احاطه می کند.

ساعت

البته جای تعجب ندارد که این ساعت زمخت به نظر برسد. سامسونگ تبلیغات این ساعت مچی هوشمند خود را تحت عنوان گواهی IP68 و مطابق با استاندارد MIL_STD810G (که جهت دوام آن صادر می شود) برای پایداری و دوام آن انجام داده است. به عبارت بهتر می توان گفت این یک ساعت ضد آب (آب پوش)، ضد گرد و غبار، مقاوم در برابر حرارت و حتی سقوط‌های غیر منتظره می باشد. لازم است یک نکته بسیار مهم را یادآور شوم و آن اینکه “درست است که این ساعت ضد آب بوده اما به هیچ وجه شنا کردن با آن توصیه نمی شود ولی به عنوان مثال اگر بعد از یک تمرین سخت مایل باشید برای یک لحظه کوتاه زیر شیر آب گرفته و آن را بشویید اصلا مشکلی نخواهد داشت” و به آن آسیبی نخواهد رسید؛ علاوه بر این‌ها، ناهنجاری کنار صفحه نمایش آن قابلیت ضد خش بودن این صفحه نمایش را در برابر آسیب‌های فیزیکی به رخ خواهد کشید.

ساعت

و اما در مورد بندی که سامسونگ به همراه این محصول خود ارائه می کند باید گفت که ساخته شده از یک ماده غیره لغزنده می باشد که شرکت سامسونگ اسم آن را “سیلیکون فعال” (active silicon) گذاشته است. این به این معنی می باشد که این بند باعث می شود تا ساعت  به طور محکم به مچ دست بچسبد. مطمئناً این قابلیت برای کاربر خیلی راحت و خوشایند نخواهد بود و همچنین زیباترین بندی نیست که می شود در مورد این نوع محصولات به کار برد. لازم به ذکر است که این ساعت استاندارد، دارای یک مچ بند ۲۲mm می باشد که اگر بنا به هر دلیلی شما تمایلی به استفاده از آن نشان ندهید، کاملاً اختیار دارید که آن را با یک بند چرمی بسیار شیک، که سامسونگ آن را به قیمت ۳۰ دلار برای هر شخص ارائه می دهد، معاوضه نمایید.

ساعت

در سمت راست این ساعت هوشمند دو دکمه قرار دارد که یکی جهت بازگشت (back) و دیگری دکمه خانه (home) آن می باشد. هر دو این دکمه‌ها کاملاً در دسترس بوده و نیازی به نگاه کردن جهت پیدا کردن موقعیت آن‌ها نیست، از سوی دیگر جهت استفاده از سیستم ناوبری آن، شما باید از ناهنجاری دوار کنار صفحه نمایش آن استفاده نمایید که یکی از قسمت‌های دوست داشتنی طراحی این محصول به حساب می آید.

صفحه نمایش

ساعت

ساعت‌های هوشمند دایره‌ای به گونه‌ای جز ساعت‌های درجه یک به حساب می آیند که Samsung Gear S3 نیز از این قائله مجزا نیست. به هنگام استفاده از آن، یک صفحه نمایش Super AMOLED 1.3 اینچی دایره‌ای در مقابل ما قرار دارد که به وسیله سیستم حفاظت در برابر خط و خش Gorilla Glass SR+ که منحصراً برای گجت‌های پوشیدنی طراحی شده است، محافظت می شود.

در کل باید گفت تماشای این صفحه نمایش بسیار لذت بخش خواهد بود. البته لازم به ذکر است که دلیل وضوح بالای آن فقط به خاطر  ۳۶۰*۳۶۰پیکسل (۲۷۸ppi) آن نیست، بلکه بخاطر این است که تصاویر گرافیکی را با کنتراست بالایی نشان می دهد. به عنوان مثال گوشزدها (Notifications) را به صورت متنی با رنگ سفید درون یک پس زمینه سیاه به کاربر نشان می دهد. رنگ‌ها در این ساعت بسیار روشن و واضح هستند به طوری که می توانید برنامه و ویجت‌ها را با بالاترین کیفیت در آن نگاه کنید. یک نکته بسیار مهم دیگر اینکه، تجربه کاربری در فضای باز بسیار عالی را به کاربر ارائه می کند.

یکی دیگر از نکات عالی و جالب توجه در مورد این ساعت سیستم خواب صفحه نمایش آن می باشد؛ به این صورت که در صورت کار نکردن با ساعت ، می توان آن را تنظیم کرد که بعد از یک دوره زمانی ۱۵ ثانیه الی ۵ دقیقه‌ای به خواب برود که در واقع صفحه نمایش آن تیره خواهد شد که این قابلیت به نوبه خود تاثیر به سزایی در عمر باتری این ساعت خواهد داشت، ولی در صورتی که مایل به استفاده از سیستم خواب این ساعت نباشید؛ بیشتر احساسی شبیه به استفاده از یک ساعت مچی را خواهید داشت. اگر شما این قابلیت را غیر فعال کنید، صفحه نمایش این ساعت به طور خود کار هنگامی که شما دست خود را بلند می کنید، روشن خواهد شد.

از لحاظ حساسیت عملکردی این ساعت باید به این نکته اشاره کرد که در محیط مرطوب و در کل رطوبت به راحتی می توانید با آن کار کنید حتی وقتی که پس از یک ساعت تمرین سخت، از عرق بدنتان روی آن انباشته شده است هم نمی تواند مشکلی برای کاربری آن پیش آورد؛ با این حال در نظر داشته باشید که اگر رطوبت بیش از حد مجاز باشد صفحه نمایش لمسی این ساعت هوشمند به طور خودکار شروع به کار خواهد کرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Gear-S3-frontier-smartwatch-review_id4280″]phonearena[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rwgni

خیلی دوس دارم یکیشو داشته باشم
اما گرونه لامصب ?

It

من مدل frontier رو چند روز میشه گرفتم همه چیزش خوبه و بلندگوش برای تماس خیلی صدای خوب و قابل قبولی داره فقط فعلا کمبود آپ احساس میشه اونم فکر کنم به زودی حل بشه

CATer

مبارکت باشه، به شادی استفاده کنی ایشالا

It

مرسی دوست عزیز ان شالله شما هم هر چی دوست داری بهش برسی

AK_007

حرف نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی