حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش IDC برای بازار موبایل های هوشمند سال ۲۰۱۶، پیش بینی تا سال ۲۰۲۰

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، حتما بخوانید

 موسسه IDC معمولا به صورت سالانه یا فصل به فصل بازار موبایل را بررسی می کند و گزارشات دقیق را از وضعیت شرکت ها، محصولات و پلتفرم های آن ها ارایه می دهد. امروز با شما هستیم تا گزارش مربوط به بازار موبایل های هوشمند سال ۲۰۱۶ را با هم بررسی کنیم. در کنار این گزارش یک پیش بینی برای ۴ سالی آتی منتهی به سال ۲۰۲۰ را نیز خواهیم داشت، با ترنجی همراه باشید.

idc-2016-full-year-report

جدولی که مشاهده می کنید مربوط به سهم سیستم عامل های مختلف از بازار برای سال ۲۰۱۶ از جمله تعداد فروش و سهم بازار در کنار رشد سال به سال برای سال ۲۰۱۶ است. در کنار آن همین آمار را برای سال ۲۰۲۰ به صورت پیش بینی شده داریم.

اندروید

همانطور که می بینید اندروید با سهم فوق العاده ۸۵ درصدی از بازار تلفن های همراه هوشمند سال ۲۰۱۶ توانسته است ۱تقریبا میلیارد و ۲۲۹ میلیون دستگاه را به فروش برساند که واقعا تحسین برانگیز است. رشد این پلتفرم نسبت به سال گذشته برابر ۵٫۲ درصد است. انتظار می رود اندروید تا سال ۲۰۲۰ رشد ۴٫۶ درصدی را تجربه کند و در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۴٫۲ درصدی را داشته باشد.

iOS

اوضاع درخشانی برای اپل از نظر سهم بازار و تعداد فروش در سال ۲۰۱۶ رقم نخورده است. افت ۱۱ درصدی در سهم بازار نشان از آسیب پذیر بودن اپل در مقابل رقبای ارزان اندرویدی و البته پرچمدارهای قدر این پلتفرم است، به خصوص که گوگل به خودی خود وارد این زمینه شده است. سال ۲۰۱۶ اولین سال است که در آن آیفون ها کاملا سیر نزولی در فروش را تجربه کرده اند، هر چند آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دستگاه های بسیار شایسته و موفقی نیز بوده اند. سهم اپل از بازار تلفن های همراه سال ۲۰۲۰ خیلی تغییری نخواهد داشت و رشد سال به سال برای سال ۲۰۲۰ برابر ۲٫۵ درصد خواهد بود که البته از افت ۱۱ درصدی خیلی بهتر است.

ویندوزفون

مدت زیادی که لاشخورها دور لاشه بی جان ویندوزفون می چرخند اما هنوز جان نکنده است! پلتفرم هوشمند موبایل مایکروسافت تنها ۶٫۱ میلیون دستگاه در کل سال فروخته است که آمار بسیار ناچیزی است، در حقیقت سهم ۰٫۴ درصدی از کل بازار موبایل کاملا قابل صرف نظر است، به عبارتی از هر ۱۰۰۰ کاربر تنها ۴ نفر! آینده خوبی نیز برای این پلتفرم پیش بینی نمی شود و نزول این سهم به ۰٫۱ درصد قابل انتظار است.

فروش کل برای بازار موبایل سال ۲۰۱۶ تنها رشد ۰٫۶% را داشته که در مقابل رشد بیش از ۱۰ درصدی بازار موبایل در سال ۲۰۱۵ افت مشخصی را شاهد بوده است. انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ مجموعا ا میلیارد و ۷۰۰ میلیون دستگاه موبایل هوشمند به فروش برسد.

۴g-lte1

موبایل های با پشتیبانی از نسل چهارم مخابراتی (۴G)

جالب است بدانید از مجموع ۱ میلیارد و ۴۴۵ میلیون موبایل فروخته شده در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱ میلیارد دستگاه (دقیقا ۱٫۱۷۰ میلیارد دستگاه) با قابلیت ۴G بوده اند. این رشد بیشتر مربوط به بازارهای در حال توسعه آسیا و آمریکای لاتین، اروپای مرکزی و این دست بازارها است. بازار کشور ما نیز شاهد رشد به ویژه ای در این زمینه داشته است.

نظر شما درباره این روال رشد بازار و سهم پلتفرم های مختلف چیست؟ شما موبایل ۴G چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41962716″]IDC[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)