حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دریافت سیگنال از ماهواره‌ای پس از گذشت ۵۰ سال از گم شدن!

ماهواره‌ی LES-1 پس از گذشت ۵۰ سال از گم شدنش در فضا به یکبار شروع به فعالیت مجدد کرده است! در ادامه با ما همراه باشد.

معمولا زمانی که جسمی در فضا گم می‌شود، آن را برای همیشه از دست رفته می‌دانند و همگان این سرنوشت را برای LES-1 نیز پیش بینی می‌کردند. LES-1(مخفف  Lincoln Experimental Satellite یا ماهواره‌ی آزمایشی لینکولن) ماهواره‌ای بود که در سال ۱۹۶۷ ارتباط آن با مرکز و دستگاه‌های کنترل کننده قطع شد. طی ۱۰ سال بعد از این اتفاق، ۸ ماهواره‌ی LES دیگر به فضا پرتاب شد اما این تنها LES-1 بود که از صفحه‌ی رادارها حذف شد.

desktop-1480215787

سیگنال‌های LES-1 برای اولین بار توسط یک منجم انگلستانی در سال ۲۰۱۳ شناسایی شد. فیل ویلیامز پس از شناسایی این سیگنال‌ها گفت که صدایی شبح مانند از سیگنال LES-1 شنیده است. هر چند دلایلی علمی برای این موضوع مطرح شد اما خیلی‌ها معتقدند که این سیگنال صدای بیگانگان را به سمت زمین می‌فرستد و آن‌ها قصد برقراری ارتباط با زمین را دارند. این موضوع که این ماهواره بعد از ۴۶ سال معلق بودن در فضا و قطع ارتباط آن، به ناگاه شروع به کار کرده، دانشمندان را به کلی متحیر ساخته است. از سه سال پیش تاکنون محققان در تلاش برای اثبات این موضوع بودند که این سیگنال‌ها بطور حتم از LES-1 دریافت می‌شود و اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که این سیگنال‌ها از LES-1 دریافت می ‌شود و این ماهواره دقیقا طبق اهداف و برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده پس از ده ها سال شروع به فعالیت کرده است.

zateryannyy-50-let-nazad-sputnik-neozhidanno-vyshel-nasvyaz-uchenye_1

سیگنال دریافتی از این ماهواره در حال نوسان است و دلیل آن هم این است که ماهواره با سرعت در حال چرخش است. زمانی که صفحات خورشیدی ماهواره در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، فرستده امکان برقراری ارتباط را به‌دست می‌آورد و زمانی که صفحات در سایه قرار می‌گیرند، ارتباط قطع می‌شود. پس از ارسال این ماهواره به فضا در سال ۱۹۶۵، تنها چند ماموریت برنامه‌ریزی شده‌ی آن محقق شد و پس از تقریبا ۲ سال از شروع فعالیت، ارتباط آن به کلی با زمین قطع و در فضا معلق شد. هم اکنون پس از تاکید بر این موضوع که این سیگنال‌ها از LES-1 دریافت می‌شود، بسیاری افراد معتقدند پای بیگانگان در میان است.

نظر شما چیست؟ آیا فعالیت مجدد این ماهواره پس از ۴۶ سال معلق بودن در فضا طبیعی است؟ آیا این موضوع ارتباطی با بیگانگان ندارد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.viralnova.com/lost-satellite-sends-messages”]VIRALNOVA[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ca nemo

خیلی جالب بود .

Ali.leader

بیگانه ای وجود ندارد و وجود نخواهد داشت .

Vahid

نه میشه رد کرد با قاطعیت نه میشه گفت هست حتما
ولی یه حسی بهم میگه به غیر ما هستن حالا اسمشو بزاریم انسان،بیگانه،ادم فضایی یا هرچی شایدم مثل گودزیلا ها باشن
در کل نظرم اینه که این ماهواره اگه اشتباه نکنم با وجود طوفان های ایجاد شده بر اثر انفجار به حرکت در آمده و باز جلوی نور خورشید رفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مازیار کیانی
An uncharted realm, with a lost gift soul deep down