حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آی او اس ۱۰٫۱٫۱ آیفون باتری خالی می‌کند!

معمولا هر به روزرسانی سیستم عامل جدیدی که از راه می‌رسد باگ‌های خاص خودش را به دنبال دارد و چون سیستم‌های عامل کد‌های ساده‌ای نیستند بروز مشکل با هر بار ارتقا رخ می‌دهد اما این یکی انگار چیزی بیشتر از یک باگ کوچک است!

تعدادی از کاربرانی که بر تعدادشان افزوده هم می‌شود گزارش داده‌اند که از زمان دریافت آی او اس ۱۰٫۱٫۱ باتری گوشی‌های آیفون آنها به طرز عجیبی خالی می‌شود. ظاهرا آی او اس ۱۰٫۱٫۱ مبتلا به باگی است که علاوه بر خالی کردن سریع باتری، به شکلی غیرمنتظره و هنگامی که شارژ باتری به ۳۰ درصد می‌رسد گوشی آیفون را خاموش می‌کند و اجازه روشن شدن هم به آن نمی‌دهد چون شارژی نمی‌ماند تا بتواند گوشی را روشن کند.

پس از خاموش شدن گوشی و زدن آن به برق، دستگاه پس از گذشت چند ثانیه نشان می‌دهد که ۳۰ درصد شارژ دریافت کرده است.

اضافه بر این، یکی از کاربران که از قرار عادت داشته تا موقع خواب گوشی آیفون خود را خاموش کند، گفته که هنگام خواب وقتی گوشی را خاموش می‌کرده باتری ۸۰ درصد شارژ داشته ولی صبح به طور کامل شارژ گوشی تمام شده است. بعد هم که گوشی را به برق زده دوباره باتری میزان ۳۰ درصد شارژ را نشان داده است.

یکی دیگر از کاربران گوشی آیفون گفته که نه دانگرید به نسخه ۱۰٫۱ و نه آپگرید به ۱۰٫۲ بتا تاثیری در حل این مشکل نداشته است. بنابراین این باگ احتمالا با پاره‌ای از کاربران آیفون دست به گریبان است و شرکت اپل هنوز به این معضل اذعان نکرده است.

در بروز چنین وضعیتی گزینه‌های بسیاری را می‌توان مطرح کرد زیرا در بیشتر گزارش‌ها اشاره‌ای به مدل گوشی آیفون مورد استفاده نشده است و از این رو مشخص نیست کدام سخت‌افزار دچار مشکل شده است. همچنین معلوم نیست که چه عاملی باعث پدیدار شدن این مشکل شده چون گزارش‌ها غالبا مبهم بوده‌اند و شرکت اپل ناتوان از انتشار بیانیه‌ای رسمی در خصوص این معضل است.

در هر حال، با افزایش شمار مطالبی که حاوی گله و شکایت از مشکل به وجود آمده است، این انتظار بی‌جا نیست اگر گلایه‌های بیشتری به گوش برسد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/iOS-10.1.1-reported-to-drain-users-batteries_id88354″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iranian_mind00

ماشالا اپل
یعنی روزی نیست که خبر از مشکلات محصدلات اپل توش نباشه .
محصولات پریمیوم !

BENI.chalton

اقتداری دیگر از اپل ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار