حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

«کورتانا» برای اندروید به‌روز شد؛ اضافه شدن قابلیت یادآوری روز تولد دیگران به کاربر!

«کورتانا» برای اندروید و آی او اس اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی راه‌اندازی شد و بعد از شروعی پرشی در قالب نسخه بتا این “دستیار شخصی” دیجیتالی عاقبت راه خود را اندک اندک در دستگاه‌های اندرویدی و آی او اس باز کرد.

از آن زمان، کورتانا شماری به روزرسانی‌ دریافت کرده است و شرکت‌هایی این دستیار شخصی را به گوشی‌های ساخت خود اضافه کرده‌اند.

در ماه ژانویه کنونی اعلام شد که سیانوژن او اس ۱۲٫۱ با کورتانا ادغام خواهد شد و شرکت شیائومی در همین زمینه شروع به پیش نصب کورتانا در گوشی‌های خود کرده است.

تازه‌ترین روند به روزرسانی‌های کورتانا برای سیستم عامل اندروید دارای قابلیت‌های متعددی است که از جمله آنها می‌توان به یادآوری تاریخ تولد اشاره کرد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از روز تولد دوستان، همکاران یا اعضای خانواده خود آگاه شود.

۱_cortana_android_2_story

فهرست کامل تغییرات تازه‌ترین به روزرسانی کورتانا برای سیستم عامل اندروید به شماره v.1.9.12 عبارت از موارد زیر است:

  • کورتان اکنون می‌تواند با چند تقویم ارتباط برقرار کند.
  • تجربه بازیابی قرارها بهبود یافته است.
  • میزان دقت در یادآوری موقعیت مکانی بهبود یافته است (در این حالت کورتانا می‌تواند براساس موقعیت مکانی به کاربر یادآوری کند).
  • باگ‌های متعددی که باعث بسته شدن خود به خود نرم‌افزار می‌شد برطرف شده‌اند.

کورتانا مخصوص اندروید تاکنون بین یک تا پنج میلیون بار دانلود شده است (ملاک دانلود فقط پلی استور نبوده است) و در زمان نگارش این مطلب ۱۲,۳۱۲ بار رتبه‌بندی شده و امتیاز ۴٫۲ را به دست آورده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.neowin.net/news/cortana-for-android-receives-an-update-cortana-now-reminds-you-about-peoples-birthdays”]neowin[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار