حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی جامع بر HTC Bolt ..!

امروزه بازار گوشی‌های هوشمند نظیر HTC با تنوع، اندازه، طراحی و ویژگی‌های‌ منحصر به فرد بسیار داغ می باشد. این ویژگی‌ها بسیار مفید باعث شده است تا بتوان به راحتی گوشی‌های هوشمند را در گروه‌های مختلف دسته بندی کرد.

اساساً این دسته بندی‌ها می تواند در حوزه بودجه و قیمت پرداختی، صفحه نمایش، خوش دست بودن بدنه، مدل‌هایی با عمر باتری باور نکردنی و البته پرچم داران برند‌های متفاوت که هر کدام به نحوی باعث شده است تا آن محصول در اوج عملکرد درست و رضایت مشتریانش قرار گیرد.

در بسیاری از موارد؛ این دسته بندی‌های صورت گرفته می تواند به خوبی به ما خدمت کند که پس از مقایسه مدل‌های مد نظر خود به روش مشابه و کاملاً مجهز (بین دو محصول)، تصمیم نهایی را گرفته و سپس راهی بازار خرید محصول مورد نظر خود شویم. حتی گاهی مواقع ممکن است یک گوشی هوشمند تازه از راه رسیده، سابقه حضوری بیش از یک بار را در بین این دسته بندی‌ها داشته باشد.

در اوایل ماه نوامبر بود که شرکت HTC اعلام کرد یک مدل Bolt منحصر به فرد با سیستم عامل اندروید، با حداکثر سرعت پردازش و نیز سخت افزاری جالب را روانه بازار خواهد کرد. این مدل دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر بسیار بالا خواهد بود و از دیگر ویژگی‌هایی که به آن اشاره نمود؛ شامل هدفون‌هایی جذاب که ادعا می کند می توان خروجی آن را به نسبت نیاز شنیداری گوش خود تنظیم نمود و نیز به کار بردن یک مودم دیتا فوق‌العاده قوی، فوق سریع و منحصر به فرد که در این محصول جدید قرار داده شده است.

HTC

در حالی که این توضیحات ارائه شده عملا فریاد میزند که پرچم دار جدید HTC خواهد بود؛ ولی به وضوح مشخص است که نمی تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی این محصول با HTC 10 باشد، برخی از مواردی که اجازه این امر را به HTC Bolt نمی دهد شامل سیستم شماره گیری و سخت افزار آن نیز می باشد.ما به شما آنچه که دقیقا نیاز دارید تا باعث انتخاب این مدل از گوشی هوشمند HTC شود را توضیح خواهیم داد.

موارد موجود داخل کارتن این گوشی:

گوشی HTC Bolt

گوشی های هدفون تطبیق سیستم صوتی BoomSound

شارژر مجهز به سیستم شارژ سریع ورژن ۲٫۰

کابل پورت USB از نوع C

ابزار و غلاف سیم کارت (جهت سایز بندی)

راهنمای آغاز به کار با دستگاه

دفترچه گارانتی

طراحی:

HTC

این شرکت به تازگی به فناوری مورد علاقه خود (ساخت بدنه از جنس آلومینیوم سبک) در ساخت سیستم بدنه گوشی‌های هوشمند روی آورده است؛ به نحوی که در حال حاضر شاهد آن خواهیم بود که امسال نیز این شرکت محصولات جدید خود را بدنه آلومینیومی روانه بازار خواهد نمود. HTC با این روند ادامه خواهد داد و ساخت بدنه از جنس آلومینیوم جز برنامه‌های همیشگی این شرکت خواهد شد.

در مقایسه با HTC 10، گوشی HTC Bolt کمی بزرگ تر می باشد (البته به لطف صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی خود) و همچنین وزن آن کمی سنگین تر، در حدود ۶٫۱۴ اونس (۱۷۴ گرم) است؛ اما در آینده‌ای نزدیک شاهد نازک تر بودن آن تا اندازه ۸٫۱mm نیز خواهیم بود. اما شاید مهم ترین موضوعی که در مورد ساخت این گوشی هوشمند می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند این است که HTC چگونه توانسته است قابلیت ضد نفوذ پذیری آب را در گوشی‌های فلزی و این محصول از جنس آلومینیوم خود به کار برد؟

گزارشات نشان می دهد که گوشی HTC 10 با امتیاز IP53 قادر به قرار گرفتن در معرض شدیدترین آب و یا بارندگی‌‌ها می باشد و نیز می تواند در مقابل گرد و غبار خفیف نیز تاب آورد؛ این در حالی است که گوشی HTC Bolt با امتیاز IP57 قادر است تا در برابر پاشش آب‌هایی مانند جت آب (water jet) و حتی غوطه‌وری‌ های کوتاه مدت نیز دوام آورد. اگرچه HTC دارای این موارد موثر می باشد اما هنوز هم جای امید و آرزو جهت پیش رفت روز به روز برای آن باقی است. نکته قابل تامل دیگر(به جز قابلیت ضد نفوذ پذیری) در این مدل از HTC این است که همانند آیفون ۷ یا Moto Z از جک هدفون دیجیتال بهره برده و جک هدفون آنالوگ (فیزیکی) را از این مدل خذف نموده است.

بنابراین به جای تمرکز بر اینکه جک هدفون گوشی را همانند HTC 10 در قسمت بالای آن قرار دهد؛ شاهد یک نوار پلاستیکی  بدون کارایی در آن قسمت هستیم که به نظر میرسد قسمتی از سیستم سخت افزاری آنتن دهی گوشی می باشد. در لبه سمت راست گوشی شاهد دکمه‌های تنظیم صدا و نیز دکمه پاور آن خواهیم بود. در قسمت پایین نیز شاهد سه سوراخ خواهیم بود که یکی از آن‌ها شبکه خروجی صدای دستگاه (اسپیکر)، سوراخ دیگر میکروفن گوشی جهت مکالمه و دیگری محل اتصال کابل پورت USB از نوع  C (شارژر) می باشد.

HTC

در ادامه به لبه سمت چپ کوشی سری خواهیم زد؛ در این قسمت با انتخاب‌های جالبی مواجه می شویم. HTC در این سمت از گوشی محل قرار گیری کارت microSD و نیز سیم کارت را قرار داده است این در حالی است که قابلیت در گوشی HTC 10 درست در طرف مقابل این گوشی قرار دارد.

در قسمت جلو این گوشی ما یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی را در کنار دو لبه نازک و دیگر ناهنجاری‌ها مشاهده خواهیم کرد. در بخش بالای صفحه نمایش مجموعه ای از سنسور‌های رایج به همراه یک دوربین جلو بسیار برجسته و شکاف خروجی صدای دستگاه (جهت مکالمه) را نظاره گر هستیم. در پایین صفحه نمایش ما شاهد دکه هوم این دستگاه هستیم که دارای قابلیت حسگر اثر انگشت خازنی اندرویدی می باشد و افزون بر این موارد؛ این یک دکمه چند کاره نیز خواهد بود.

در قسمت پشت گوشی ما شاهد دوربین اصلی آن خواهیم بود که دارای یک لبه (برجستگی) نسبتاً کمی نیز می باشد؛ HTC همچنان به بازی تغییر مکان قرار گیری فلش دوربین خود ادامه داده است و در مدل Bolt؛ فلش ال ای دی دوگانه خود را درست در بالای دوربین اصلی دستگاه قرار داده است. بر خلاف HTC 10 هر قسمت پشت و اطراف دوربین اصلی آن هیچ خمیدگی یا منحنی وجود ندارد و دارای یک سطح کاملاً مسطح است. یک جفت از گوشه‌های این دستگاه دارای تغییر شکلی به شکل اریب بوده که بین پانل اصلی و لبه گوشی  و همچنین قسمت جلویی آن می باشد که حس بی نظیری از خوش دست بودن آن را به کاربر منتقل می نماید.

HTC

صفحه نمایش :

این شرکت با تولید HTC Bolt؛ گوشی با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ و با وضوح ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل را به کاربران خود عرضه کرده است. این روشن ترین صفحه نمایشی نیست که تا کنون امتحان شده است اما خروجی ۵۰۰-nit؛ آن را تا حدی به دور از معایب نگه می دارد و همچنین کاربری آسان و راحتی را برای شما به هنگام کار در محیط‌های باز و روشن به ارمغان خواهد آورد. دقت بالا در سیستم کنترل رنگ و نیز نرم افزار کنترل تنظیم رنگ سفید پس زمینه به شما این اجازه را می دهد که بتوانید خروجی‌هایی با توان بالاتر از این صفحه نمایش و بدور از مشکل را در وضوح تصویر خود تجربه کنید.

HTC

HTC در مدل Bolt خود از سیستم محافظتی گوریلا ۵ که همیشه عالی در نمایش کیفیت تصاویر بوده است، استفاده کرده و ناین در حالی است که رقبای این مدل همانند گوگل پیکسل از نسل قدیمی تر گوریلا (گوریلا ۴) بر روی صفحه نمایش گوشی خود جهت حفاظت از آن استفاده کرده اند. به طور خلاصه می توان گفت که این صفحه نمایش بسیار روشن، بزرگ، واضح و خوب است و واقعاً دلیل برای دوست نداشتنش وجود ندارد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/reviews/HTC-Bolt-Review_id4278″]phonearena[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
dalga

میزان رم و پردازندش چیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی